Müşteri Alanlarını Özelleştirme

Şu tarihte değiştirildi Çrş, 20 Arl, 2023 şunda: 2:48 AM

Müşteri İletişim Formunuzda özelleştirilmiş alanlar oluşturabilir ve müşteri bilgilerini aldıkça ekleyebilirsiniz. Bu özelleştirilmiş alanları, temsilcileriniz ve müşterileriniz tarafından görüntülenebilir ve/veya düzenlenebilir olarak ayarlayabilirsiniz.


Ayrıca, Şirketlere özelleştirilmiş alanlar ekleyebilir ve iş yaptığınız çeşitli şirketlerle ilgili daha fazla bilgi eklemek için temsilcilere izin verebilirsiniz. Bu şekilde, temsilcileriniz müşterilerle ilgilenirken daha iyi bir bağlam elde eder ve bu bilgiye dayalı olarak talepleri önceliklendirebilirler.



Özelleştirlmiş Müşteri Alanları Oluşturma Hızlı Kılavuzu:


1. Freshdesk hesabınıza yönetici olarak giriş yapın.


2. Sol paneldeki Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.


3. Tüm varsayılan iletişim alanları, İletişim sekmesi altında görüntülenecektir.

4. Yeni bir alan eklemek için, istediğiniz alan türünü yukarıdaki menüden form alanına sürükleyip bırakın.



Farklı alan türleri ve anlamları:




Alan Türü
Açıklama
Tek Satırlı MetinAd, Soyadı vb. tek satırlık metinleri kabul etmek için
Çok Satırlı MetinAdres, Arka Plan Bilgisi vb. çok satırlı metinleri
kabul etmek için
Onay KutusuKullanıcının girişini ve iznini almak. Örneğin, kullanıcıların kaydolurken şartları ve koşulları kabul etmelerine izin vermek için bir onay kutusu oluşturabilirsiniz
NumaralarTelefon Numarası, Posta Kodu vb. sayısal değerleri kabul etmek için
Seçim Menüsü
Kullanıcının veya Temsilcinin Ülke, Eyalet, Şehir vb. birden çok seçenek arasından seçim yapmasına izin vermek
Telefon NumarasıMüşteri/Şirketin telefon numarasını almak
URLŞirket web sitesi URL'sini veya müşteri
Linkedln profil URL'sini almak
TarihDoğum tarihi gibi tarih değerlerini almak 




Farklı alan davranışları ve anlamları: 


1. Alanı sürükleyip bıraktıktan sonra, özelliklerini düzenlemek için üzerine tıklayabilirsiniz. 






Temsilciler ve Müşteriler için Alan Davranışıİşlevsellik
Formu gönderirken gereklidir (Temsilciler için)Alanı temsilciler için zorunlu hale getir
Müşteri gösterMüşteri, bu alanı profilde görebilir
Müşteri düzenleyebilirMüşteri, profili düzenleye tıkladığında
bu alanı düzenleyebilir
Müşteri bunu kaydolduklarında görebilirMüşteri, kaydolurken bu alanı görebilir
Formu gönderirken zorunlu (Müşteri için)Bu alanı müşteriler kaydolurken ve profil düzenlerken
zorunlu hale getir




2. Yeni alanınızın adını 'Etiket' metin kutusuna girebilirsiniz. Alan adınız, temsilcileriniz ve müşterileriniz için farklı olabilir.


3. İşiniz bittiğinde 'Tamam'ı tıklayın. Alanınız artık formunuza eklenecektir. Alanınızı forma istediğiniz herhangi bir konuma sürükleyip bırakabilirsiniz.


Sadece temsilciler tarafından görünen alanların yanında bir kilit simgesi göreceksiniz. Ayrıca, üzerine geldiğinizde her alanın solunda iki simge görebileceksiniz:



SimgeAçıklama
Çöp KutusuAktifken alan silmenize izin verir. Varsayılan alanlar silinemez.
Düzenle Simgesi
Sahip olduğunuz alanın özelliklerini düzenlemenize izin verir




4. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve sonunda işiniz bittiğinde, değişikliklerinizi kaydetmek için sayfanın üstündeki 'Kaydet' düğmesine tıklayabilirsiniz. 


Şimdi, 'Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir' seçili olan tüm alanlar müşteri kayıt formuna eklenecektir. 'Müşteriye göster' ve 'Müşteri düzenleyebilir' seçili olan alanlar, müşterinin yardım masasındaki profil düzenle bağlantısına tıkladığında müşteriye gösterilecektir.

Temsilciler, Müşteriler sayfasında müşterinin adına tıkladıklarında ve bilet sayfasında tüm alanları görebilirler.

Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturma:

Aynı şekilde, Şirketler sekmesi altında Şirketler için özel alanlar da oluşturabilirsiniz, İletişimler için yapıldığı gibi. Lütfen unutmayın ki Şirket alanları sadece temsilcileriniz tarafından görülecektir.


Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturmanın Hızlı Rehberi:

1. Yönetici olarak destek portalınıza giriş yapın. 

2. Sol paneldeki Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.

3. Görünen sayfada Şirketler sekmesine tıklayın. 

4. Form alanına farklı alan türlerini sürükleyip bırakabilir, onlara bir etiket verebilir ve bunları ajanlar için zorunlu hale getirip getirmeme seçeneğini seçebilirsiniz.





5. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve işiniz bittiğinde değişiklikleri kaydetmek için Kaydet'e tıklayabilirsiniz.

Yeni alanlarınız artık bir temsilcinin İletişimler sekmesinde bir şirket oluşturduğunda veya düzenlediğinde görülecektir.




Müşteri iletişim formunuzda kendi özelleştirilmiş alanlarınızı oluşturabilir ve müşteri bilgilerini aldıkça ekleyebilirsiniz. Bu özelleştirilmiş alanların temsilcileriniz ve müşterileriniz tarafından görüntülenebilir ve/veya düzenlenebilir olup olmamasını seçebilirsiniz.

Ayrıca, Şirketlere özelleştirilmiş alanlar ekleyebilir ve iş yaptığınız çeşitli şirketlerle ilgili daha fazla bilgi eklemek için temsilcilere izin verebilirsiniz. Bu sayede, temsilcileriniz müşterilerle ilgilenirken daha iyi bir bağlam elde eder ve bu bilgiye dayalı olarak talepleri önceliklendirebilirler.


Özelleştirilmiş Müşteri Alanları Oluşturmak İçin Hızlı Kılavuz:

1. Freshdesk hesabınıza yönetici olarak giriş yapın.


2. Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.


3. Tüm varsayılan iletişim alanları, İletişimler sekmesi altında görünecektir.


4. Yeni bir alan eklemek için, istediğiniz alan türünü yukarıdaki menüden form alanına sürükleyip bırakın.




Farklı alan türleri ve anlamları: 



Alan Tipi
Açıklama
Tek Satırlı MetinAd, Soyadı vb. tek satırlı metinleri kabul etmek için
Çok Satırlı MetinAdres, Arka Plan Bilgisi vb. çok satırlı metinleri
kabul etmek için 
Onay KutusuKullanıcını girişini ve iznini almak. Örneğin, kullanıcıların kaydolurken şartları ve koşulları kabul etmelerine izin vermek için bir onay kutusu oluşturabilirsiniz
NumaralarTelefon Numarası, Posta Kodu vb. sayısal verileri kabul etmek için
Seçim Kutusu
Kullanıcını veya Temsilcinin Ülke, Eyalet, Şehir vb. birden çok seçenek arasından seçim yapmasına izin vermek
Telefon Numarası
Müşteri/Şirketin telefon numarasını almak
URLŞirket web sitesi URL'sini veya müşteri
Linkedln profil URL'sini almak
TarihDoğum tarihi gibi tarih değerlerini almak



Farklı alan davranışları ve anlamları: 

1. Alanı sürükleyip bıraktıktan sonra, özelliklerini düzenlemek için üzerine tıklayabilirsiniz. 





Temsilciler ve Müşteriler için Alan Davranışıİşlevsellik
Formu gönderirken zorunlu (Temsilciler için)Temsilciler için alanı zorunlu hale getirir
Müşteriye gösterMüşteri, bu alanı profilinde görebilir
Müşteri düzenleyebilirMüşteri, profili düzenleye tıkladığında
bu alanı düzenleyebilir
Müşteri kaydolduğunda görebilirMüşteri bu alanı kaydolduğunda görebilir
Formu gönderirken zorunlu (Müşteriler için)Müşteriler için alanı zorunlu hale getirir



2. Yeni alanınızın adını 'Etiket' metin kutusuna girebilirsiniz. Alan adınız, temsilcileriniz ve müşterileriniz için farklı olabilir. 

3. İşiniz bittiğinde 'Tamam' düğmesine tıklayın. Alanınız şimdi formunuza eklenecek. Alanınızı forma istediğiniz herhangi bir konuma sürükleyip bırakabilirsiniz.

Sadece temsilciler tarafından görünen alanların yanında bir kilit simgesi göreceksiniz. Ayrıca, üzerine gelindiğinde her alanın solunda iki simge görebileceksiniz:


SimgeAçıklama
Çöp KutusuAktifken alanı silmenize olanak tanır. Varsayılan alanlar silinemez
Düzenle Simgesi
Alanın özelliklerini düzenlemenize olanak sağlar



4. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve sonunda işiniz bittiğinde, değişikliklerinizi kaydetmek için sayfanın üstündeki "Kaydet" düğmesine tıklayabilirsiniz.


Şimdi, 'Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir' seçili olan tüm alanlar müşteri kayıt formuna eklenecektir. 'Müşteriye göster' ve 'Müşteri düzenleyebilir' seçili olan alanlar, müşterinin yardım masasındaki profil düzenle bağlantısına tıkladığında müşteriye gösterilecektir.


Temsilciler, Müşteriler sayfasındaki müşterinin adına tıkladıklarında ve bilet sayfasında tüm alanları görebilirler.


Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturma:


Şirketler sekmesi altında İletişimler için nasıl yapıldığı gibi Şirketler için de özel alanlar oluşturabilirsiniz. Lütfen unutmayın ki Şirket alanları sadece temsilcileriniz tarafından görülecektir.


Özel Şirket Alanları Oluşturmanın Hızlı Rehberi:


1. Yönetici olarak destek portalınıza giriş yapın.


2. Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na tıklayın.


3. Görünen sayfada Şirketler sekmesine tıklayın.

4. Form alanına farklı alan türlerini sürükleyip bırakabilir, onlara bir etiket verebilir ve bunları ajanlar için zorunlu hale getirip getirmeme seçeneğini seçebilirsiniz.






5. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve işiniz bittiğinde değişiklikleri kaydetmek için Kaydet'e tıklayabilirsiniz.


Yeni alanlarınız artık bir temsilci, Müşteriler sekmesinde bir şirket oluşturduğunda veya düzenlediğinde görünecektir.








İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve sonunda işiniz bittiğinde, değişikliklerinizi kaydetmek için sayfanın üstündeki "Kaydet" düğmesine tıklayabilirsiniz.

Şimdi, 'Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir' seçili olan tüm alanlar müşteri kayıt formuna eklenecektir. 'Müşteriye göster' ve 'Müşteri düzenleyebilir' seçili olan alanlar, müşterinin yardım masasındaki profil düzenle bağlantısına tıkladığında müşteriye gösterilecektir.

Ajanlar, Müşteriler sayfasındaki müşterinin adına tıkladıklarında ve bilet sayfasında tüm alanları görebilirler.

Özel Şirket Alanları Oluşturma

Şirketler sekmesi altında İletişimler için nasıl yapıldığı gibi Şirketler için de özel alanlar oluşturabilirsiniz. Lütfen unutmayın ki Şirket alanları sadece ajanlarınız tarafından görülecektir.

Özel Şirket Alanları Oluşturmanın Hızlı Rehberi:

  1. Yönetici olarak destek portalınıza giriş yapın.
  2. Admin > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na tıklayın.
  3. Görünen sayfada Şirketler sekmesine tıklayın.
  4. Form alanına farklı alan türlerini sürükleyip bırakabilir, onlara bir etiket verebilir ve bunları ajanlar için zorunlu hale getirip getirmeme seçeneğini seçebilirsiniz.









Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız