Bilet formu, varsayılan olarak Talep Eden, Konu, Tür ve Açıklama gibi bir dizi alan içerir. Bununla birlikte, çağrı formunu işletmenizin türüne veya destek sürecinize özel farklı alanlar içerecek şekilde özelleştirebilirsiniz. Bu ayrıntılar için özel alanlar oluşturarak işletmenize özgü müşteri bilgilerini toplayabilirsiniz.
Özel bilet alanlarınızı değiştirmek için yapabileceğiniz farklı işlemler vardır:
- Özel bilet alanı oluşturma
- Özel bilet alanını arşivleme
- Özel bilet alanını silme
- Dinamik bölümleri değiştirme
Özel bilet alanı oluşturma:
Freshdesk, çeşitli bilgi türlerini ve düzeylerini yakalamanıza izin veren farklı türde destek talebi alanlarına sahiptir. Örneğin, tek satırlık ayrıntıları toplamak için tek satırlık bir metin alanı kullanabilir ve müşterilerinize aralarından seçim yapabilecekleri bir seçenekler listesi sunmak için açılır alanlar ekleyebilirsiniz.
Özel alan türü | Örnek kullanım durumları |
Tek satırlık metin | Bilet Kimliği, Müşteri Kimliği |
Çok satırlı metin | Ek açıklamalar, adresler, notlar. |
onay kutusu | Abonelikler, Sözleşmeler. |
Sayı | Sipariş Kimliği, Telefon numarası vb. |
Yıkılmak | Miktar, Boyut vb. |
Tarih | Satın alma tarihi, şikayet tarihi vb. |
Ondalık | Yüzde değerleri |
Bağımlı Alanlar | Ülke - Eyalet - Şehir |
Müşterilere aralarından seçim yapabilecekleri üç seviyeye kadar seçenek sunmanız gerektiğinde bağımlı alanlar son derece yararlıdır. Buradaki çözüm makalemizde bununla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz .
Özel açılan alanlarınız için dinamik bölümler de oluşturabilirsiniz, böylece bir kullanıcının açılır menüde seçtiği seçeneğe bağlı olarak farklı alan kümeleri görünebilir. Dinamik bölümler hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz .
Bilet alanı özelliklerini anlama:
Yeni alanlar ekleyip yeniden düzenlemenin yanı sıra, bilet formunuzda her alanın özelliklerini de tanımlayabilirsiniz. Temsilcilerinizin ve müşterilerinizin çağrı formunda gördüklerini kontrol etmek ve iş akışlarınızı yardım masanızda daha iyi yönetmek için alan özelliklerini kullanabilirsiniz.
Alanlarınızla yapabileceğiniz birkaç şey:
Alan özellikleri, tüm bilet alanlarınız için aynı şekilde çalışır ve temsilcilerinizin bilgileri takip etmesini ve müşterilerin yalnızca kendileri için gerekli olanı görmesini sağlayacak şekilde kolayca özelleştirilebilir. Bilet alanlarının yanında görüntülenen kilit simgesi, bu alanların yalnızca acenteler tarafından görülebildiğini ve müşteriler tarafından görülemeyeceğini belirtir.
*Bir temsilci, gerekli alanları doldurmadan biletleri kapatmaya çalıştığında, bu alanları güncellemesi istenecektir. Ajanlar şu şekildealanları güncelleyin ve biletleri toplu olarak kapatın .
Özel bir bilet alanını arşivleme:
Yönetici > İş Akışları > Bilet Alanları'na tıklayarak oluşturduğunuz bir destek talebi alanını, oluşturduğunuz ilgili çağrı alanının üzerine getirin ve arşiv simgesine tıklayarak arşivleyebilirsiniz.
Bilet alanı arşivlendiğinde, bilet alanı hesabınızdan kaldırılır ancak kalıcı olarak silinmez. Destek talebi alanının arşivlenmesi destek taleplerini, otomasyonu ve raporları etkiler. Arşivlenen alanları daha sonra gerektiğinde geri yükleyebilirsiniz.
Bilet alanlarını arşivlemek için hızlı bir kılavuz:
- Arşivlenmiş bilet alanlarını Yönetici > İş Akışları > Bilet alanları altında görebileceksiniz.
- Bir bölümün altındaki bir bilet alanını arşivleyemezsiniz.
Bir bölümle ilişkili bir alanı arşivlemek için, ilgili bilet alanını bölümden çıkarmanız gerekir.
Bilet alanlarının arşivlenmesi aşağıdakileri etkiler:
- Otomasyon kuralları: Bir çağrı alanı arşivlendiğinde, bu alanı kullanan otomasyon kuralları artık beklendiği gibi çalışmayacaktır. Bilet alanını içeren koşul otomasyondan atlanacaktır. Ancak, otomasyonu gerçekleştirmek istiyorsanız, alanı geri yükleyebilir ve tekrar otomasyona ekleyebilirsiniz.
- Raporlar: Arşivlenen alanlar filtrelerde görünmez. Ancak, onları geri yükleyebilecek ve geri yüklediğinizde geçmiş verilere erişebileceksiniz.
- Bilet görünümleri: Arşivlenmiş bilet alanlarını veya ilgili geçmiş bilgileri, onları geri yükleyene kadar artık arama filtrelerinde görüntüleyemezsiniz.
Özel bilet alanını silme:
Oluşturduğunuz bir bilet alanını silmek için özel bilet alanının üzerine gelin ve çöp kutusu simgesine tıklayın.
Ancak, özel bir bilet alanını silmek, onları geri alamayacağınız geri alınamaz bir işlemdir. Alana daha sonra ihtiyaç olup olmayacağından emin değilseniz arşiv seçeneğini kullanmanızı tavsiye ederiz.
Bilet alanlarınızı silmek şunları etkiler:
- Eski biletler
- otomasyonlar
- Bilet görünümleri
- Raporlar ve Analitikler
Dinamik bölümlerde bilet alanlarını değiştirme:
Özel bilet alanlarının değiştirilmesi, özel bilet alanlarıyla aynı davranışı gösterecektir. Bu bölümde, dinamik bir bölümü değiştirmenin farklı yollarını tartışacağız .
- Adının yanındaki çöp kutusu/arşiv simgesine tıklayarak bir bölümü silebilir veya arşivleyebilirsiniz . Her bölümün altındaki alanları silmediğiniz sürece bir bölümü silemeyeceğinizi lütfen unutmayın.
- Mevcut bir alan adıyla yeni bir alan oluşturamazsınız. Bir bölümün altında zaten oluşturulmuş bir alan oluşturmak istiyorsanız, onu yeni bölümünüze kopyalamanız/taşımanız gerekir.
- Alanları hedef bölüme sürükleyip bırakarak bir bölümden diğerine taşıyabilir veya kopyalayabilirsiniz .
- Bir alanın kaynak bölümünden hedef bölüme taşınması, o alanın kaynak bölümündeki oluşumunu kaldıracak ve onu hedef bölüme taşıyacaktır.
- Bir bilet alanının kaynak bölümden hedef bölüme kopyalanması, o alanın kaynakta varlığını koruyacak ve yalnızca bir kopyasını hedef bölüme ekleyecektir. Kopyalama, alanın yeni bir örneğini oluşturmaz. Aynı alanı birden çok bölümde kullanmak istediğinizde bir alanı kopyalayabilirsiniz.
- Formu özelleştirdikten sonra temsilcileriniz ve müşterileriniz bir çağrı oluşturduklarında yeni dinamik formu göreceklerdir.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız