Müşteri Segmentleri, kullanıcıları destek ihtiyaçlarına göre sınıflandırmanıza yardımcı olarak Freshdesk'inizdeki farklı müşteriler için kişiselleştirilmiş destek sağlamanıza olanak tanır. Kişilerinizi/şirketlerinizi abonelik planlarına, müşterinin bölgesine/konumuna veya müşteri türüne, sektörlerine vb. göre kategorilere ayırabilirsiniz.
Freshdesk'teki özel bilet listesi görünümlerine oldukça benzer şekilde , Kişiler veya Şirketler listesi sayfasında gerekli filtreleri uygulayabilir ve ilgili listeyi bir segment olarak kaydedebilirsiniz. Daha sonra, gereksinimlerinize göre belirli eylemleri otomatik olarak gerçekleştirmek için otomasyon kurallarınızda (bilet oluşturma ve bilet güncellemelerinde çalışan kurallar) bu segmentleri kullanabilirsiniz.
Not: Freshdesk hesabınızda Müşteri Segmentlerini yalnızca Yöneticiler oluşturabilir veya düzenleyebilir. Oluşturulan segmentler Freshdesk'teki tüm temsilciler tarafından görülebilecektir. Hesap başına yalnızca 20 segment oluşturulabilir.
Müşteri Segmentleri oluşturma konusunda hızlı bir kılavuz:
Freshdesk hesabınızda Yönetici olarak oturum açın
Sol panelden Müşteriler simgesini tıklayın ve Kişileri (veya Şirketleri) seçin
Sağdaki Filtreler panelinin altında gerekli filtreleri ayarlayın ve ' Uygula ' yı tıklayın
Not : Filtre panelindeki mevcut alanlar dışında yalnızca aşağıdaki özel müşteri alanlarına göre filtreleme yapabilirsiniz:
Onay kutuları
Sayı alanları ve
Açılan alanlar
- Filtreler uygulandıktan sonra ' Müşteri segmentini farklı kaydet ' onay işaretine tıklayın, segmentinize uygun bir ad verin ve segmenti kaydedin
Kaydedilen tüm Müşteri Segmentlerine Kişiler/Şirketler listesi sayfasındaki hamburger menüsüne tıklayarak erişebileceksiniz.
Görünümü değiştirmek ve kaydetmek için gerekirse filtreleri de düzenleyebilirsiniz .
Kaydedilen segmentin adının yanındaki kalem simgesiyle temsil edilen ' Düzenle ' düğmesi, gerektiğinde segmenti yeniden adlandırmanıza olanak tanır
Ayarladıktan sonra, belirli müşterilerin listesini getirmek istediğinizde bu listelere yalnızca tek tıklamayla erişebilirsiniz.
Bir müşteri segmentinde 10 sayfaya kadar gezinebileceksiniz . Her sayfada varsayılan olarak 30 kişi/şirket listelenir. Segmentte daha fazla ilgili kişi/şirket varsa o müşteri segmentindeki listenin tamamını görüntülemek için dışa aktarma gerçekleştirebilirsiniz.
Bilgi tabanındaki Müşteri Segmentlerini kullanmaya yönelik hızlı bir kılavuz:
Ayrıca belirli bilgi tabanı klasörlerini ilgili müşteri segmentlerine görünür hale getirebilirsiniz. Bunu yapmak için aşağıdaki adımları izleyin:
- İlgili filtreleri kullanarak gerekli müşteri segmentini oluşturun
- Müşteri segmenti kaydedildikten sonra Çözümler sekmesine gidin ve Yönet'e tıklayın.
- Yeni klasör açılır menüsüne tıklayarak yeni bir klasör oluşturun
- Yeni klasör açılır penceresinde Görünür açılır menüsüne tıklayın ve Kişi/Şirket segmentini seçin
- Seçiminize bağlı olarak Kişi/Şirket segmentlerinin listesini görüntüleyen yeni bir açılır menü görünür
- Tüm ayrıntılar girildikten sonra Kaydet'e tıklayın
- Mevcut bir klasörün görünürlüğünü değiştirmek istiyorsanız klasörün üzerine gelin ve Düzenle düğmesine tıklayın.
- Klasörü düzenle açılır penceresinde, Yeni klasör açılır penceresi göründükten sonra yukarıda verilen adımları izleyin.
- Ayrıca toplu seçim de yapabilirsiniz
Bilet otomasyonunda Müşteri Segmentlerini kullanmaya yönelik hızlı bir kılavuz:
Belirli bir müşteri veya şirket segmentine ait destek talepleri için iş akışlarını otomatikleştirebilirsiniz. Koşul olarak segmente göre bilet oluşturma veya bilet güncellemelerinde çalışacak kurallar oluşturabilirsiniz.
Freshdesk hesabınızda Yönetici olarak oturum açın
Yardım Masası Verimliliği altında Yönetici > iş akışları > Otomasyonlar'a gidin
Koşullar altında ' İletişim ' veya ' Şirket ' seçeneğini seçin
Açılır menüden ' Talep Eden Segmenti'ni seçin (' Şirketler ' için ' Şirket Segmenti ' seçeneğini bulacaksınız ) ve gerekli müşteri segmentini belirterek kural için koşulunuzu ayarlayın
- Daha sonra bu durum için gerekli Eylem bloğunu ayarlayabilirsiniz.
- İşiniz bittiğinde ' Kaydet'i tıklayın
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız