Servis Kataloğu Formları için Çoklu Seçimli Menü Kurulumu

Şu tarihte değiştirildi Cum, 19 Ock şunda: 5:52 AM

İyi bir öz-hizmeti sağlamak, kullanıcıların doldurması için kompakt formlar oluşturmayı içerir.

Çoklu seçimli açılır menü ile kullanıcılar, Freshservice'teki olay ve hizmet öğesi formlarındaki belirli bir alandaki birden çok seçeneği açılır menüden seçebilirler.

Örnek:

Diyelim ki kullanıcılarınızdan, erişim talebi hizmet öğesi formunun bir parçası olarak istedikleri uygulamaların listesini seçmelerini istiyorsunuz. Birden çok uygulama öğesi için onay kutuları oluşturmanıza gerek yoktur. Bunun yerine, tüm uygulama seçeneklerini içeren bir çoklu seçimli açılır menü oluşturabilirsiniz. Çoklu seçimli açılır menü ile, özel bir açılır menüde bulunan seçeneklerden bir alandaki birden çok değeri seçebilirsiniz.


Olay Formlarına Çoklu Seçimli Açılır Menü Ekleme Hızlı Kılavuzu 


  • Admin'e gidin: Hizmet Yönetimi > Alan Yöneticisi.

    Eğer hesabınızda birden fazla çalışma alanı varsa:

    Genel iş akışlarını değiştirmek için: Admin > Genel Ayarlar > Hizmet Yönetimi > Alan Yöneticisi. 

    Çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarını değiştirmek için: Admin > Çalışma Alanı Ayarları > {Çalışma Alanı Adı} > Hizmet Yönetimi > Alan Yöneticisi. 

    Önemli Not:

    Çalışma alanı yöneticileri, çalışma alanlarına uygulanan genel ve yerel iş akışlarının listesini görebilir.

    Genel iş akışları önce, ardından çalışma alanı düzeyindeki iş akışları, çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarının genel iş akışları geçersiz kılmasına izin vermek için sıralanır.

    Örneğin, bir genel iş akışı, konu/açıklamaya dayanarak biletleri doğru çalışma alanına yönlendirmek için yapılandırılabilir.

  • "Bilet Alanları"nı seçin. 

  • "Çoklu Açılır Menü"yü sürükle ve bırak alan kutusundan seçin, alan düzenleyicisini açmak için tıklayın. 



  • Müşterileriniz portalınızdan yeni bir bildirim oluştururken alanın görünür olup olmamasını, düzenleyip düzenleyemeyeceklerini ve bildirimi gönderirken zorunlu bir alan olup olmadığını seçin. 

  • Hem görevliler hem de talep edenler için alanın adını özelleştirin. 

  • Açılır menüde görüntülenmesi gereken seçenekleri ekleyin. 


  • Alanı kaydetmek için "Tamam" tuşuna tıklayın. 

  • Alanı form içinde düzenlemek için sürükleyip bırakarak taşıyın. 

  • Bu formu kaydetmek için "Kaydet" tuşuna tıklayın. 


Servis Kataloğuna Çoklu Seçimli Açılır Menü Eklemek İçin Hızlı Kılavuz: 

  • Admin'e gidin: Hizmet Yönetimi > Servis Kataloğu.                                                                 Eğer hesabınızda birden fazla çalışma alanı varsa: 

    Genel iş akışlarını değiştirmek için: Admin > Genel Ayarlar > Hizmet Yönetimi > Servis Kataloğu. 

    Çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarını değiştirmek için: Admin > Çalışma Alanı Ayarları > {Çalışma Alanı Adı} > Hizmet Yönetimi > Servis Kataloğu. 

    Önemli Not:

    Çalışma alanı yöneticileri, kendi çalışma alanlarına uygulanabilen genel ve yerel iş akışlarının listesini görebilirler. Genel iş akışları önce yürütülür, ardından çalışma alanı düzeyindeki iş akışları sırasıyla devreye girer. Bu düzen, çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarının genel iş akışına üstünlük sağlamasına izin verir.

    Örneğin, bir genel iş akışı, biletleri konu/açıklama temelinde doğru çalışma alanına yönlendirmek üzere yapılandırılabilir. Bu durumda, genel iş akışı, biletleri konu veya açıklama bilgilerine göre doğru çalışma alanına yönlendirmek için başlangıçta devreye girer. Ancak, çalışma alanı düzeyindeki iş akışları, genel iş akışından önce devreye girerek daha spesifik kriterlere dayanarak yönlendirmeyi önceliklendirebilir.

     

  • Yeni bir hizmet kalemi oluşturmayı veya düzenlemek için mevcut listeden bir hizmet kalemine tıklamayı seçin.

  • Özel Alanlar'a tıklayın.

  • Alan düzenleyicisini açmak için sürükle ve bırak alan kutusundan Çoklu Açılır Menü'ye tıklayın.

  • Alanın, portalınızdan bir hizmet talep ettiklerinde talep sahiplerine görünüp görünmeyeceğini ve bilet gönderilirken doldurulması zorunlu bir alan olup olmadığını seçin.

  • Alanın adını özelleştirin.

  • Alanın Özel Açılır Menü mü yoksa Veri Kaynağından Seç mi olması gerektiğini seçin.

  1. Özel Açılır Menü olarak seçilirse: Açılır menüde görüntülenmesi gereken seçenekleri ekleyin.

  2. If chosen to be a selection from a Data Source: Choose the data source to be displayed, from the dropdown.


Not: Veri Kaynağından Seç yalnızca hizmet kataloğu çoklu seçim alanları için geçerlidir.




  • Alanı kaydetmek için "Tamam" tuşuna tıklayın. 

  • Form içinde alanları sürükleyip bırakarak düzenlemek için taşıyın. 

  • Öğeyi kaydetmek için "Kaydet" tuşuna tıklayın. 


Not: 1. Ayrıca, dropdown'a tek tek oluşturmak yerine gereken seçenekleri bir metin belgesinden veya CSV dosyasından kopyalayarak toplu olarak ekleyebilirsiniz.
 2. Toplu olarak seçenek eklemek, Varlık Türü ve Alanlar hariç tüm modüller için desteklenmektedir.



Formları Değiştir'e Çoklu Seçim Açılır Menüsü eklemek için hızlı kılavuz


  • Yönetici > Hizmet Yönetimi > Saha Yöneticisi'ne gidin. 

    Hesabınızda birden fazla çalışma alanı varsa: 

    Global iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Global Ayarlar > Hizmet Yönetimi > Saha Yöneticisi'ne gidin

    Çalışma alanı düzeyinde iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Çalışma Alanı Ayarları > {Çalışma Alanı Adı} > Hizmet Yönetimi > Saha Yöneticisi'ne gidin

    Önemli Not:

    Çalışma alanı yöneticileri, çalışma alanları için geçerli olan genel ve yerel iş akışlarının listesini görüntüleyebilir. 

    Çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarının genel iş akışına göre öncelikli olmasını sağlamak için önce genel iş akışları, ardından çalışma alanı düzeyindeki iş akışları yürütülür. 

    Örneğin, genel bir iş akışı konuya/açıklamaya göre destek taleplerini doğru çalışma alanına yönlendirecek şekilde yapılandırılabilir.

  • Alanları Değiştir'i seçin.

  • Alan düzenleyicisini açmak için sürükle ve bırak alan kutusundan Çoklu Açılır Menü'ye tıklayın.    

  • Portalınızdan yeni bir destek talebi oluştururken alanın müşteriler tarafından görülüp görülmeyeceğini, düzenlenip düzenlenemeyeceğini ve destek talebini gönderirken zorunlu bir alan olup olmadığını seçin.

  • Alanın adını özelleştirin.

  • Bir yer tutucu metin ve yardım metni ekleyin.

  • Öğe ekle'ye tıklayarak açılır menüde görüntülenmesi gereken seçenekleri ekleyin.


  • Alanı kaydetmek için Bitti'ye tıklayın.

  • Alanı düzenlemek için form içinde sürükleyin ve taşıyın.

  • Bu formu kaydetmek için Kaydet'e tıklayın.















Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız