CRM hesabını oluşturmaya devam ederken bir sonraki adımınız, kullanıcıları eklemek ve belirli görevleri yerine getireceklerine göre rollerini ve izinlerini belirlemek olacaktır. Kullanıcı, ister kendi, ister diğer kullanıcılar tarafından paylaşılanlar olsun, kuruluş içindeki kayıtları yöneten kişidir. Satın aldığınız sürüme ve izin verilen kullanıcı lisansı sayısına göre kullanıcı ekleyebilirsiniz. Her kullanıcı hesabında bir e-posta adresi ve şifre ile oturum açabilir. Her kullanıcıya, kuruluş içindeki hiyerarşik konumlarına göre CRM'de bir rol atanır. Varsayılan olarak CEO ve yönetici rolleri mevcuttur. Şirketinizin yapısına göre satış müdürü, satış temsilcisi vb. gibi daha fazla rol ekleyebilir ve bir rol hiyerarşisi oluşturabilirsiniz. Roller oluşturmak, konumlarına bağlı olarak kullanıcılara uygun düzeyde erişim sağlamanıza olanak tanır.
Profil, kullanıcılara bir dizi araç ve özelliğe erişim sağlayan bir izinler koleksiyonudur. Kullanıcıların rollerini tanımladıktan sonra, profiller oluşturabileceğiniz ve bunları ilgili kullanıcılara atayabileceğiniz CRM içinde gerçekleştirmelerini istediğiniz eylem türleri konusunda daha net olacaksınız.
İki tür varsayılan profil izni vardır:
Yöneticiler: Tüm sisteme erişebilen kullanıcılar. Zoho CRM hesabınızdaki tüm verilere ve özelliklere erişmek için en az bir yönetici olmalıdır. Örnek: CEO veya üst düzey yetkililer veya üst düzey yönetim.
Standart Kullanıcılar: Kuruluşta tanımlanmış izinlere (profillere) ve rollere göre verilere erişebilen kullanıcılar. Örneğin: Satış Yöneticileri, Pazarlama Yöneticileri, Destek Temsilcileri vb.
Ayrıca işletmenizin ihtiyaçlarına bağlı olarak, profil yönetme izni seçeneğini kullanarak belirli özelliklere erişimi kısıtlayabilir veya izin verebilirsiniz. Bazen belirli bir proje veya anlaşma için farklı ekip üyelerine ihtiyaç duyulur. Bu gibi durumlarda, ekipler ve departmanlar arasında bir kayda kesintisiz erişim için veri paylaşım kurallarını etkinleştirebilirsiniz.
Kullanıcılar Roller ve Profiller:
Kullanıcılar:
CRM hesabınıza kullanıcılar ekleyin ve onlara roller ve profiller atayın. Yalnızca hesabınıza bir kullanıcı ekledikten sonra yeni profiller ve roller ekleyebileceğinizi unutmayın. Eklediğiniz ilk kullanıcı için sistem tanımlı rol (CEO, Yönetici) ve profil (Yönetici, Standart) atanabilir.
Profiller:
Çeşitli CRM modüllerine ve özelliklerine erişim izinlerini tanımlayan profiller oluşturun.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız