Not: Eğer 12 Aralık 2022 tarihinden sonra kaydolduysanız, lütfen Freshservice'teki ajanları yönetmek için bu bölüme başvurun.
Ajan Rolleri, Freshservice destek portalınız içinde bir ajanın ne görebileceğini ve ne yapabileceğini belirlemenizi sağlayan özel yetkiler oluşturmanıza olanak tanır.
Varsayılan olarak, Freshservice size birkaç rol arasından seçim yapma imkanı tanır:
Hesap Yöneticileri: Her şeye tam erişime sahiptir, fatura ve hesap yönetimi dahil.
Yöneticiler: Her şeye erişebilir ve Yönetici sekmesi altındaki yapılandırmaları düzenleyebilir, ancak fatura bilgilerini görüntüleyemez veya değiştiremez.
Denetmenler: Biletleri görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir, raporlar oluşturabilir, ancak Yönetici seçeneklerini göremez.
Ajanlar: Biletleri görüntüleyebilir ve yanıtlayabilir, atayabilir, bilet özelliklerini değiştirebilir.
Problem Yöneticisi: Biletleri ve problemleri görüntüleyebilir, yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.
Değişiklik Yöneticisi: Biletleri ve değişiklikleri görüntüleyebilir, yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.
Yayın Yöneticisi: Biletleri ve yayınları görüntüleyebilir, yanıtlayabilir ve özelliklerini değiştirebilir.
CMDB Yöneticisi: Yapılandırma öğelerini yönetmek için CMDB'ye erişebilir ve biletleri, problemleri, değişiklikleri ve yayınları yönetebilir.
Eğer Estate veya Forest planında iseniz, Freshservice'te kendi özel rollerinizi de oluşturabilirsiniz.
Bir Rolü bir ajanla ilişkilendirmek için:
Yönetici olarak Freshservice portalınıza giriş yapın.
Yönetici sekmesini açın ve Ajanlar'a tıklayın.
Ajanı değiştirmek istediğinizde, Düzenle'ye tıklayın veya yeni bir ajan ekliyorsanız Yeni Ajan'a tıklayın.
Ajan rolüne gidin ve +Roller Ekle'ye tıklayın.
Bu ajan için geçerli olması gereken tüm rolleri işaretleyin. Ayrıca biletler, problemler, değişiklikler vb. için belirlenen kapsamı göreceksiniz.
Ajan rollerini kaydetmek için Kaydet'e tıklayın.
Eğer bir ajanı birden fazla role ilişkilendirirseniz, her bir bölüm için belirlenen en yüksek kapsama (biletler, problemler, değişiklikler vb.) roller arasında uygulanacaktır.
İki rolü - Rol 1 ve Rol 2'yi - ajan Dave'e ilişkilendirdiğiniz bir örnek alalım. Rol 1 ve Rol 2 için belirlenen kapsam şu şekildedir:
Rol 1
- Biletler: Genel Erişim
- Problemler: Grup Erişim
- Değişiklikler: Grup Erişim
Rol 2
- Biletler: Genel Erişim
- Problemler: Sınırlı Erişim
- Değişiklikler: Sınırlı Erişim
Şimdi, ajan hem biletler için Genel Erişim hem de Problemler ve Değişiklikler için Grup Erişimi elde edecektir çünkü modüller arasında (rolleri karşılaştırırken) en yüksek kapsama Grup Erişimi'dir.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız