Bilet formu, varsayılan olarak Talep Eden, Konu, Tür ve Açıklama gibi bir dizi alan içerir. Bununla birlikte, çağrı formunu işletmenizin türüne veya destek sürecinize özel farklı alanlar içerecek şekilde özelleştirebilirsiniz. Bu ayrıntılar için özel alanlar oluşturarak işletmenize özgü müşteri bilgilerini toplayabilirsiniz.
Farklı bilet alanı türleri nelerdir?
Freshdesk, çeşitli bilgi türlerini ve düzeylerini yakalamanıza izin veren farklı türde destek talebi alanlarına sahiptir. Örneğin, tek satırlık ayrıntıları toplamak için tek satırlık bir metin alanı kullanabilir ve müşterilerinize aralarından seçim yapabilecekleri bir seçenekler listesi sunmak için açılır alanlar ekleyebilirsiniz.
Özel alan türü | Örnek kullanım durumları |
Tek satırlık metin | Bilet Kimliği, Müşteri Kimliği |
Çok satırlı metin | Ek açıklamalar, adresler, notlar. |
onay kutusu | Abonelikler, Sözleşmeler. |
Sayı | Sipariş Kimliği, Telefon numarası vb. |
Yıkılmak | Miktar, Boyut vb. |
Tarih | Satın alma tarihi, şikayet tarihi vb. |
Ondalık | Yüzde değerleri |
Bağımlı Alanlar | Ülke - Eyalet - Şehir |
Müşterilere aralarından seçim yapabilecekleri üç seviyeye kadar seçenek sunmanız gerektiğinde bağımlı alanlar son derece yararlıdır. Buradaki çözüm makalemizde bununla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz .
Özel açılan alanlarınız için dinamik bölümler de oluşturabilirsiniz, böylece bir kullanıcının açılır menüde seçtiği seçeneğe bağlı olarak farklı alan kümeleri görünebilir. Dinamik bölümler hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz
Bilet alanı özelliklerini anlama
Yeni alanlar ekleyip yeniden düzenlemenin yanı sıra, bilet formunuzda her alanın özelliklerini de tanımlayabilirsiniz. Temsilcilerinizin ve müşterilerinizin çağrı formunda gördüklerini kontrol etmek ve iş akışlarınızı yardım masanızda daha iyi yönetmek için alan özelliklerini kullanabilirsiniz.
İşte alanlarınızla yapabileceğiniz birçok şey.
Davranış | Ne demek |
Temsilciler için | |
alan etiketi | Aracılarınıza gösterilen alanın adını görüntüler |
Formu gönderirken gerekli | Aracı, formu göndermeden önce alanı doldurmalıdır. |
Bileti kapatırken gerekli* | Temsilci, bileti kapatmadan önce alanı doldurmalıdır. |
Müşteriler için | |
alan etiketi | Müşterilerinize gösterilen alanın görünen adı |
Müşteriye gösterilir | Müşteri alanı görebilecek ancak düzenleme yapmasına izin verilmeyecek |
Müşteri düzenleyebilir | Müşteri bu alanı görebilecek ve değeri düzenleyebilecektir. |
Formu gönderirken gerekli | Müşteri, formu göndermeden önce alanı doldurmalıdır. |
Alan özellikleri, tüm bilet alanlarınız için aynı şekilde çalışır ve temsilcilerinizin bilgileri takip etmesini ve müşterilerin yalnızca kendileri için gerekli olanı görmesini sağlayacak şekilde kolayca özelleştirilebilir. Bilet alanlarının yanında görüntülenen kilit simgesi, bu alanların yalnızca acenteler tarafından görülebildiğini ve müşteriler tarafından görülemeyeceğini belirtir.
*Bir temsilci, gerekli alanları doldurmadan biletleri kapatmaya çalıştığında, bu alanları güncellemesi istenecektir. Aracıların alanları nasıl güncelleyebileceği ve biletleri toplu olarak nasıl kapatabileceği aşağıda açıklanmıştır.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız