Birden fazla bilet formu, müşterilerinize sizinle ne hakkında iletişime geçmek istediklerine bağlı olarak ilgili formu göstermenize olanak tanır. Yöneticiler zahmetsizce bilet formları oluşturabilir ve özel bir müşteri deneyimi sağlayabilir. Farklı müşteri sorunları (örneğin: İadeler, geri ödemeler vb.) veya farklı ürün portalları veya her ikisi için formlar oluşturabilirsiniz.
* Admin > Bilet formları > Yeni form
* Form adını ve açıklamasını girin
NOT: Bir portalla ilişkilendirilmiş birden fazla formunuz olduğunda, form adı müşterilerinize yeni bilet sayfasında bir açılır menü olarak görünecektir.
Sol bölmede, müşteri tarafından görülebilen tüm bilet alanlarınızı bulacaksınız. Gerekli alanları bilet formunuza sürükleyip bırakabilirsiniz.
Müşteri formu doldururken bilet alanını görüntülemek için 'Formlarda ve bilet sayfasında düzenlenebilir' onay kutusunu seçebilirsiniz. Onay kutusu seçili değilse alan, oturum açmış kullanıcılar için form gönderildikten sonra bilet sayfasında görüntülenir. Örneğin: Bir müşteri bilet oluştururken 'Bilet Durumu' veya 'Öncelik' gibi alanları göstermek istemeyebilirsiniz, ancak bunları bilet oluşturulduktan sonra gösterebilirsiniz.
Müşteri için bir bilet alanını zorunlu hale getirmek için 'Formu gönderirken gerekli' seçeneğini seçebilirsiniz.
NOT: Bir bilet alanını zorunlu hale getirmek, yapılandırdığınız ilgili forma özgü olacaktır. Örneğin, zorunlu olmayan bir bilet alanınız olduğunu varsayalım: 'Rezervasyon Kimliği' (Yönetici > Bilet Alanları). Forma 'Rezervasyon Kimliği' eklediğinizde ve bunu 'zorunlu alan' olarak işaretlediğinizde, söz konusu bilet formunda zorunlu olacaktır.
Alanın müşterilere nasıl gösterileceğini yapılandırmak için 'Müşteriler için etiket' seçeneğini kullanabilirsiniz.
'Müşteriler için araç ipucu' ekleyerek, müşterileri bir alan için doğru bilgileri doldurmaya yönlendirebilirsiniz.
'Müşteriler için yer tutucu metin' özelliğini kullanarak belirli bir bilet alanı için giriş biçimini gösterebilirsiniz.
Aşağıda örnek bir form ve müşterileriniz için portalda nasıl göründüğü yer almaktadır:
Bilet formuna bölümler içeren bir açılır alan ekleme:
Bilet formlarınızdaki alanları göstermek veya gizlemek için dinamik bilet alanlarını kullanabilirsiniz.
Bölümleri olan bir açılır alan eklediğinizde iki seçeneğiniz vardır:
* Açılır menüyü kendisiyle ilişkili tüm bölümlerle birlikte ekleyin. Müşterileriniz açılır menüden seçenekleri seçtikçe daha fazla alan görecekler
* Açılır alana, yalnızca kendisiyle ilişkili alanları gösterecek belirli bir bölüm ekleyin.
* Örneğin: Diyelim ki belirli bir ülke seçildiğinde ilgili bölümleri içeren bir 'Ülke' bölüm alanınız var. Bir müşteri Ülkeyi 'ABD' olarak seçtiğinde, diğer alanlar alakalı olmayabileceğinden, 'sosyal güvenlik numarası' gibi 'ABD' açılır seçeneğine özgü alanları göstermek istersiniz. Bu durumda, 'Bir bölümdeki alanlar'ı seçebilirsiniz.
* Bu durumda, müşteri tarafından seçilen açılır seçeneğe göre alanları koşullu olarak da görüntüleyebilirsiniz.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız