Assist Bot'ta API Kitaplığınızı Kurma

Şu tarihte değiştirildi Çrş, 24 Ock şunda: 6:00 AM

Assist bot'un oluşturucusu, verileri almak veya iletmek ve bot görüşmesinin bir parçası olarak görüntülenmesini sağlamak için herhangi bir harici/dahili sisteme kapsamlı API çağrıları yapmanıza olanak tanır. Dahası, Yöneticiler olarak, bir iletişim kutusundan bir API çağrısını her tetiklediğinizde parametreleri iletmeniz gerekmez; bunun yerine, bunları önceki veya başka bir iletişim kutusundan yeniden kullanabilir ve ayrıca tüm iletişim kutularını yapılandırarak oldukça kolay bir şekilde değiştirebilirsiniz. bunları API Kitaplığı'nda bulabilirsiniz.


Bir iletişim kutusundan yapılması gereken her bir API çağrısı, API kitaplığında yapılandırılabilir ve gerekli iletişim kutusu için Eylemler sekmesinden ' API'yi Tetikle ' seçeneği seçilerek çağrılabilir .

Yeni bir API oluşturmaya yönelik hızlı bir kılavuz:

  • Freshdesk hesabınızda  Yönetici olarak oturum açın
  • Freddy yapılandırması altında Yönetici > Temsilci Üretkenliği >  Destek botu'na  gidin
  • Bot listesi sayfasından düzenlemek istediğiniz botu seçin

  • Sağ gezinme çubuğundaki ' API kitaplığı ' simgesini tıklayın



  • + Yeni API ' düğmesi yeni bir API çağrısı yapılandırmanıza olanak tanır


API'yi yapılandırma:

  • Ad : API çağrınıza uygun bir ad verin.
  • URL/JS işlev adı: Geri Arama URL'sini buraya girin. Bu alandaki içerik seçici seçeneği [+], konuşmalardaki değerleri geri arama URL'sine eklemenize olanak tanır. 
  • Yöntem: Yapmak istediğiniz API çağrısının türünü (GET, PUT, POST, DELETE veya JS işlevi) yapılandırın ve ardından yükü buna göre iletin. Ayrıca, JSON'a yapıştırıldığında otomatik olarak biçimlendirecek genişletilebilir bir metin düzenleyicide daha büyük bir yük içeriği yapılandırabilirsiniz. Örneğin, Freshdesk hesabınızda bir destek bildirimi oluşturmak için e-postayı, önceliği, durumu, konuyu ve açıklamayı JSON'da iletin. Sağ alt kısımdaki  simgesini kullanarak da yer tutuculardan yararlanabilirsiniz.

  • Başlık Ekle:  Bu alanda API'lerinizi yetkilendirebilir, ayrıca ek parametreleri de bu bölümde başlık olarak iletebilirsiniz.

  • Test:  API çağrısının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olmak için örnek bir test çalıştırması gerçekleştirebilir, veri yükünde yapılandırdığınız dinamik alanlar için (PUT, POST ve JSON yöntemleri için) test değerlerini iletebilir ve yanıt başlıklarını doğrulayabilirsiniz.

  • Gerekli yanıt parametrelerini ekleyin: Yanıt başlıklarındaki niteliklere, chatbot görüşmesindeki herhangi bir iletişim kutusunda başvurulabilir.
    Örneğin bir siparişin durum kimliğini görüntülemek istiyorsanız başlıklardaki kimlik
     alanı bu alana eklenebilir ve sonraki diyaloglarda kullanılabilir.


Bir öğe dizisi gerekiyorsa, aşağıdaki örnek için bu alana köşeli parantezler eklenmelidir: data[].id , data[].name


Bir dizideki belirli bir öğe için, dizin numarasının kullanılması, o alanda karşılık gelen değeri görüntüleyecektir: data[1].id , yukarıdaki örnekte, alandaki ikinci değeri görüntüleyecektir: 60002


API listesi sayfası:

API kitaplığı listesi sayfasından, yapılandırdığınız API'leri adını kullanarak arayabilirsiniz. Listelenen API'ler size API'nin gerçekleştirmek üzere ayarlandığı eylem türünü (GET veya POST vb.) söyleyecek, API'nin ne zaman oluşturulduğunu ve en son ne zaman değiştirildiğini gösterecektir. Bir API'nin karşısındaki 'daha fazla' simgesini tıklamak, onu düzenlemenize veya silmenize olanak tanır.


API'leri kullanmayla ilgili hızlı bir kılavuz:

  • Freshdesk hesabınızda  Yönetici  olarak oturum açın
  • Freddy yapılandırması altında Yönetici > Temsilci Üretkenliği > Destek botu'na  gidin  
  • Bot listesi sayfasından düzenlemek istediğiniz botu seçin

  • Bu botun istenen akışına tıklayın

  • Kullanım durumunuza göre 'Mesaj veya Soru' veya 'Eylemler' veya 'Koşullar' sekmesi altına bir API'nin yanıtını ekleyebilirsiniz
    • Mesaj veya Soru altında: Temsilcilere görüntülenecek mesajı veya soruyu metin kutusuna yazın ve içerik seçici simgesine [+] tıklayın ve 'API'leri seçin. Söz konusu bot için API kitaplığı altında yapılandırılmış tüm API'lerin listesini göreceksiniz. Metin kutusuna eklemek için gerekli API'yi seçin.
      Örneğin: Sipariş durumunu getiriyorsanız, sipariş yönetimi sisteminize bağlanmak ve yanıt parametrelerinden sipariş durumuna referans vermek için bir API çağrısı ayarlayabilirsiniz.

    • Eylemler altında: ' Eylem türünü ' ' API'yi Tetikle ' olarak ayarlayın ve ardından söz konusu botun API kitaplığı altında yapılandırılan tüm API'lerin listesinden gerekli API'yi seçmeye devam edin.
      Örneğin: Bir sayfanın URL'sini almak için bir API yanıtı yapılandırıyorsanız, aracıların URL'ye bottan erişebilmesi için eylemler altında bu API'ye başvurabilirsiniz.

    • Koşullar altında: Bot akışında gerekli iletişim kutusu için ' Koşullar ' sekmesine gidin ve içerik seçici [+] simgesine tıklayın ve açılır menüden 'API'ler'i seçin. Söz konusu bot için API kitaplığı altında yapılandırılmış tüm API'lerin listesini görebileceksiniz. Gerekli API çağrısını seçin ve ardından yanıt değerini seçmeye devam edin. API'nin yanıtı hem koşulun gövdesinde hem de koşulun değer bölümünde kullanılabilir.
      Örneğin:
       Basit bir abonelik akışı durumunda, API yanıtından ödemenin 'durumunu' alabilir ve durum ödenmemişse aracıları farklı bir iletişim kutusuna/akışa yönlendirebilir veya basit bir mesaj görüntüleyecek bir iletişim kutusu ayarlayabilirsiniz. Durum ödenmişse acentelere aynı şeyi müşterilere iletebilmeleri için.

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız