Bir işletme olarak, ürününüz veya hizmetiniz hakkında hem temsilcileriniz hem de müşterileriniz tarafından kullanılabilecek bilgileri (nasıl yapılır, kılavuzlar, öğreticiler vb.) barındıracak bir bilgi tabanına sahip olacaksınız.
İçerik ekibiniz, ürün gruplarınıza, sunduğunuz hizmetlere, bölgelere veya kullanıcı yolculuğuna göre bilgi tabanlarını hiyerarşik bir şekilde düzenlemek ve yapılandırmak isteyecektir. Müşterinizin içerik yapısını anlaması ve düzeylerde gezinerek yanıtlarını hızlı bir şekilde bulması kolay olmalıdır.
Bilgi tabanınız büyüdükçe sınırlı bir yapı içerisinde makaleleri yönetmek hantal hale gelir. İçerik ekibinin, içeriklerini kullanıcıları için anlamlı bir şekilde daha iyi temsil etmek amacıyla istenen hiyerarşi düzeylerini ayarlama konusunda esnekliğe ihtiyacı olacaktır.
Esnek bir hiyerarşi kullanarak Freshdesk bilgi tabanınızı altı seviyeli bir hiyerarşi halinde yapılandırabilirsiniz: İlgili içerik grubunu barındıran kategoriler , her bir Kategorinin altındaki Klasörler ve klasörler; 5 seviyeye kadar klasörler oluşturabilirsiniz. Kategori dışında, her düzeyin altına hem klasörler hem de makaleler ekleyebilirsiniz. Aşağıda bir bilgi tabanının nasıl yapılandırılabileceğine dair birkaç örnek verilmiştir:
Ödemeler - Kategori Çevrimiçi ödemeler - Klasör Kartla ödeme - Alt klasör Kredi - Alt klasör Borç - Alt klasör Faturalama - Klasör Başlarken - Alt klasör Faturalarla çalışma - Alt klasör Otomatik faturalar - Alt klasör Abonelikler - Klasör İş operasyonları | Ürünler - Kategori Bilgisayarlar - Klasör Dizüstü bilgisayarlar - Alt klasör Masaüstü Bilgisayarlar - Alt klasör Tüketici Elektroniği Kameralar Yazıcılar Ses videosu | Bölge - Kategori Yok - Klasör ABD - Alt klasör CA - Alt klasör MX - Alt klasör |
En üst düzeydeki Kategoriler, çözümler sayfanızı genel olarak çeşitli bölümlere ayırır. Örneğin, Elektronik kategorisi altına Cep Telefonları ve Dizüstü Bilgisayarlar > Cep Telefonları > İşletim Sistemi > Markalar > Model gibi çeşitli klasör düzeylerini yerleştirebilirsiniz . Bu organizasyon sisteminin bir başka ilginç uygulaması da birden fazla marka veya üründe destek sağlıyor olmanızdır ( çoklu ürün desteği hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz).
İlgili çözüm makaleleri Klasörler halinde düzenlenmiştir . Klasörler, kullanıcıların benzer makaleleri ve sorunlarına yönelik diğer olası çözümleri okumalarına olanak tanır. Örneğin, takip kodları ve posta hizmetleriyle ilgili çözüm makalelerini Gönderi klasörü altında toplayabilirsiniz .
Bilgi tabanında birkaç Kategori oluşturduktan sonra, her Kategori altında 5 seviyeye kadar klasörler yapılandırabilirsiniz.
Bilgi tabanınızdaki klasörleri ve alt klasörleri yapılandırma:
Klasör oluşturmak istediğiniz Kategorinin altında Çözümler > Yeni Klasör ile klasör oluşturabilirsiniz .
Klasörün adını, açıklamasını ve görünürlüğünü ayarladıktan sonra, klasörü bir Kategori veya alt klasör altında eşlemek için 'Hiyerarşi Seç'i tıklayabilirsiniz.
Her alt klasörün altına hem klasör hem de makale ekleyebilirsiniz. Ancak Kategori altına makale ekleyemezsiniz.
NOT: Mayıs 2022'den önce oluşturulan Freshdesk hesapları için.
Özelleştirilmiş bir Portal teması kullanıyorsanız hesabınızda Esnek Hiyerarşiyi ayarlamak için lütfen aşağıdaki adımları izleyin.
- Yönetici > Portallar'a gidin
- Tercih ettiğiniz Portalın üzerine gelin ve Özelleştir'e tıklayın
- Düzen ve Sayfalar'a tıklayın ve Portal sayfalarını seçin
- Sol bölmeden Çözümler ana sayfasını seçin .
- Aşağıdaki örnek kodu inceleyin, gerekli değişiklikleri yapın ve kod düzenleyiciye yapıştırın.
{% for folder in category.folders %} {{ folder | link_to_folder_with_count }} {{ folder | sub_folder_article_list:5 }}
{% else %} {{ portal | filler_for_solutions }}
{% endfor %}
- Şimdi sol bölmeden Klasör görünümüne tıklayın . Aşağıdaki örnek kodu inceleyin, gerekli değişiklikleri yapın ve kod düzenleyiciye yapıştırın.
{% if folder.articles_count > 0 or folder.subfolders_count > 0%} {% paginate folder.entity_collection by 10 %} {% for item in paginate.collection %} {{ item.name | h }} {% if item.source_type == 'article' %} {{ item.body_plain | h | truncate:160 }} {% else %} {{ item.description | h | truncate:160 }} {% endif %} {{ item.modified_on | short_day_with_time }} {% endfor %} {{ paginate | default_pagination }} {% endpaginate %} {% else %} {{ folder| h | filler_for_folders }} {% endif %}
Sorularınız için lütfen support@freshdesk.com adresine ulaşın .
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız