Bot Akışları Nedir? Freshdesk'te Bot Akışları Nasıl Tetiklenir?

Şu tarihte değiştirildi Çrş, 24 Ock şunda: 5:39 AM

Bu özellik Orman Çok Kanallı'da mevcuttur


Bot akışları, bir botun kullanıcılarınızla etkileşime geçerken gerçekleştirmesini istediğiniz adım adım bir konuşma akışıdır. Bot akışları oluştururken gönderilecek mesajları veya bot tarafından gerçekleştirilecek eylemleri ayarlayabilirsiniz.


Bot Flow oluşturucuyu kullanarak, herhangi bir karmaşık kod yazmadan tamamen işlevsel sohbet robotları oluşturabilirsiniz. İhtiyaçlarınıza uyacak özel botlar oluşturabilirsiniz; randevu almak, demo planlamak vb. gibi bir sonraki en iyi eylemde onlara yardımcı olmak için bağlamsal sorularla müşterileri takip edebilirsiniz. Tüm mesajları görebilecek ve bunların görsel bir haritasını oluşturabileceksiniz. botunuzu oluşturacak eylemler ve geçişler. 


Bot akışı oluşturucu, bot akışınızda gerçekleşecek tüm etkileşimlerin eksiksiz bir görünümünü size verecektir ve aynısını görmek için mesajlar veya ekranlar arasında geçiş yapmanıza gerek yoktur.


İÇİNDEKİLER

Bot akışı oluşturma

Bot akışı kurma adımlarına bir göz atalım:

  •  Yeni Yanıt'a tıklayın veya mevcut bir yanıtı  düzenleyin
  • Bot Akışını Tetikle  ve  Akış Oluştur'a tıklayın
  • Bot akışı oluşturucu sayfanıza yönlendirileceksiniz. Sol üst köşedeki metin kutusuna bot akışına bir ad verin
  • Akıştaki ilk adımınıza bir ad verin .



  • Daha sonra adıma ilişkin gerçek bot mesajını girin. Ayrıca metin düzenleyicide Kalın , İtalik ve Altı Çizili seçeneğini de göreceksiniz .
  • Gri alanın üzerine geldiğinizde mesaj kutusunun sol alt köşesinde bir  + işareti  göreceksiniz. + İşaretine tıklayın, iki seçenek göreceksiniz - Mesaj  ve  Ekle alanı.
  • Başka bir bot mesajı eklemek istiyorsanız Mesaj'ı seçin veya müşterinin yanıt vermesini veya seçim yapmasını istiyorsanız Alan Ekle'yi seçin.
  •  Bir Mesaj kutusu ekleyebilir ve bot mesajını ekleyebilirsiniz. Yeniden sıralamak veya silmek istiyorsanız mesaj kutusunun üzerine gelin veya içine tıklayın. Solda yeniden sıralama simgesini görebileceksiniz, yeniden düzenlemek için buna tıklayıp sürükleyebilirsiniz. Alternatif olarak adımı silmek için sağdaki - simgesine tıklayın. 
  • Freshdesk ile birlikte gelen varsayılan alanlar listesinden bir alan seçebilir veya özel alanlar da oluşturabilirsiniz. Bu örnekte E-posta adresi seçeneğini seçelim .



  • Müşterinin yanıtı geçersizse, yani müşteri e-posta kimliği dışında başka bir şey girerse görüntülenecek Hata mesajını girin.
  • Bitti'yi tıklayın .

Özel giriş alanları oluşturma

Alternatif olarak, özel alanlar eklemek istiyorsanız, 

  • Özel Giriş'i tıklayın .
  • Özel girişinize bir Ad verin .
  • Bir giriş doğrulama alanı seçin - Bizim durumumuzda e-posta adresi.
  • Yanıt geçersizse görüntülenecek  hata mesajını girin .
  • Kullanıcı ayrıntılarını ayarlayın veya yeni bir tane oluşturun 
  • Bitti'yi tıklayın .

Giriş doğrulama alanlarının listesi

  • Ücretsiz Metin
  • İsim
  • Telefon
  • E-posta 
  • Sayı
  • Alfanümerik
  • Özel Regex

Özel Regex nedir?

Özel ifadeleri kaydetmek için bot akışında özel girişler oluşturabilirsiniz. Bu değer Freshdesk'teki özel bir değişkenle eşlenebilir. Örneğin IMEI numarası, PNR, Sipariş Kimliği. Veya kullanıcıların yalnızca iş e-posta kimliklerini girmelerini sağlayabilirsiniz, bunu özel bir normal ifade değişkeni tanımlayarak doğrulayabilirsiniz.



  • Sol alt kısımdaki Bu adımı başka bir adıma bağla  seçeneğine tıklayın ve Yeni Adım Oluştur seçeneğine tıklayın . Yeni bir adım yaratıldı.
  • İhtiyaçlarınıza göre yukarıdaki adımları tekrar tekrarlayın.
  • … seçeneğine tıklayarak ve Sil öğesini seçerek yeni bir adımı silebilirsiniz Yukarı oka tıklayarak bir önceki adıma, aşağı oka tıklayarak bir sonraki adıma geçebilirsiniz.  
  • Bağlantı kesme seçeneğine tıklayarak herhangi bir adımın önceki veya üst adımla olan bağlantısını kesebilirsiniz. Bu, bir adımı silmez, akış içinde bağlantısız kalır ve tetiklenmez. Adımı istediğiniz zaman bağlayabilirsiniz.

Yer tutucular ekleme

Müşterilere, size söylediklerini hatırladığınız hissini vermek her zaman güzeldir.

Diyelim ki müşterinin adını aldınız. 'Ad' yer tutucusu ile bot akışında bir sonraki soruya geçmeden önce müşteriye kişiselleştirilmiş bir teşekkür gönderebilirsiniz. Müşterilerden aldığınız yanıtlara göre farklı yer tutucular ekleyebilirsiniz .



Bot eylemleri ekleme

Ayrıca bot eylemleri de ekleyebilirsiniz. Bir bot eylemi eklediğinizde bu, akışın sonu olarak kabul edilir. Bunu yapmak için,

  • Sağ alt uçtaki Eylemleri Gerçekleştir'e tıklayın .
  • Gerçekleştirilecek bir takip eylemi seçin .

  • Bilet oluştur : Freshdesk'te bir bilet oluşturur
  • Konuşmayı bir ekip üyesine atayın : Konuşmayı Freshchat'te bir ekip üyesine atayın 
  • Konuşmayı bir gruba atayın : Sohbeti Freshchat'te bir gruba atayın
  • Konuşmayı çözümle : Konuşmayı çözümle
  • Atama için kullanılabilir hale getir : Görüşme yeni görüşmeler görünümüne aktarılacak ve Atama Kurallarına veya IntelliAssign'a göre bir ekip üyesine veya gruba atanacaktır.
  • Yanıt Botuna Aktar : Örneğin, yeni bir kullanıcıyla demo planlamak için bir Özel Bot akışınız varsa ve kullanıcı 'Hayır' yanıtı verirse görüşmeyi Yanıt Botuna aktarabilirsiniz ve Yanıt Botu devam edebilir. müşteriye yardımcı olmak.

Bayrak simgesi bot akışının sonunu gösterir. İşiniz bittiğinde bot akışını kaydetmek için Taslağı Kaydet'e tıklayın.


Genel Bakış ve Önizleme Modu

Ekranın sol alt köşesindeki Genel Bakış Modu simgesine tıklayarak ekrana yerleştirilmiş genel bot akışını görebilirsiniz. Genel bakış modunda, görünümü ölçeklendirmek için yakınlaştırabilir veya uzaklaştırabilirsiniz. Bu görünümden çıkmak için  Genel Bakış Modundan Çık'ı tıklayın .


Bot akışını önizlemek için ekranın sol alt köşesindeki ok simgesine tıklayın . Yayınlamadan önce akış performansını test etmek için botla etkileşime girebilirsiniz.



Bot akışını yayınlama

Taslağı kaydet'i tıkladığınızda , bir yanıtta ' Bot akışını tetikle ' seçeneğini tıkladığınızda açılır menüde bot akışının göründüğünü görebilirsiniz . İlgili bot akışını seçin ve Değişiklikleri kaydet 'i seçin .


Yayınlanmış bir bot akışını düzenleme

Yayınlanan bir bot akışını  düzenlemek için,

  • Düzenlemek istediğiniz bot akışına  tıklayın
  • Akışta gerekli değişiklikleri yapın
  • Taslağı kaydet'i tıklayın

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız