Bilet formunuzdaki bağımlı alanları kullanma

Şu tarihte değiştirildi Prş, 20 Tem, 2023 şunda: 7:17 AM


Bağımlı bir alan, bilet formunuza hiyerarşik bir açılır liste eklemenizi sağlar. Daha derin çağrı kategorileri oluşturmanın ve yardım masanıza gelen en belirgin sorun türlerini belirlemenin kolay bir yolunu sunar. Pek çok e-ticaret sitesinde bağımlı alanların çalıştığını göreceksiniz. Aşağıda, bir web sitesinin yardım bölümünde görüldüğü gibi bağımlı alan örneği verilmiştir: 



Freshdesk'te bağımlı alanlar üç seviyeli bir hiyerarşi kullanır: Kategori → Alt kategori → Öğe . Müşterileriniz için açılan bir kutu her düzeyi temsil eder. Bir müşteri birinci seviyede bir kategori seçtiğinde, ilgili alt kategori grubuyla birlikte yeni bir açılır liste görünür. Ve bir alt kategori istediklerinde, tercihlerine göre üçüncü düzeydeki öğelerin bir listesi gösterilir. 


Doğru türde bağımlı alanlarla, müşterilerinize çok fazla bilgi doldurmadan her bileti belirli bir Kategori, Alt kategori ve Öğeye yerleştirebilirsiniz. Bu şekilde, ayın sonunda, hangi kategorilerin biletlerin çoğunu getirdiğini ve bunlara hangi belirli öğelerin neden olduğunu görebilirsiniz. 


Örneğin, olağan e-ticaret destek senaryosunda, bağımlı Alanlar, destek sorgularını Elektronik, Bakkaliye ve Ev Aletleri gibi birinci düzey kategoriler halinde düzenlemenize olanak tanır. Daha sonra Masaüstü Bilgisayarlar, Dizüstü Bilgisayarlar ve Yazıcılar gibi Elektronikler altında Alt Kategorilere sahip olabilirsiniz ve son olarak, Masaüstü Bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar ve yazıcılar altında öğeler olarak ayrı ayrı marka adlarına sahip olabilirsiniz. Veya kategorinin 'Ülke', alt kategorinin 'Eyalet' ve öğenin 'şehir' olduğu Ülke, Eyalet, Şehir alanlarınız olabilir. 



Bilet formunuza bağımlı alanlar eklemek için hızlı bir kılavuz:

  • Freshdesk'te yönetici olarak oturum açın.

  • Çağrı Formunu özelleştirmeye başlamak için Yönetici > İş Akışları > Çağrı Alanları'na gidin .

  • Formun yukarısındaki menüden, Bağımlı Alanlar/İç içe alan düğmesine (liste simgesi) tıklayın.

  • Alan Özellikleri kutusunda aracılar ve müşteriler için görünürlük ve düzenleme izinlerini seçin.

  • Bağımlı alanınızdaki 3 hiyerarşi düzeyi için Etiket adlarını oluşturun. Örneğin, Kategori →  Alt Kategori →  Öğe veya Problem →  Varlık →  Tür vb. diyebilirsiniz .

  • Alan değerlerini düzenlemeye başlamak için Açılır öğeler altında Düzenle'ye tıklayın .

  • Hiyerarşinin her düzeyi için değerleri yazın. Değeri, ikinci düzey hiyerarşi için bir sekmeli boşlukla ve üçüncü düzey için iki sekmeli boşlukla başlatın.

  • Düzenlemeyi bitirdiğinizde Bitti'ye tıklayın . Ayrıca yeniden sıralamak ve ihtiyacınıza göre yerleştirmek için alanı sürükleyip bırakabilirsiniz.

  • Yeni alanı kaydetmek için Kaydet'e tıklayın .



Toplu güncelleme alanları: Bağımlı alanlardan oluşan geniş bir listeniz varsa, bunları herhangi bir metin düzenleyicide sekmeli hiyerarşilerle düzenleyebilir, kopyalayabilir ve ardından bağımlı alan düzenleyicisine yapıştırabilirsiniz; bunlar otomatik olarak açılır kutulara dönüştürülür. 


Tek bir kategoriyi toplu olarak güncellemek istiyorsanız, 'Seçenekleri toplu olarak ekle' düğmesine tıklayıp öğe listesini ilgili kategorinin altına yapıştırabilirsiniz. 


Bir Temsilci bilet formundaki bağımlı alanların son çıktısı şöyle görünecektir : 



Bilet formundaki bağımlı alanların müşteri görünümü: 


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız