Destek E-postaları Göndermek ve Almak için Özel E-posta Sunucularını Kullanma

Şu tarihte değiştirildi Prş, 25 Ock şunda: 2:36 AM

İÇİNDEKİLER

  • Özel posta sunucusunu kurma adımları
    • Gmail Sunucusunu Kullanma
    • Microsoft Office 365'i kullanma
    • Diğer Sunucuları Kullanma
      • 1. Gelen Kurulumu Yapmak
      • 2. Gidenleri Ayarlama 


Destek posta kutunuzu e-posta yönlendirme yoluyla ayarlamanın yanı sıra, Freshdesk aracılığıyla e-posta gönderip almak için kendi e-posta sunucularınızı kullanmayı da seçebilirsiniz. Bu işlevsellik, tüm e-posta işlemlerinizin Freshdesk dışında olduğundan ve tamamen sizin tarafınızdan yönetileceğinden emin olmanızı sağlar.


Özel posta sunucunuzu yalnızca gelen, giden veya her ikisi için kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra, Gmail gibi genel sunucularla veya özel sunucularınızla yapılandırmayı da seçebilirsiniz. 


Özel bir posta kutusu oluşturduğunuzda, posta kutusundaki son günün e-postaları (hem okunmuş hem de okunmamış e-postalar) Gelen Kutusu'ndan getirilecek ve bilet olarak oluşturulacaktır. 


Özel posta sunucusunu kurma adımları

  1. Freshdesk hesabınızda yönetici olarak oturum açın.
  2. Yönetici sekmesine gidin.
  3. E-posta simgesine tıklayın.
  4. Özel sunucu kullanmak istediğiniz posta kutusunun yanındaki Düzenle düğmesine tıklayın veya Yeni destek e-postası düğmesine tıklayarak yeni bir posta kutusu oluşturabilirsiniz.
  5. E-posta ayarları sayfasında, 'Destek e-postanız' metin kutusuna kullanmak istediğiniz posta kutusunun özel e-posta adresini girin.
  6. Kendi posta sunucunuzu kullanın radyo düğmesini tıklayın.
  7. Sunucunuzun ait olduğu E-posta sistemini seçin.
  8. Posta sunucunuzu hem gelen ve giden e-postalar hem de yalnızca giden e-postalar için kullanabilirsiniz.


Gmail Sunucusunu Kullanma

 Gmail veya AOL kullanıyorsanız bağlantı noktası ve sunucu ayrıntıları önceden doldurulmuş olacaktır. Kimlik bilgilerinizi girmeniz ve Kaydet'e tıklamanız yeterlidir. MFA'yı etkinleştirdiyseniz ve daha az güvenli uygulamaları engellediyseniz ayarları kaydederken hatayla karşılaştığınızda lütfen bu sorun giderme adımlarına bakın.

 

Microsoft Office 365'i kullanma

 Microsoft OAuth'u ilk kez kuruyorsanız Yönetici > E-posta > Yeni destek e-postası > Kendi posta sunucunuzu kullanın'a gidin.

1. Posta sunucusunu 'Yalnızca gelen', 'Yalnızca Giden' veya 'Her İkisi' için kullanmayı seçebilirsiniz.

2. 'Yalnızca gelen' ve 'Her ikisi' için, e-postaları Freshdesk'e getirdikten sonra sunucudan silebileceksiniz.

3. Microsoft kimlik bilgilerinizi kullanarak OAuth2.0'ı kullanarak kimlik doğrulaması yapın.

4. Kimlik doğrulama başarılı olduğunda bir onay mesajı göreceksiniz.

 

 

Not: 'Diğer' veya 'Gmail' sunucusu kullanıyorsanız ve Microsoft 365'e geçmek istiyorsanız,
sunucunuzun kimliğini doğrulamak için üzerine tıklayıp 'Microsoft ile Oturum Aç' seçeneğini kullanabilirsiniz.


5. Kurulum sırasında hata almadığınızdan emin olmak için kimlik doğrulama sırasında destek posta kutunuzda oturum açın veya posta kutusunu gizli bir sekmede kurun.

Posta kutusu ayarlarını kaydetmek için oturum açtıktan sonra Kaydet'e tıklayın. 


Diğer Sunucuları Kullanma

 Kendi sunucularınızı kullanıyorsanız 'Diğer' seçeneğini seçip aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:  

1. Gelen Kurulumu Yapmak

 

  • Gelen postaların alınacağı yerden IMAP sunucusu adını ve bağlantı noktası ayrıntılarını girin. 
  • Güvenli bir bağlantı kurmak için 'SSL Kullan' onay kutusunu tıklayın 
  • Kimlik Doğrulamanızı sunucu ayarlarınıza göre seçin 
  • Kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin 
  • E-posta sunucunuzu kullanmaya başlamak için Kaydet'e tıklayın.

2. Gidenleri Ayarlama 

  • Giden e-postaların gönderileceği SMTP sunucu adını ve bağlantı noktası ayrıntılarını girin
  • Güvenli bir bağlantı kurmak için 'SSL Kullan' onay kutusunu tıklayın 
  • Kimlik Doğrulamanızı sunucu ayarlarınıza göre seçin 
  • Kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin 
  • E-posta sunucunuzu kullanmaya başlamak için Kaydet'e tıklayın.


Kimlik doğrulama yönteminin farklı e-posta sunucularına göre değiştiğini lütfen unutmayın. Örneğin Gmail, düz veya CRAM-MD5 kimlik doğrulamasını kullanır. Yanlış kimlik doğrulama yönteminin seçilmesi, kaydetme sırasında hataya yol açacaktır.


 

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız