Kod Gerektirmeyen İş Kurallarıyla Dinamik Form Oluşturma

Şu tarihte değiştirildi Cum, 19 Ock şunda: 2:29 AM

Uygulanabilir PlanlarBaşlangıç Büyüme Profesyonel kurumsal

Formlar, herhangi bir hizmet yönetimi aracının yapı taşlarıdır ve zaman içinde evrim geçirmeleri önemlidir. Bu, kullanıcıların formlarına mantık veya bağlam eklemek için birden çok eklenti veya JavaScript kodu oluşturmaya zorlanmalarına yol açar. 


Formlar için İş Kuralları, kod olmadan belirli alanlarda koşullu eylemler gerçekleştirmenizi sağlar. Bu, kullanıcılarınızın belirli alanlarda eylemler gerçekleştirmesine, bilet yaşam döngüsünü kontrol etmesine ve formlara alan düzeyinde erişim uygulamasına olanak tanır, böylece yalnızca doğru paydaşlar belirli alanların içeriğini değiştirebilir. 

Önemli Notlar: 1. Global iş kuralları yalnızca iş alanı yöneticileri tarafından görülebilir. 2. İş alanı yöneticileri iş alanı düzeyinde iş kuralları oluşturabilir İşlem sırası: Global kurallar önce, ardından iş alanı düzeyindeki kurallar, iş alanı düzeyindeki kuralların global kurallara üstünlük sağlaması için çalıştırılır.


İş Kuralı Nasıl Oluşturulur:

  • Freshservice hesabınızda, Yönetim > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları > Yeni Kural Oluştur yolunu izleyin. 
    Hesabınız birden fazla iş alanına sahipse: 

    Global iş akışlarını değiştirmek için Yönetim > Genel Ayarlar > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları > Yeni Kural Oluştur yolunu izleyin. 

    İş alanı düzeyinde iş akışlarını değiştirmek için Yönetim > İş Alanı Ayarları > {İş Alanı Adı} > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları > Yeni Kural Oluştur yolunu izleyin.

  • İş alanı yöneticileri, iş alanlarına uygun olan global ve yerel iş akışlarının listesini görebilir. Global iş akışları önce çalıştırılır, ardından iş alanı düzeyindeki iş akışları, iş alanı düzeyindeki iş akışlarının global iş akışlarına üstünlük sağlaması için çalıştırılır. Örneğin, bir global iş akışı, konu/açıklamaya dayanarak biletleri doğru iş alanına yönlendirmek için yapılandırılabilir.

                                                                                                                                                                                                   

  • Bir seçenek seçin, üzerine kural oluşturmanız gereken seçeneklerden birini seçin. 

  • İş kuralının adını ve açıklamasını girin. 

  • "Applies to" (Uygulanacak Kişiler) açılır menüsünü kullanarak kuralın talep sahiplerine, görevlilere veya her ikisine de uygulanıp uygulanmayacağını seçin. 
  • "Execute on" (Çalıştırılacak Alan) açılır menüsünü kullanarak kuralların yeni formda, düzenleme formunda veya her ikisinde de çalışıp çalışmayacağını belirtin. 
  • Koşulları ekleyin: 
    • Bilet formu alanları: Kullanıcının formu doldururken kuralları tetikleyen formdaki dinamik değerler.
    • Giriş yapmış kullanıcı alanları: Formu gönderen kullanıcının Departman, Konum, Rol, Grup vb. gibi öznitelikleri.
    • Geçerli bilet alanları: Değiştirilen kaydın sabit değerleri.
  • Seçtiğiniz koşula bağlı olarak, "Perform an action" (Bir eylem gerçekleştir) seçeneğini kullanarak aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilirsiniz: 
    • Alanı Göster ve Gizle 
    • Zorunlu ve Zorunlu Değil Alanları Belirt 
    • Alanları Etkinleştir ve Devre Dışı Bırak 
    • Özel doğrulama mesajı ile form gönderimini engelle 
    • Dropdown Seçeneklerini Ayarla ve Kaldır 
  • Alternatif olarak, yukarıda belirtilen koşullar karşılandığında formu gönderiminde özel bir hata mesajı ile formu doğrulayabilir ve "Kaydet"e tıklayabilirsiniz. 



Hizmet Kalemleri için İş Kuralları 

  • Admin'e gidin -> Formlar için İş Kuralları -> Yeni Kural Oluştur. 

  • Servis Kalemi seçeneğini seçin. 


  • Özel koşulları yapılandırmak için aşağıdaki ilgili alanlara dayalı olarak: 

  → Servis Kalemi

  → Giriş Yapan Kullanıcı

  → Talep Sahibi/Talep Edilen


  • Koşul bloğunu kullanarak Hizmet Talepleri için Göreli ve Dinamik tarih tabanlı koşulları yapılandırabilirsiniz. 




  • Yukarıda yapılandırdığınız koşullara dayanarak aşağıda listelenen istenen eylemleri seçebilirsiniz. 


                   → Alanı Göster ve Gizle 

                   → Zorunlu ve Zorunlu Değil Alanları Belirt 

                   → Alanları Etkinleştir ve Devre Dışı Bırak 

                   → Özel bir doğrulama mesajı ile form gönderimini engelle 

                   → Dropdown Seçeneklerini Ayarla ve Kaldır 


İşte Göreli ve Dinamik tarih tabanlı koşulları nasıl kullanabileceğinize dair bir örnek: 


Yolculuk Masası talep formlarında, Başlangıç tarihinin Bitiş Tarihi'nden küçük olup aynı zamanda Şu Anki Tarih'ten büyük olmasını sağlayın. Bu şekilde, retrospektif taleplerin gönderilmesini önleyebiliriz. Yukarıdaki koşullar ihlal edildiğinde özel bir mesaj da yapılandırılabilir. 


Gelişmiş Ayarlar

Gelişmiş ayarlar bölümünde aşağıdaki kutuları işaretleyebilirsiniz: 


  1. Auto-Reverse If False: Bu, belirtilen koşullar karşılanmadığında eylemi tersine çevirecektir. 


Örneğin, Belirli bir alanın zorunlu hale getirilmesini istiyorsanız ve durum "Çözüldü" olarak değiştirildiğinde, Auto-Reverse if False kutusu, durum "Çözüldü" DEĞİLSE aynı alanı zorunlu olmaktan çıkaracaktır. 


Bu, başka bir kural yazma zahmetinden sizi kurtarır, bu nedenle tüm iş kuralları için varsayılan olarak bu kutuyu işaretlemenizi öneririz.  


  1. Sistem Genelinde Zorla: Aşağıdaki iş kuralı tüm formlar için geçerli olacak ve bir bilet toplu işlem, liste görünümü düzenlemeleri, senaryo otomasyonları ve API istekleri yoluyla güncellendiğinde de uygulanacaktır. 


  • Liste görünümünden belirli bir iş kuralı için geçişi etkinleştirebilir/devre dışı bırakabilirsiniz. 

  • Liste görünümünden bir iş kuralını düzenleme, silme veya kopyalama seçeneğini seçebilirsiniz. 


Dikkat! 


  • Geçerli bilet durumu yalnızca Düzenle Formu'nda uygulanabilir ve aynı zamanda Bilet Türü ve ayrıca temel biletin Talep Edilen Öğe/lerine dayalı koşullar oluşturmanıza olanak tanır. 

  • Sistem genelinde uygula seçeneği, alanları gösterme/gizleme işlemleri için geçerli değildir. 

  • Formu gönderiminde doğrulama seçeneğini kaydetmeden önce hata mesajlarını test etmek için kullanabilirsiniz. 

  • Belirli bir alanda birden çok iş kuralı olduğunda, en son çalışan kural üstünlük kazanacaktır. Sıra düzenini değiştirmek için Sıralama düğmesine tıklayabilirsiniz. 

  • Talep sahiplerine yönelik iş kuralları, alanların form alanlarında hem görünür hem de düzenlenebilir olarak yapılandırıldığında en iyi şekilde çalışır. 


Kullanım Senaryoları:

#Senaryo-1 

Bir kullanıcının Konum/Departman/Grup bilgilerine bağlı olarak ilgili kategorileri görüntülemek istediğiniz bir senaryoyu ele alalım. 


#Senaryo-2 

Onay bekleyen bir bilet olduğunda durum alanındaki açılır kutu seçeneklerini sınırlamak istediğiniz bir senaryoyu ele alalım. 


#Senaryo-3 Durum güncellendiğinde, bilet durumu "Beklemede" olarak güncellendiğinde ek bir alan zorunlu hale getirme senaryosunu ele alalım.

Bu durumda, ajan ek detaylar alanını doldurmadan durumu "Beklemede" olarak ayarlayamaz.


#Senaryo-4                                                                                                                                                                                           Bir biletin onay beklediği durumdaysa kapatılamamasını sağlamak istediğiniz bir senaryoyu ele alalım.


Bu durumda, bir biletin onay beklediğini belirtmek için özel bir durumu kullanıyoruz. Eğer bir ajan, onay bekleyen bir biletin durumunu kapatmaya/çözülmüş olarak işaretleme girişiminde bulunursa, sistem, kullanıcı tarafından yapılandırılmış özel bir hata mesajı ile bir hata fırlatacaktır. 



İpucu: İş kurallarınızı test etmek için sandbox hesabınızı kullanın. 


Not:

  • İş kuralları, yeni/düzenleme bilet formları, alt bilet formları, varlık detay sayfasından oluşturulan yeni biletler ve Freshcaller entegrasyonu ile oluşturulan biletler için uygundur. 

  • Sistem genelinde zorunlu olan iş kuralları, toplu işlemler, senaryo otomasyonları, liste görünümü ve tablo görünümü düzenlemeleri ile API V1 ve V2 isteklerine uygulanacaktır. 

  • İş kuralları, e-posta yoluyla oluşturulan/değiştirilen biletler, iş akışı otomasyonu, denetleyici, sohbetli kullanıcı arayüzü ve üçüncü taraf uygulamalar aracılığıyla oluşturulan/ değiştirilen biletler için geçerli değildir. Bu kurallar, biletleri birleştirirken de uygulanmaz. 

    Bu konuda ek makalelere göz atın:

    • İş Kuralları - Ortak Kullanım Senaryoları
    • İş Kuralları - Sorun Giderme Rehberi











Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız