Freshdesk'teki Özel Nesnelere Genel Bakış

Şu tarihte değiştirildi Sal, 6 Şbt şunda: 4:21 AM

Freshdesk, destek talepleri, kişiler ve şirketler gibi yardım masası sistemine özgü nesneler sunar. Bu nesneler herhangi bir işletmenin çekirdeğini oluşturur ve bir kuruluşla (şirketle) eşlenen belirli bir müşterinin (ilgili kişi) karşılaştığı sorunla (bilet) ilgili temel bilgileri içerir. Çoğu zaman bu temel bilgiler, temsilcilerin bildirimin ardındaki bağlamı tam olarak anlamalarına yardımcı olmuyor. Ve geniş ölçekte, bağlamsal desteği proaktif bir şekilde sağlamak kesinlikle gerekli hale geliyor.


Freshdesk ile, ilgili tüm bilgileri en başından itibaren yakalamak için özel nesneler oluşturabilirsiniz, böylece temsilcileriniz müşteri sorunlarını mümkün olan en kısa sürede çözmeye başlayabilir. Özel bir nesne, yerel nesnelerinizle ilgili daha fazla bilgi almanıza yardımcı olabilir. Temsilcilere müşterilerinizin dile getirdiği soruna ilişkin kapsamlı ve eksiksiz bir görünüm sağlamak için özel nesneleri yerel nesnelerle bağlayabilir veya ilişkilendirebilirsiniz.


Özel nesnelerin kullanışlı olabileceği birkaç kullanım örneği aşağıda verilmiştir:


  1. Mülk Yönetiminde 'Sözleşmeler'
    Ev ve apartman kiralayan bir mülk yönetim şirketinin hem kiracıları hem de ev sahiplerini desteklemesi gerekir. En son kira sözleşmesi bilgilerine sahip olmak, destek sağlayan acenteler için son derece önemlidir. Özel Nesneler ile işletmeler, Freshdesk'te 'Sözleşme' adı verilen yeni bir veri varlığı oluşturabilir ve nesne için Sözleşme Kimliği, Yenileme tarihi, Mülk Türü ve İmza Sahibinin Adı gibi nitelikleri tanımlayabilir. Her kiracı bir Sözleşme ile 'ilişkilendirilebilir'; böylece yenileme tarihi talep eden bir destek bildirimi oluşturduklarında sözleşme bilgileri kayıt sistemi olarak Freshdesk'te saklanır ve temsilcilerin erişimine ve/veya güncellemesine açık olur. 


  1. Perakendede 'Mağazalar'
    Yüksek teknolojiye sahip bir güvenlik şirketi, ülke çapındaki yüzlerce markete CCTV kameraları ve destek sağlıyor. Bir mağaza sahibi, hasarlı bir kamera hakkında şikayette bulunmak için aradığında, destek temsilcisinin mağaza hakkındaki ayrıntıların (Mağaza kodu, konumu veya boyutu) yanı sıra kamera türü ayrıntılarını (Marka, model) bilmesi yararlı olacaktır. ve yazın). Bu bilgi, destek temsilcisinin iş için doğru teknisyeni göndermesine yardımcı olur ve tüm eksik parçaları yakalamak için farklı araçlara erişimden kaçınır. 


  1. Bir araç kiralama şirketindeki 'Arabalar'
    Bir araç kiralama şirketi, müşterilerinin kiraladığı tüm arabaların kaydını tutar. Bu, arabanın markası ve modeli, kiralama tarihi, gövde tipi ve durumu gibi ayrıntıları içerir. Bir müşteri, ödemelerle ilgili bir sorunla karşılaştığında, temsilci, araç türüne ve kiralandığı gün sayısına göre müşterinin kiralamayla ilgili ödemesini teşhis etmek ve çözmek için tüm ayrıntıları hazır bulundurur. 


Özel nesneleri nasıl daha iyi kullanabileceğinizi anlamak için bir örnek ele alalım. 


Diyelim ki internet üzerinden mobilya satışı yapan bir e-ticaret şirketisiniz. Müşteriler, destek ekibinizle destek talebi oluşturarak, arayarak veya sohbet başlatarak siparişleriyle ilgili sorunları bildirebilir/sipariş durumlarını kontrol edebilir. Bir bilet (yerel nesne) oluşturulduğunda, Sipariş Kimliği (özel nesne) aracılığıyla bunu karşılık gelen siparişle ilişkilendirebilirsiniz; böylece acenteler, herhangi bir ileri geri olmadan, müşterinin hangi sipariş için yardıma ihtiyaç duyduğunu daha iyi anlayabilir.


Bunun nasıl çalışacağına ilişkin üst düzey bir genel bakışı burada bulabilirsiniz:


  • Freshdesk'te Siparişler olarak özel bir nesne oluşturun.

  • Sipariş Kimliği, Mobilya kategorisi, Ödeme durumu vb. gibi sipariş bilgilerini tutmak için bu nesne içinde birden fazla alan oluşturun.

  • Gerçek sipariş bilgilerini tutan nesne kayıtlarını oluşturun/içe aktarın.

  • Özel nesne 'Siparişler' ile yerel nesne 'Biletler' arasında bir ilişki kurun. Bu, acentelerin biletleri ilgili siparişle ilişkilendirmesine yardımcı olacaktır.

  • Genel operasyonları iyileştirmek için raporlar oluşturun ve görüntüleyin.


Şimdi bu eylemlerin her birini nasıl gerçekleştirebileceğinizi ayrıntılı olarak görelim.


Özel Nesne Oluşturma

Not - Yalnızca Yöneticiler yeni bir özel nesne oluşturabilir


Örneğimizde, yani mobilya işinde, Özel Nesne 'Siparişleri'ni oluşturuyoruz ve her sipariş, özel bir nesne kaydı olarak temsil edilecek. Bir müşteri herhangi bir mobilya için her sipariş verdiğinde, bunları sisteminize ayrı ayrı nesne kayıtları olarak ekleyebilirsiniz. Siparişlerin tanımlanmasını kolaylaştırmak için her siparişi Sipariş Kimliği, Kategori, Sipariş durumu, Fiyat vb. özelliklerle tanımlayabilirsiniz. 


Özel bir nesne oluşturmaya yönelik hızlı bir kılavuz:

  • Yönetici -> Destek İşlemleri -> Özel Nesneler'e gidin

  • 'Özel bir nesne oluştur'u tıklayın

  • Özel Nesne adını girin, bu durumda 'Siparişler'i kullanabiliriz

  • Nesne için bir açıklama girin

  • Görüntülenenlerden ilgili simgeyi seçin ve 'Oluştur'u tıklayın

  • Özel nesneyi oluşturduğunuzda hızlı ve kolay erişim için kenar çubuğunda ilgili simge görünecektir


Özel nesnelerin nasıl ayarlanacağını anlamanıza yardımcı olacak küçük bir video:




Özel nesne alanlarını tanımlama

Bir sonraki sayfada nesne alanlarını tanımlamaya başlayabilirsiniz. Bu alanlar, Sipariş Kimliği, Teslimat durumu, Mobilya kategorisi vb. gibi ilgili sipariş ayrıntılarını temsil etmek için kullanılabilir. 


'Birincil alan', her özel nesne kaydını benzersiz şekilde tanımlayacak değerleri içerir. Bilet Kimliğinin yalnızca belirli bir biletle ilişkilendirilmesine benzer şekilde, yalnızca söz konusu siparişle ilişkilendirilecek bir tanımlayıcıdır. Birincil alan aşağıdaki özelliklere sahiptir:


  • Veritabanındaki bir tablo için birincil anahtar kavramına benzer.

  • Metin alanı türündedir

  • Silinemez

  • Freshdesk'te varsayılan olarak benzersiz bir tanımlayıcı olarak işaretlenmiştir. Bu şu anlama gelir

  • Bu alanda aynı değerde birden fazla kaydın olmasını istiyorsanız 'Benzersiz değeri kabul et' ayarının işaretini kaldırabilirsiniz.

  • Birincil alan aynı zamanda benzersiz tanımlayıcı veya Arama alanı olarak da adlandırılabilir.


Alan oluştururken akılda tutulması gerekenler:


  • Bir nesne içinde maksimum yalnızca 100 alan oluşturulabilir

    • Özel nesne içindeki her alan türüne ilişkin sınırlar şunlardır:

      • Sayı - 30

      • Onay kutusu - 30

      • Ondalık - 20

      • Çoklu seçim - 20

      • Tarih - 30

      • Metin - 80

      • Açılır menü - 30

      • Arama ilişkisi - 10

    • Örneğin, bir nesnede 80 metin alanı ve 20 çoklu seçim alanı veya bir nesnede 60 metin alanı, 30 sayı alanı ve 10 onay kutusu alanı oluşturabilirsiniz.

  • Arama alanı hariç, en fazla yalnızca 25 alan filtrelenebilir olarak işaretlenebilir

  • En fazla 5 Arama alanı oluşturulabilir ve bunlar varsayılan olarak filtrelenebilir

  • Kayıtları filtrelemek için ayarı yalnızca alanı oluşturduğunuzda güncelleyebilirsiniz; daha sonra değiştirilemez/düzenlenemez


Kullanım durumumuz için özel nesne alanlarını şu şekilde oluşturabilirsiniz:


  • Sipariş Kimliği olarak Etiket alanına girin ve 'Alan ekle'ye tıklayın. Birincil alan oluşturulacak. 

  • Gereksinimlerinize göre daha fazla alan oluşturun. Kullanabileceğiniz alan türleri şunlardır:

    • Metin 

    • Paragraf

    • Sayı

    • Ondalık

    • Tarih

    • Yıkılmak

    • Onay kutusu

    • Çoklu seçim 

    • Arama ilişkisi 

  • Yukarıdaki alanlar, kendileriyle ilişkili belirli davranışlara sahip olacaktır;

    • Formu gönderirken gereklidir - bu alanı zorunlu kılmak istiyorsanız bu kutuyu işaretleyin

    • Benzersiz değerleri kabul et - Bu alanın yalnızca benzersiz değerleri kabul etmesini istiyorsanız bu kutuyu işaretleyin. Bu ayar yalnızca Birincil alan için geçerli olacaktır

    • Kayıtları filtrelemek için bu alanı kullanın - Kayıtları bu alanı kullanarak filtrelemek istiyorsanız bu kutuyu işaretleyin

  • Sayfanın sağ üst köşesindeki Arama kutusunu kullanarak Alan Etiketlerine göre alanları arayabilirsiniz.

  • Biletler sayfasındaki özel widget'ta ve diğer ilgili nesnelerde temsilcilere ne görüntüleneceğine karar vermek için Widget'ı özelleştir düğmesini kullanabilirsiniz.


Düşünülen kullanım durumumuz için bunun nasıl çalışacağı aşağıda açıklanmıştır:


Kayıt adı

Tip

Gerekli

Yorum

Sipariş Kimliği

Sayı

Evet

Birincil alan, benzersiz tanımlayıcı. Her siparişe sizin tarafınızdan atanır

Sipariş durumu

Dropdown 

HAYIR

Teslim edildi/Teslim edilmedi

Mobilya kategorisi

Dropdown 

HAYIR

Oturma odası mobilyaları, Veranda mobilyaları vb.

Mobilya fiyatı

Ondalık

HAYIR

Maliyet 

Mobilya türü 

Dropdown 

HAYIR

Yeni kullanılmış


 Sipariş Kimliği alanı burada 'Zorunludur' çünkü bu , siparişleri müşterilerin oluşturduğu ilgili destek bildirimleriyle ilişkilendirmek için kullanacağımız alandır . Bu alanı kullanarak kayıtları da arayabilirsiniz. Derneklerin nasıl çalıştığını burada görebilirsiniz. 


1. Freshdesk için Özel Nesneler yalnızca bilete özel kullanım durumları için mevcuttur. Kişiye özel bir kullanım senaryonuz varsa support@freshdesk.com
adresinden bize ulaşın 2. Freshdesk Omnichannel için CUstom nesneleri yalnızca bilete özel kullanım durumları için mevcuttur. Ağustos ayı sonuna kadar tüm kullanım durumları için geçici olarak kullanıma sunulacaktır.


Özel nesne alanlarını çevirme

Bazen temsilcileriniz farklı ülkelerde bulunabilir ve Özel Nesne adlarının ve alan etiketlerinin kendi dillerine çevrilmesini gerektirebilir. Bunu yapmak için, özel nesne adlarını, bunların açıklamalarını, alan etiketlerini ve alan adlarını (arama alanı etiketi adları dahil) yardım masası ayarlarınızda seçtiğiniz dilde yükleyebilirsiniz. Bu şekilde dünya çapındaki acentelerinize ve müşterilerinize daha kişiselleştirilmiş destek sağlayabilirsiniz. 


Yönetici olarak şunları yapabilirsiniz:

  • Mevcut bir dil dosyasını indirin veya silin 

  • Yeni bir çeviri dosyası yükleyin


Çevirileri etkinleştirmek için:

  • Ayarlar > Hesap > Yardım Masası Ayarları'na tıklayın

  • Dilleri Yönet'e tıklayın ve özel nesne alanlarının görüntülenmesini istediğiniz tüm dilleri ekleyin

  • Şimdi Özel Nesneler düzenleme sayfasında 'Çevirileri yönet' düğmesini tıklayın

  • YML dosyasını birincil dilde indirme seçeneğinin bulunduğu bir kaydırıcı görüntülenecektir 

  • Desteklenen dillerin listesi için çevirileri yükleyin 

  • .yml dosyasının geçerli sürümünü seçilen dilde dışa aktarın (Freshdesk bilet alanları dil desteğine benzer) 

  • .yml dosyası aşağıdaki alanları içerecektir (Bu, Freshdesk bilet alanlarının örnek bir .yml'sidir)

    • Özel Nesne adı

    • Özel Nesne Açıklaması

    • Alan etiketleri

    • İlgili alanların seçim listesi değerleri (açılır/çoklu seçimli alan türleri için) 

  • Etiketleri ekleyin ve .yml dosyasını yükleyin (diğer formatlara izin verilmez)

  • 'Yüklemeyi Onayla'ya tıkladığınızda, profilleri bu dile ayarlanmış temsilciler ilgili çevrilmiş etiketleri görüntüleyebilecektir. 




.yml dosyasında çeviri etiketi olmayan alanlarınız varsa bu alanlara ilişkin etiketi kaldırmalısınız. Bu, alanları varsayılan dilde görüntüleyecektir. 
Örneğin: 'Ülke' özel bir nesnedeki bir alansa ve 'Ülke'yi tüm dillerde etiket olarak göstermek istiyorsanız, .yml dosyasındaki Ülke alanının karşısındaki etiketi kaldırmalısınız.



API'lerle özel nesneler oluşturma

Freshdesk API'lerini kullanarak özel nesne şemaları alabilir, kayıtları oluşturabilir/güncelleyebilir/silebilir/görüntüleyebilirsiniz ve nesneleri ilişkilendirebilirsiniz. Freshdesk'teki özel nesneleri ve ilişkili varlıkları görüntülemek amacıyla özel uygulamalar oluşturmak için Freshdesk'in pazar platformunu kullanabilirsiniz. 


Ayrıca bir API kullanarak özel nesneler de oluşturabilirsiniz. Daha fazlasını buradan öğrenin.  

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız