Avrupa'nın gizlilik kurallarına uyma çabaları nedeniyle Facebook, 16 Aralık 2020'den itibaren Messenger API kullanımına kısıtlamalar getirecek. Bu değişiklikler aynı zamanda Facebook DM'lerinin Freshdesk'te işlenme biçimini de etkileyecek.
Bu çözüm makalesinde şu konular hakkında daha fazla tartışacağız:
- Bu değişikliklere ne sebep oluyor?
- Kim etkilenecek?
- Freshdesk müşterileri nasıl etkilenecek?
Bu değişikliklere ne sebep oluyor?
Facebook, Avrupa'nın gelişen veri gizliliği yasalarının gizlilik kurallarına uymak amacıyla, Freshdesk'in işletmeler ve müşterileri arasında mesaj göndermek ve almak için kullandığı Messenger API'sinde değişiklikler yapacak.
Facebook daha önce geliştirici blogunda çeşitli Messenger API kullanım kısıtlamalarını özetleyen bir güncelleme paylaşmıştı.
Facebook'un açıkladığı gibi:
"Avrupa'daki yeni gizlilik kurallarına uyma çabalarımızın bir parçası olarak, Messenger API'mizi kullanan bazı geliştiricileri ve işletmeleri etkileyecek güncellemeler yapıyoruz. 16 Aralık'tan itibaren bazı Messenger API'leri Avrupa'daki geliştiriciler ve işletmeler tarafından kullanılamayacak. ve Avrupa'daki, dünya çapındaki işletmelerle bağlantı kuran insanlar için."
Facebook'un değişiklik günlüğü duyurusunu buradan ve SSS'lerini buradan okuyabilirsiniz .
Kim etkilenecek?
16 Aralık'tan itibaren yürürlüğe girecek olan Facebook Messenger API değişiklikleri, 27 Avrupa Birliği ülkesinin tamamını ve Norveç, İzlanda, Lihtenştayn ve Birleşik Krallık'ı etkileyecek. Yani Facebook sayfanız AB'de olmasa bile yine de etkilenebilirsiniz.
Aşağıdaki durumlarda bu değişikliklerden etkileneceksiniz:
- Facebook sayfanız etkilenen AB ve dört ülkede bulunuyor:
- Facebook yöneticilerinizden biri veya daha fazlası AB + dört ülkeden birinde bulunuyor.
- Müşterileriniz AB + dört ülkede.
Bu Freshdesk müşterilerini nasıl etkileyecek?
Freshdesk'teki aşağıdaki özellikler/yetenekler bu API güncellemelerinden etkilenecektir:
- Gelen ve Giden Mesajlar: Direkt Mesajları yönetmek için Facebook sayfalarına bağlanan Freshdesk kullanıcıları mesaj göndermeye/almaya devam edecektir. Ancak acenteler hem gelen hem de giden biletlerde resim (ses, video, dosya vb.) dışındaki ekleri gönderip alamayacak veya görüntüleyemeyecektir. Yalnızca kısa mesajlar alınacak veya gönderilecek.
- Bir Facebook sayfasıyla ilişkilendirilen kullanıcılar artık Yönetici > Kanallar > Facebook altında görünmeyecek .
- Müşteriniz bir destek talebi oluştururken Facebook messenger aracılığıyla medya eklemek istediğinde, Facebook'tan işletmenin eklentiyi almamış olabileceğini bildiren bir hata mesajı alacaktır.
Bu Freddy AI müşterilerini nasıl etkileyecek?
- Gelen ve Giden Mesajlar: Freddy AI hâlâ metin olarak mesaj gönderip alabilecek. Ancak hem gelen hem de giden biletlerde resim haricindeki eklentiler (ses, video, dosya vb.) kullanılamayacaktır.
- Genel şablonlar, düğme şablonları web tarayıcısında veya sohbet widget'larında oluşturulmayacaktır. Kullanıcılar, ekin kullanılamadığını bildiren bir hata mesajı görecek
- Kalıcı menü, konuşma dizilerinde gösterilmez.
Not: Bu API değişiklikleri yalnızca Facebook messenger'dan gelen doğrudan mesajları etkileyecek ve herhangi bir ek içeren gönderileri, yorumları vb. etkilemeyecektir.
Geçici bir çözüm olarak Freshdesk temsilcileri, destek talebine resimler dışındaki tüm ekleri (ses, video, dosyalar vb.) eklemek yerine doğrudan bir URL ekleyebilir.
Bu makaleyi daha fazla güncelleme ve öneriyle güncelleyeceğiz. Bu nedenle, neden olunan bu sınırlamalardan bazılarının hafifletilmesine yardımcı olacak daha fazla güncelleme için bizi takip etmeye devam edin.
Daha fazla sorunuz varsa lütfen support@freshdesk.com adresine ulaşın.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız