Bir kullanıcı topluluğu çalıştırmanın önemli yönlerinden biri, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin uygun şekilde denetlendiğinden emin olmaktır. Ve birbirleriyle etkileşim halinde olan aktif bir hedef kitleniz olduğunda, bazı konularınızın tanıtım gönderileri ve üçüncü taraf bağlantılarıyla spamlandığını göreceksiniz. Bu gönderilerin her birini manuel olarak kaldırmak, daha küçük topluluklar için işe yarasa da, her gün yüzlerce spam gönderi geldiğinde bunu tekrar tekrar yapmanızın bir anlamı yoktur.
Freshdesk ile, istenmeyen yanıtların ve spam bağlantıların müşterilerinizle paylaşılmasını kolayca filtreleyebilirsiniz. Şüpheli gönderilerin hemen yayınlanıp onay için size gelmesini önlemek için denetleme iş akışları ayarlayabilirsiniz. İşte size bunun nasıl çalıştığını gösteren eksiksiz bir akış şeması:
Freshdesk'te forum moderasyonunu açma:
Forum moderasyonunu Yönetici > Kanallar > Portallar > Ayarlar'a giderek açabilirsiniz . Topluluğunuzun büyüklüğüne ve özel gereksinimlerinize bağlı olarak forumlarınızda bir onay süreci uygulamak için bu seçeneklerden herhangi birini seçebilirsiniz. Denetlemeyi etkinleştirmeyi seçtiğinizde Forumlarınızın kenar çubuğunda Onay Bekleniyor adı verilen yeni bir bölüm görünecektir. Daha sonra buradan gönderileri onaylayabilir veya reddedebilirsiniz.
Topluluk forumlarınız için seçebileceğiniz çeşitli denetleme düzeyleri şunlardır:
- Dış bağlantılar içeren tüm konuları ve yanıtları denetleyin - Freshdesk, üçüncü taraf bağlantıları içeren gönderileri onay için gönderilmek üzere otomatik olarak işaretler
- Tüm konuları ve yanıtları denetleyin - Topluluğunuzdaki tüm gönderiler ve yanıtlar onay için gönderilecektir
- Denetleme - Gönderilerin hiçbiri onayınıza gönderilmeyecek
Ayrıca, moderasyon ve spam konusunda bildirim gönderilmesini istediğiniz temsilcilerin adlarını da girebilirsiniz.
Not: Bu bildirim, yardım masasının çalışma saati ayarlarına bağlı olarak bu temsilcilere günde bir kez gönderilecektir.
Topluluğunuzdaki spam gönderileri yönetme:
Freshdesk, hayatınızı kolaylaştırmak (ve spam gönderen kişilerin işini çok daha zorlaştırmak) için, tüm denetleme gereksinimlerinizi tek seferde karşılayan tek tıklamayla spam olarak işaretleme sistemi kullanır.
Onay Bekleniyor bölümünden bir gönderiyi her spam olarak işaretlediğinizde:
- Gönderinin belirli bir örneği kalıcı olarak kaldırılacaktır.
- Kullanıcının geçmişte yaptığı tüm gönderiler otomatik olarak kaldırılacaktır (böylece geri dönüp geçmişlerini görmenize gerek kalmaz).
- Kullanıcının destek portalınızdaki hesabı otomatik olarak kaldırılacaktır (böylece geri gelip daha fazla spam gönderemeyecektir).
Bu süreç özellikle çok sayıda konu hakkında bilgi sahibi olmaya çalıştığınızda veya topluluğunuzda bir temizleme operasyonu yürütmeye çalıştığınızda yararlı olabilir.
Ancak Spam butonunu her zaman kullanmaktan kaçındığınızdan emin olmanız gerekir. Örneğin, yalnızca bir gönderiyi kaldırmak istiyorsanız bunun yerine Sil seçeneğini kullanmanız gerekir. Bu şekilde, bir topluluk kullanıcısının tek seferlik spam gönderilerini, onu topluluktan tamamen yasaklamadan halledebileceğinizden emin olabilirsiniz.
Kontrol Panelindeki Forum Moderasyon Widget'ı:
Forum gönderilerini denetleme hakkına sahip olan temsilciler, Kontrol Panellerinde Forum Moderasyon Widget'ını görebileceklerdir. Bu widget, temsilcilere onay bekleyen konuların sayısını ve Spam olarak işaretlenen konuların sayısını verecektir.
Not: Forum denetimi yalnızca müşterileriniz için çalışır. Bir gönderi oluşturmaya çalışan bir temsilciyseniz, gönderi denetime gönderilmeyecek ve doğrudan yayınlanacaktır.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız