Belirtilen olaylar meydana gelir gelmez bir web kancası çağrısını tetiklemek için bilet güncellemelerinde çalışan bir otomasyon kuralı oluşturabilirsiniz.
Makaleye Genel Bakış
- Webhook çağrısı nedir?
- Bilet güncellemelerinde çalışan bir otomasyondan gelen web kancası çağrısıyla ne yapabilirsiniz?
- Otomasyon kuralında web kancası isteği oluşturmaya yönelik hızlı kılavuz
- Web Kancası Geri Arama İsteği Sınırları
Webhook çağrısı nedir?
Web kancası, belirli bir olay meydana geldiğinde tetiklenen bir uygulamaya veya web hizmetine yapılan 'geri aramadır'; Temel olarak, bir webhook belirli bir güncellemeyi, değişikliği veya eylemi aramanıza olanak tanır ve bu gerçekleştiğinde, belirttiğiniz bilgileri otomatik olarak istediğiniz yere iletir.
Bilet güncellemelerinde çalışan bir otomasyondan gelen web kancası çağrısıyla ne yapabilirsiniz?
Bilet güncellemelerinde çalışan otomasyon, bir bilet üzerinde belirli bir olay meydana geldiğinde etkinleşir. Yalnızca bu kuralı kullanarak Freshdesk'te güncelleme yapabilir, değişiklik yapabilir, bildirim gönderebilir ve eylemler gerçekleştirebilirsiniz . Örneğin, destek bildirimi önceliklerini güncelleyebilir, yükseltme e-postaları gönderebilirsiniz vb.
Web kancaları ayrıca harici bir uygulama veya araçta bir eylemi tetiklemek istediğinizde de kullanışlı olur (ayrıca otomasyon kuralının gerçekleştiremediği bazı güncellemeler (bir destek bildirimindeki zaman girişinin güncellenmesi veya bir destek bildirimine not eklenmesi gibi). Web kancalarını kullanabileceğiniz bazı senaryo örnekleri aşağıda verilmiştir:
Ne yapmak istiyorsun | Aranacak koşullar | Web kancasının neyi araması gerektiği |
Müşteri bir bilete yanıt verdiğinde SMS/kısa mesaj gönderin | Müşteri bildirime yanıt verir (veya yorum ekler) | Yorum içeriğini üçüncü taraf SMS aracına gönderin |
Ürün İade talebi güncellendiğinde envanteri güncelle | Bilet kategorisi (özel bir alan) 'Ürün İadesi' olarak güncellendi | Mağaza envanterindeki ürün bilgilerini güncelleme |
Özellik İsteklerinin durumunu dahili Ürün Yönetimi aracıyla senkronize edin | 'Özellik İsteği' türündeki biletler için durum güncellendi | Ürün yönetimi aracını bilet bilgileriyle güncelleyin |
Kötü Müşteri Memnuniyeti puanı alındığında alarmı çalın | Müşteri geri bildirimi alındı ve derecelendirme 'İyi Değil' olarak belirlendi | Bu web kancası tarafından tetiklenecek şekilde bir Akıllı Ampul ve bir siren ses tahtası özelleştirin |
Bilet güncellemelerinde çalışan bir otomasyon kuralında web kancası isteği oluşturmaya yönelik hızlı bir kılavuz:
- Yeni bir kural oluşturun ( Yönetici > İş Akışları > Otomasyonlar > Bilet güncellemeleri sekmesi altında) ve Tetikleyiciler ve Koşullar'ı seçin ( nasıl yapılacağını öğrenin ).
- Bu eylemleri gerçekleştir altında Web Kancasını Tetikle seçeneğini seçin .
- Geri Arama İsteği Türünü seçin . Her üçüncü taraf uygulaması bir istek türünü farklı bir şekilde kullansa da çoğu uygulama şu standart yöntemleri izler:
- GET İstekleri genellikle bir veya tüm kaynakları almak için kullanılır.
- POST İstekleri genellikle yeni kaynaklar yaratır.
- PUT ve PATCH İstekleri bir kaynağı güncellemek için kullanılır.
- DELETE İstekleri genellikle bir kaynağı silmek için kullanılır.
- Geri Arama İsteği Türünü seçin . Her üçüncü taraf uygulaması bir istek türünü farklı bir şekilde kullansa da çoğu uygulama şu standart yöntemleri izler:
- Belirli koşullara ve tetikleyicilere dayalı olarak bir bilete not eklemek için bir kural ayarlamak istiyorsanız, bir not eklemiş olduğunuz için bu POST'tur ( daha fazla bilgi burada ).
- Vurmak istediğiniz uygulamanın geri arama URL'sini (webhook için yapılandırılmış) belirtin . Yer tutucuları kullanarak URL'leri dinamik hale getirebilirsiniz .
- Örneğin, bir bilete not eklemek için notun hangi bilete eklenmesini istediğinizi belirtmeniz gerekir . Geri çağırma URL'niz şu şekilde olacaktır: https://acme.freshdesk.com/api/v2/tickets/{{ticket.id}}/notes ve {{ticket.id}} yer tutucusu.
- Güvenlik ayrıntıları, API sürümü ayrıntıları vb. gibi ek bilgileri iletmek için özel başlıklar ekleyin . Özel bir üstbilginin, belirtilen X-Sample-CustomHeader1: VALUE biçimine uygun olarak üstbilgi-değer çifti olarak girilmesi gerekir .
Arada boşluk varsa tetikleyici yürütülmeyecektir.
Başlığın sonuna boşluk girilirse atlanır.
Başlık adları büyük/küçük harfe duyarlı değildir; sağlanan özel başlık adına bakılmaksızın bu şekilde ele alınacaktır.
Özel başlık değerleri olduğu gibi korunacaktır.
- Birden fazla değer içeren başlık, sınırlayıcılarla ayrılmalıdır (virgül ve iki nokta üst üste ayırıcı olarak kullanılamaz). İkinci bir başlık eklemek için sonraki satıra özel başlığı ve değer çiftini girin.
- Kaynak uygulamasının desteklediği isteğinizin kodlamasını seçin (JSON, XML veya XML Kodlu ) . Not ekleme örneğinde JSON'dur.
- Bu webhook'ta istediğiniz bilet özelliklerinin bir listesini göndermek için Basit içerik seçeneğini seçin. Not eklemek olağan bilet özelliklerinden herhangi birini gerektirmez, dolayısıyla özel bir API isteği yazmanız gerekir.
- Gönderilen içeriği özelleştirmek istiyorsanız Gelişmiş'i seçin.
- Gelişmiş seçenek, özel API istekleri yazmanıza olanak tanır. Bu isteklerin önceki adımda seçtiğiniz formatta kodlanması gerekir.
Özel bir not eklemek istiyorsanız isteğe 'özel: doğru' yazın. API isteklerinizdeki içeriği, yer tutucuları kullanarak dinamik hale getirerek de özelleştirebilirsiniz . Freshdesk API ile not eklemekten daha fazlasını yapmak istiyorsanız çok sayıda seçenek mevcuttur . API'leri test etmek için requestb.in veya postman - REST istemcisini (bir Google Chrome uzantısı) kullanabilirsiniz.
- {{Tetiklenen etkinlik}} yer tutucusu yalnızca web kancalarında bulunur ve kuralı tetikleyen etkinliğin adını döndürür.
Web Kancası Geri Arama İsteği Sınırları :
Bir saat içinde kullanabileceğiniz webhook isteklerinin sayısı 1000 çağrı ile sınırlıdır . Durum kodları 200 ile 299 arasındaysa geri arama başarılı olur ve 300-399 arasındaki durum kodları geri arama yönlendirmeleri olarak alınır. Geri arama başarısız olduğunda (2xx ve 3xx dışındaki durum kodları), webhook her 30 dakikada bir otomatik olarak yeniden denenecek ve toplam 48 çağrı gerçekleştirilecektir. Tarife sınırından sonra talep edilen aramalar, 1 saat sonra yeni aramalar mevcut olana kadar arabelleğe alınacaktır.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız