Değişim formları, herhangi bir kuruluşun Değişim Yönetimi Süreci'nin ayrılmaz bir parçasıdır. Değişim formları için iş kurallarını tanıtarak amacımız, müşterilerimizin değişen iş gereksinimlerine yanıt verirken değeri maksimize etmek ve kesintileri ile işleri tekrar yapma ihtiyacını azaltmaktır.
Freshservice'de değişim formları için iş kuralları, değişim yönetim sürecini özelleştirmek isteyen kuruluşlar için harika bir eklemeyi temsil ediyor. Bu, yöneticilere değişim sürecinde belirli alan düzeyinde kurallar belirlemelerine izin vererek değişim formlarının dinamik yeteneklerini sağlar.
İş ihtiyaçlarını karşılayan değişiklikleri uygulamak, yüksek kaliteli hizmetler aracılığıyla kullanıcıların verimliliğini artırır ve daha az tekrar işlem yapılmasını sağlar.
İş kuralları oluşturmanın adımları şunlardır:
Freshservice hesabınızda, Yönetici > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları'na gidin
Hesabınızda birden fazla çalışma alanı varsa:Genel iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Genel Ayarlar > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları'na gidin
Çalışma alanı düzeyinde iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Çalışma Alanı Ayarları > {Çalışma Alanı Adı} > Hizmet Yönetimi > Hizmet Masası Ayarları > Formlar için İş Kuralları'na gidin.
Önemli Not:
Çalışma alanı yöneticileri, çalışma alanları için geçerli olan genel ve yerel iş akışlarının listesini görüntüleyebilir.
Çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarının genel iş akışına göre öncelikli olmasını sağlamak için önce genel iş akışları, ardından çalışma alanı düzeyindeki iş akışları yürütülür.
Örneğin, genel bir iş akışı, destek taleplerini konuya/açıklamaya göre doğru çalışma alanına yönlendirecek şekilde yapılandırılabilir.
Formlar için İş Kuralları bölümünde, Yeni Kural Oluştur -> Değiştir'e tıklayın.
- Kural Adı altına iş kuralının adını girin
- Açıklama Ekle'ye tıklayarak açıklama ekleme seçeneğiniz de vardır
- Kuralların Temsilciler, Talep Sahipleri veya her ikisi için de geçerli olup olmadığını seçmek için Uygulanır açılır menüsünü kullanın
- "Execute on" açılır menüsünü kullanarak kuralların yeni formda, düzenleme formunda veya her ikisinde de çalışması gerekip gerekmediğini belirtin.
- Değişim Formları Alanlarına Dayalı Koşulları Ekleme:
Değişim Formu Alanları: Değişim formlarında tanımlanan değişiklik sürecini belirleyen dinamik değerler.
Giriş Yapan Kullanıcı Alanları: Formu gönderen kullanıcının departman, konum, rol, grup vb. gibi özellikleri.
- Bir değişim formunda birden çok koşul ekleyebilir ve tüm koşulların karşılanıp karşılanmadığını belirlemek için "Tüm Aşağıdaki Koşulları Eşleştir" veya "Aşağıdaki Herhangi Bir Koşulu Eşleştir" seçeneklerinden birini seçebilirsiniz.
- Koşullara bağlı olarak, Gönderimde Bir Eylem Gerçekleştir veya Formu Doğrula seçeneklerinden birini seçebilirsiniz.
- c seçeneğini kullanarak aşağıdaki eylemleri gerçekleştirebilirsiniz:
Alanı Göster ve Gizle
Etkinleştir ve Devre Dışı Bırak alanları
Zorunlu ve Zorunlu Olmayan alanlar
- Alternatif olarak, yukarıda belirtilen koşullar karşılandığında formu özel bir hata mesajıyla gönderimde de doğrulayabilirsiniz.
- Kaydet'e tıklayın veya etkinleştirmek istemeniz durumunda Kaydet ve Etkinleştir'e tıklayın.
Gelişmiş Ayarlar:
Yanlışsa Otomatik Tersine Çevir: Bu, belirtilen koşullar karşılanmazsa eylemi tersine çevirir.
Örneğin, durum Çözüldü olarak değiştirildiğinde belirli bir alanı zorunlu kılmayı seçerseniz, Yanlışsa Otomatik Geri Dön onay kutusu, durum Çözülmedi ise aynı alanı zorunlu kılmayacaktır.
Bu sizi başka bir kural yazma zahmetinden kurtarır, bu nedenle tüm iş kuralları için varsayılan olarak bu kutuyu işaretlemenizi öneririz.
Sistem Genelinde Uygula: Aşağıdaki iş kuralı tüm formların yanı sıra toplu eylemler, senaryo otomasyonları ve API istekleri için de geçerli olacaktır.
Liste görünümünden belirli bir iş kuralı için geçişi etkinleştirebilir/devre dışı bırakabilirsiniz
Liste görünümünden bir iş kuralını düzenlemeyi/ silmeyi/ klonlamayı seçebilirsiniz
Not:
Koşul tanımlanmamış ancak bir eylem tanımlanmışsa, bu eylem tüm değişiklik formlarına uygulanacaktır
Belirli bir alan üzerinde etkili olan birden fazla iş kuralı olduğunda, en son çalıştırılan kural öncelikli olacaktır. Yürütme sırasını değiştirmek için liste görünümünde Yeniden Sırala'ya tıklayabilirsiniz
Kullanım Örneği:
Formlarınızda bir alanı gizlemeniz gereken bir senaryo düşünün.
Profesyonel İpucu: İş kurallarınızı test etmek için sandbox hesabını kullanın.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız