Bilet alanlarınızı dinamik hale getirebilirsiniz, böylece alanlar kullanıcı girişine göre değişir. Freshdesk'te, varsayılan alan olan Tür, Grup ve Durum alanlarının ve oluşturduğunuz herhangi bir özel açılır alanın altına dinamik bölümler ekleyebilirsiniz .Burada özel açılır alanların nasıl oluşturulacağını öğrenin . Açılır menüde kullanıcının seçtiği seçeneğe bağlı olarak farklı alanlar görünebilir. Örneğin, bir e-ticaret senaryosunda, kullanıcı tür alanı değeri olarak 'İade'yi seçtiğinde 'Sipariş kimliğini gir' alanını ve 'Değiştirme'yi seçtiğinde 'Yeni beden seç' alanını görebilir.
Çağrı formunuzdaki dinamik bölümler, yapıyı iyileştirecek ve temsilcilerinizin çağrıları kolayca filtrelemesine ve daha hızlı çözmesine yardımcı olacaktır.
Dinamik formlar oluşturmak için hızlı bir kılavuz:
- Hesabınızda yönetici olarak oturum açın .
- Yönetici > İş Akışları > Bilet Alanları'na gidin .
- Dinamik bölümleri , varsayılan alanlar için bilet formunuzdaki en fazla 5 açılır alanla ilişkilendirebilirsiniz . Bu, Ürün, Tip, Grup veya Durum alanları ve özel bir açılır alan olabilir.
- Bir açılır listede birden çok bölüm olabilir ve her bölüm birden çok farklı alana sahip olabilir.
- Bölüm Ekle düğmesine tıklayın (açılır alanın yanındaki artı simgesi).
- Aşağıdaki açılır pencerede, bölüme bir başlık verin ve açılır listedeki bir değerle ilişkilendirin. Son kullanıcı belirli bir açılır değeri seçtiğinde, ilgili bölüm kendisine gösterilecektir.
- Çeşitli form alanlarını kullanarak Bölümlerin her birindeki alanları özelleştirebilirsiniz. Sürükle ve bırak form alanlarının ve bunların tipik kullanım durumlarının bir listesini burada bulabilirsiniz.
Özel alan türü | Örnek kullanım durumları |
Tek satırlık metin | Müşteri adı, şirket adı |
Çok satırlı metin | Ek açıklama, notlar |
onay kutusu | Abonelikler, Sözleşmeler |
Sayı | Sipariş Kimliği, Telefon numarası vb. |
Yıkılmak | Miktar, Boyut vb. |
Tarih | Satın alma tarihi, şikayet tarihi vb. |
Ondalık | Yüzde değerleri |
Bağımlı alanlar | Ülke, Eyalet ve Şehir |
- Her bölüm altında oluşturulan alanlar, bilet görüntüleme filtrelerinde özel alanlar olarak görünecektir. Otomasyon kuralları oluşturmak için de kullanılabilirler.
- Her Bölümün altındaki form alanlarından herhangi birini sürükleyip bırakabilirsiniz. Bir bölümdeki alanların sırasını da yeniden düzenleyebilirsiniz .
- Adının yanındaki çöp kutusu/arşiv simgesine tıklayarak bir bölümü silebilir veya arşivleyebilirsiniz . Her bölümün altındaki alanları silmediğiniz sürece bir bölümü silemeyeceğinizi lütfen unutmayın.
- Mevcut bir alan adıyla yeni bir alan oluşturamazsınız. Bir bölümün altında zaten oluşturulmuş bir alan oluşturmak istiyorsanız, onu yeni bölümünüze kopyalamanız/taşımanız gerekir.
- Alanları hedef bölüme sürükleyip bırakarak bir bölümden diğerine taşıyabilir veya kopyalayabilirsiniz .
- Bir alanın kaynak bölümden hedef bölüme taşınması, o alanın kaynak bölümde tekrarlanmasını kaldıracak ve onu hedef bölüme taşıyacaktır.
- Bir bilet alanının kaynak bölümden hedef bölüme kopyalanması, o alanın kaynakta varlığını koruyacak ve yalnızca bir kopyasını hedef bölüme ekleyecektir. Kopyalama, alanın yeni bir örneğini oluşturmaz. Aynı alanı birden çok bölümde kullanmak istediğinizde bir alanı kopyalayabilirsiniz.
- Formu özelleştirdikten sonra Kaydet'i tıklayın . Temsilcileriniz ve müşterileriniz artık bir çağrı oluşturduklarında yeni dinamik formu görecekler.
Dinamik çağrı formu - Temsilci görünümü
Dinamik çağrı formu - Son kullanıcı görünümü
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız