Müşteri İletişim Formunuzda özelleştirilmiş alanlar oluşturabilir ve müşteri bilgilerini aldıkça ekleyebilirsiniz. Bu özelleştirilmiş alanları, temsilcileriniz ve müşterileriniz tarafından görüntülenebilir ve/veya düzenlenebilir olarak ayarlayabilirsiniz.
Ayrıca, Şirketlere özelleştirilmiş alanlar ekleyebilir ve iş yaptığınız çeşitli şirketlerle ilgili daha fazla bilgi eklemek için temsilcilere izin verebilirsiniz. Bu şekilde, temsilcileriniz müşterilerle ilgilenirken daha iyi bir bağlam elde eder ve bu bilgiye dayalı olarak talepleri önceliklendirebilirler.
Özelleştirlmiş Müşteri Alanları Oluşturma Hızlı Kılavuzu:
1. Freshdesk hesabınıza yönetici olarak giriş yapın.
2. Sol paneldeki Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.
3. Tüm varsayılan iletişim alanları, İletişim sekmesi altında görüntülenecektir.
4. Yeni bir alan eklemek için, istediğiniz alan türünü yukarıdaki menüden form alanına sürükleyip bırakın.
Farklı alan türleri ve anlamları:
Alan Türü | Açıklama |
Tek Satırlı Metin | Ad, Soyadı vb. tek satırlık metinleri kabul etmek için |
Çok Satırlı Metin | Adres, Arka Plan Bilgisi vb. çok satırlı metinleri kabul etmek için |
Onay Kutusu | Kullanıcının girişini ve iznini almak. Örneğin, kullanıcıların kaydolurken şartları ve koşulları kabul etmelerine izin vermek için bir onay kutusu oluşturabilirsiniz |
Numaralar | Telefon Numarası, Posta Kodu vb. sayısal değerleri kabul etmek için |
Seçim Menüsü | Kullanıcının veya Temsilcinin Ülke, Eyalet, Şehir vb. birden çok seçenek arasından seçim yapmasına izin vermek |
Telefon Numarası | Müşteri/Şirketin telefon numarasını almak |
URL | Şirket web sitesi URL'sini veya müşteri Linkedln profil URL'sini almak |
Tarih | Doğum tarihi gibi tarih değerlerini almak |
Farklı alan davranışları ve anlamları:
1. Alanı sürükleyip bıraktıktan sonra, özelliklerini düzenlemek için üzerine tıklayabilirsiniz.
Temsilciler ve Müşteriler için Alan Davranışı | İşlevsellik |
Formu gönderirken gereklidir (Temsilciler için) | Alanı temsilciler için zorunlu hale getir |
Müşteri göster | Müşteri, bu alanı profilde görebilir |
Müşteri düzenleyebilir | Müşteri, profili düzenleye tıkladığında bu alanı düzenleyebilir |
Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir | Müşteri, kaydolurken bu alanı görebilir |
Formu gönderirken zorunlu (Müşteri için) | Bu alanı müşteriler kaydolurken ve profil düzenlerken zorunlu hale getir |
2. Yeni alanınızın adını 'Etiket' metin kutusuna girebilirsiniz. Alan adınız, temsilcileriniz ve müşterileriniz için farklı olabilir.
3. İşiniz bittiğinde 'Tamam'ı tıklayın. Alanınız artık formunuza eklenecektir. Alanınızı forma istediğiniz herhangi bir konuma sürükleyip bırakabilirsiniz.
Sadece temsilciler tarafından görünen alanların yanında bir kilit simgesi göreceksiniz. Ayrıca, üzerine geldiğinizde her alanın solunda iki simge görebileceksiniz:
Simge | Açıklama |
Çöp Kutusu | Aktifken alan silmenize izin verir. Varsayılan alanlar silinemez. |
Düzenle Simgesi | Sahip olduğunuz alanın özelliklerini düzenlemenize izin verir |
4. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve sonunda işiniz bittiğinde, değişikliklerinizi kaydetmek için sayfanın üstündeki 'Kaydet' düğmesine tıklayabilirsiniz.
Şimdi, 'Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir' seçili olan tüm alanlar müşteri kayıt formuna eklenecektir. 'Müşteriye göster' ve 'Müşteri düzenleyebilir' seçili olan alanlar, müşterinin yardım masasındaki profil düzenle bağlantısına tıkladığında müşteriye gösterilecektir.
Temsilciler, Müşteriler sayfasında müşterinin adına tıkladıklarında ve bilet sayfasında tüm alanları görebilirler.
Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturma:
Aynı şekilde, Şirketler sekmesi altında Şirketler için özel alanlar da oluşturabilirsiniz, İletişimler için yapıldığı gibi. Lütfen unutmayın ki Şirket alanları sadece temsilcileriniz tarafından görülecektir.
Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturmanın Hızlı Rehberi:
1. Yönetici olarak destek portalınıza giriş yapın.
2. Sol paneldeki Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.
3. Görünen sayfada Şirketler sekmesine tıklayın.
4. Form alanına farklı alan türlerini sürükleyip bırakabilir, onlara bir etiket verebilir ve bunları ajanlar için zorunlu hale getirip getirmeme seçeneğini seçebilirsiniz.
5. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve işiniz bittiğinde değişiklikleri kaydetmek için Kaydet'e tıklayabilirsiniz.
Yeni alanlarınız artık bir temsilcinin İletişimler sekmesinde bir şirket oluşturduğunda veya düzenlediğinde görülecektir.
Müşteri iletişim formunuzda kendi özelleştirilmiş alanlarınızı oluşturabilir ve müşteri bilgilerini aldıkça ekleyebilirsiniz. Bu özelleştirilmiş alanların temsilcileriniz ve müşterileriniz tarafından görüntülenebilir ve/veya düzenlenebilir olup olmamasını seçebilirsiniz.
Ayrıca, Şirketlere özelleştirilmiş alanlar ekleyebilir ve iş yaptığınız çeşitli şirketlerle ilgili daha fazla bilgi eklemek için temsilcilere izin verebilirsiniz. Bu sayede, temsilcileriniz müşterilerle ilgilenirken daha iyi bir bağlam elde eder ve bu bilgiye dayalı olarak talepleri önceliklendirebilirler.
Özelleştirilmiş Müşteri Alanları Oluşturmak İçin Hızlı Kılavuz:
1. Freshdesk hesabınıza yönetici olarak giriş yapın.
2. Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na gidin.
3. Tüm varsayılan iletişim alanları, İletişimler sekmesi altında görünecektir.
4. Yeni bir alan eklemek için, istediğiniz alan türünü yukarıdaki menüden form alanına sürükleyip bırakın.
Farklı alan türleri ve anlamları:
Alan Tipi | Açıklama |
Tek Satırlı Metin | Ad, Soyadı vb. tek satırlı metinleri kabul etmek için |
Çok Satırlı Metin | Adres, Arka Plan Bilgisi vb. çok satırlı metinleri kabul etmek için |
Onay Kutusu | Kullanıcını girişini ve iznini almak. Örneğin, kullanıcıların kaydolurken şartları ve koşulları kabul etmelerine izin vermek için bir onay kutusu oluşturabilirsiniz |
Numaralar | Telefon Numarası, Posta Kodu vb. sayısal verileri kabul etmek için |
Seçim Kutusu | Kullanıcını veya Temsilcinin Ülke, Eyalet, Şehir vb. birden çok seçenek arasından seçim yapmasına izin vermek |
Telefon Numarası | Müşteri/Şirketin telefon numarasını almak |
URL | Şirket web sitesi URL'sini veya müşteri Linkedln profil URL'sini almak |
Tarih | Doğum tarihi gibi tarih değerlerini almak |
Farklı alan davranışları ve anlamları:
1. Alanı sürükleyip bıraktıktan sonra, özelliklerini düzenlemek için üzerine tıklayabilirsiniz.
Temsilciler ve Müşteriler için Alan Davranışı | İşlevsellik |
Formu gönderirken zorunlu (Temsilciler için) | Temsilciler için alanı zorunlu hale getirir |
Müşteriye göster | Müşteri, bu alanı profilinde görebilir |
Müşteri düzenleyebilir | Müşteri, profili düzenleye tıkladığında bu alanı düzenleyebilir |
Müşteri kaydolduğunda görebilir | Müşteri bu alanı kaydolduğunda görebilir |
Formu gönderirken zorunlu (Müşteriler için) | Müşteriler için alanı zorunlu hale getirir |
2. Yeni alanınızın adını 'Etiket' metin kutusuna girebilirsiniz. Alan adınız, temsilcileriniz ve müşterileriniz için farklı olabilir.
3. İşiniz bittiğinde 'Tamam' düğmesine tıklayın. Alanınız şimdi formunuza eklenecek. Alanınızı forma istediğiniz herhangi bir konuma sürükleyip bırakabilirsiniz.
Sadece temsilciler tarafından görünen alanların yanında bir kilit simgesi göreceksiniz. Ayrıca, üzerine gelindiğinde her alanın solunda iki simge görebileceksiniz:
Simge | Açıklama |
Çöp Kutusu | Aktifken alanı silmenize olanak tanır. Varsayılan alanlar silinemez |
Düzenle Simgesi | Alanın özelliklerini düzenlemenize olanak sağlar |
4. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve sonunda işiniz bittiğinde, değişikliklerinizi kaydetmek için sayfanın üstündeki "Kaydet" düğmesine tıklayabilirsiniz.
Şimdi, 'Müşteri bunu kaydolduklarında görebilir' seçili olan tüm alanlar müşteri kayıt formuna eklenecektir. 'Müşteriye göster' ve 'Müşteri düzenleyebilir' seçili olan alanlar, müşterinin yardım masasındaki profil düzenle bağlantısına tıkladığında müşteriye gösterilecektir.
Temsilciler, Müşteriler sayfasındaki müşterinin adına tıkladıklarında ve bilet sayfasında tüm alanları görebilirler.
Özelleştirilmiş Şirket Alanları Oluşturma:
Şirketler sekmesi altında İletişimler için nasıl yapıldığı gibi Şirketler için de özel alanlar oluşturabilirsiniz. Lütfen unutmayın ki Şirket alanları sadece temsilcileriniz tarafından görülecektir.
Özel Şirket Alanları Oluşturmanın Hızlı Rehberi:
1. Yönetici olarak destek portalınıza giriş yapın.
2. Yönetici > Destek İşlemleri > Müşteri Alanları'na tıklayın.
3. Görünen sayfada Şirketler sekmesine tıklayın.
4. Form alanına farklı alan türlerini sürükleyip bırakabilir, onlara bir etiket verebilir ve bunları ajanlar için zorunlu hale getirip getirmeme seçeneğini seçebilirsiniz.
5. İstediğiniz kadar alan ekleyebilir ve işiniz bittiğinde değişiklikleri kaydetmek için Kaydet'e tıklayabilirsiniz.
Yeni alanlarınız artık bir temsilci, Müşteriler sekmesinde bir şirket oluşturduğunda veya düzenlediğinde görünecektir.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız