Bir yardım masası yöneticisi olarak, bir yapılandırmayı veya özelliği Freshdesk hesabınızda etkinleştirmeden önce test etmek istersiniz. Örneğin, yeni bir iş akışı eklediğinizde, onu tamamen test etme ve ince ayar yapma şansına sahip olmadan önce bunun müşterilerinizi veya temsilcilerinizi etkilemediğinden emin olmanız gerekir.
Sandbox özelliği sayesinde Freshdesk hesabınızda geri dönüşü olmayan değişiklikler yapmaktan kaçınabilirsiniz. Korumalı alan, Freshdesk hesabınızın bir kopyasıdır. Burada, hesabınızdaki tüm yapılandırmalar korumalı alana kopyalanır. Ancak biletler gibi müşteri verileri kopyalanmaz.
Sandbox hesabınıza neler kopyalanır?
Sandbox, yardım masanızın iş akışını etkileyebilecek tüm ayarları kopyalamak için tasarlanmıştır. Sandbox hesabınıza kopyalanacak yapılandırmaların kapsamlı bir listesini burada bulabilirsiniz.
Yönetici hesapları
Temsilci hesapları
Yardım masası ayarları
E-posta ayarları (destek e-postası hariç)
Bilet Alanları
Müşteri Alanları
Gruplar ve ilgili ayarlar (iş kuralları, bilet ataması, yükseltme kuralları,..)
Roller (izinlerle birlikte)
SLA ve Çalışma Saatleri
Ürünler (yalnızca adlar)
Etiketler
Otomasyon kuralları
Senaryo Otomasyonları
Hazır Yanıtlar
Şablonlar
Müşteri Memnuniyeti Anketleri
E-posta Bildirimleri
Not : Yukarıda belirtilen tüm konfigürasyon değişiklikleri geri kopyalanır. Ancak korumalı alanınızda oluşturulan yeni temsilciler veya temsilci profillerinde yapılan değişiklikler Freshdesk hesabınıza geri kopyalanmaz.
Sandbox hesabınıza ne kopyalanmaz?
Bilet verileri, müşteri ve kişiler
Bilet listesi görünümleri
Destek e-posta(lar)ı
Sosyal tanıtıcı(lar)
Portallar - logo, favicon, özelleştirme
Oyun oynamak
Forumlar
Uygulamalar ve entegrasyonlar
SSO ve SSL ayarları
Bilgi tabanı
Özellik korumalı alanda kullanılamıyor
- Bilet formları
Yukarıdaki özellikler ve yapılandırmalar korumalı alan hesabınızda bağımsız olarak test edilebilir ancak yapılan değişiklikler Freshdesk hesabınıza geri kopyalanmayacaktır.
Biletler, müşteri veya iletişim verileri, gizli bilgiler içerme olasılığı nedeniyle kopyalanmayacaktır. Ancak test için kullanılabilecek örnek veriler, oluşturma sırasında korumalı alan hesabınıza önceden doldurulur.
Bilet formları Sandbox'ta mevcut değildir. Bilet formları yalnızca müşteri portallarında yayınlanmaktadır. Bir test portalında yayınlanarak test edilebilirler.
Sandbox hazır olduğunda tüm yöneticilere bir e-posta gönderilir. Yöneticiler ve temsilciler, Freshdesk kimlik bilgileriyle Sandbox hesabında oturum açabilir.
Not : Korumalı alanı yalnızca test aşamalarında aktif tutmanızı öneririz. Korumalı alanınızı istediğiniz zaman Korumalı Alan sayfasından yeniden oluşturabilirsiniz.
Sandbox hesabımı nasıl kurarım?
Yönetici > Destek İşlemleri > Korumalı Alan'a gidin
Örnek veriler üzerinde özellikleri ve yapılandırmaları test etmeye başlamak için Sandbox'ınızı oluşturun.
' Sandbox Oluştur ' düğmesine bastığınızda mevcut yapılandırmalarınızın bir kopyası oluşturulacaktır. Bu, yardım masası yapılandırmanıza bağlı olarak biraz zaman alabilir. Korumalı alanınız kullanıma sunulduğunda tüm yöneticilere, Korumalı Alan hesabına erişim bağlantısını içeren bir e-posta gönderilir.
Freshdesk hesabınıza uygulamadan önce Sandbox hesabınızdaki yapılandırmaları ve özellikleri test etmeye başlamak için Sandbox'a Git düğmesine basın. Ekranın üst kısmındaki bir banner, korumalı alan hesabınızda mı yoksa Freshdesk hesabınızda mı olduğunuzu gösterecektir.
Sandbox hesabımdaki değişiklikleri Freshdesk hesabımla nasıl inceleyip senkronize edebilirim?
Sandbox'ınızdaki yapılandırmaları test ettikten sonra bu değişiklikleri Freshdesk hesabınızla senkronize edebilirsiniz. Freshdesk hesabınızda Yönetici > Destek İşlemleri > Sandbox'a gidin ve ' Değişiklikleri incele ve senkronize et ' seçeneğini tıklayın.
Sandbox, yaptığınız tüm değişiklikleri alacaktır ve değişiklik sayısına bağlı olarak bu biraz zaman alabilir.
Çakışmalar : Bir yapılandırma hem Sandbox'ta hem de Freshdesk hesaplarınızda düzenlendiğinde çakışmalara yol açabilir. Örneğin, bir yöneticinin Sandbox hesabındaki bir bildirim alanının adını ' Sorun Türü ' yerine ' Hata türü ' olarak değiştirmesi mümkündür .
Aynı zamanda farklı bir yönetici, adı ' Sorun Türü ' olarak değiştirdi. Bu değişikliğin senkronize edilmesi gerektiğinde Freshdesk hangi adı seçeceğini bilemez - ' Hata türü ' veya ' Sorun Türü ' - bu bir çakışmadır.
Hesap yöneticisinin hangi değişikliğin devam edeceğine karar vermesi gerekir. Ortaya çıkan tüm bu tür çatışmaların senkronizasyondan önce çözülmesi gerekir. Freshdesk, bu gibi durumlardan kaçınmak için iş akışlarındaki değişiklikler üzerinde yalnızca bir yöneticinin çalışmasını ve tüm değişikliklerin önceden tüm yöneticilere iletilmesini önerir.
Tüm yapılandırmaları inceledikten ve çakışmaları çözdükten sonra, bu değişiklikleri Freshdesk hesabınıza taşımak için ' Şimdi senkronize et ' seçeneğini tıklayın.
Senkronizasyon tamamlandıktan sonra tüm yöneticilere, Freshdesk ve Sandbox hesaplarınız arasında senkronize edilen tüm değişiklikleri içeren bir onay e-postası gönderilir.
Senkronizasyon tamamlandıktan sonra Sandbox hesabınız otomatik olarak devre dışı bırakılır. Yeni iş akışlarını test etmek için yeni bir Korumalı Alan oluşturun.
Herhangi bir değişikliği senkronize etmeden Sandbox'ımı nasıl devre dışı bırakırım?
Yönetici olarak, senkronize edilecek herhangi bir değişikliğiniz olmadığında veya farklı bir yapılandırma kümesini test etmek istediğinizde bile yeni özellikleri denemek isteyebilirsiniz. Örneğin, Beceriye dayalı temsilci atamasının nasıl çalıştığını denemek istiyorsunuz ve bunu Freshdesk hesabınıza kopyalamak istemiyorsunuz.
Freshdesk hesabınızda Yönetici > Destek İşlemleri > Sandbox bölümüne giderek Sandbox'ı devre dışı bırakabilirsiniz .
Freshdesk Omnichannel kullanıyorsanız yalnızca bilet verileri
Sandbox'ınızı nasıl kurabileceğinizi gösteren kısa bir video:
Önerdiğimiz en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Tüm yöneticilerinize bir korumalı alan oluşturduğunuzu ve bunun ne kadar süreyle aktif olacağını düşündüğünüzü bildirin. Freshdesk, korumalı alan hazır olduğunda tüm yöneticilere e-posta gönderecektir ancak bunu onlara önceden bildirmek iyi bir fikirdir.
Neden bir korumalı alan oluşturduğunuzu, hangi değişiklikleri yapacağınızı, hangi ayarları değiştireceğinizi anlatın. Bu, tüm yöneticilerden isteyebilecekleri değişiklikler hakkında geri bildirim almanızı sağlar.
Korumalı alan yayındayken sizin veya diğer yöneticilerin Freshdesk hesap yapılandırmalarınızda değişiklik yapmadığından emin olun. Bu, iki hesabınız arasında herhangi bir çakışmayı önler.
Tüm yöneticilerin değişikliklerinin kopyalanması için değişikliklerinizi Freshdesk hesabınızla senkronize etmeden önce diğer yöneticilerin tüm değişiklikleri yapmayı tamamladığından emin olun.
Freshdesk hesabınızla tekrar senkronize etmeden önce tüm değişiklikleri dikkatlice inceleyin.
Korumalı alan hesabınızı kısa süreliğine canlı tutun; bu, iki hesabınız arasında fark oluşmasını önler. Özelliklerin veya iş akışlarının tek bir test döngüsü, Sandbox'ın oluşturulmasını, değişiklikler yapılmasını, özelliklerin veya iş akışlarının test edilmesini ve değişikliklerin tekrar Freshdesk hesabınızla senkronize edilmesini içerir.
Korumalı alandan Freshdesk hesabına senkronizasyonunuzu yoğun olmayan saatlerde planlayın. Değişikliklerinizin hacmine bağlı olarak senkronizasyon biraz zaman alabilir ve yaptığınız değişikliklerin kullanıcılarınızın çoğunu etkilemediği konusunda dikkatli olmak istersiniz.
Sorularınız veya geri bildirimleriniz için lütfen support@freshdesk.com adresine ulaşın.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız