Genel Bakış
Google Drive üzerinde dosya ve klasörler üzerinde işlemler gerçekleştirin ve İş Akışı Otomasyonu aracılığıyla otomatikleştirin.
Açıklama
Orchestration uygulamaları, iş akışları kullanarak farklı sistemler ve uygulamalar arasında yayılan tekrarlanabilir görevleri ve eylemleri otomatikleştirmenize olanak tanır. Bu uygulama için desteklenen işlem listesi şunları içerir:
Dosya Ve Klasör Yönetimi
Dosya veya klasör al
Dosya veya klasör oluştur
Dosya veya Klasör güncelle
Dosya ve klasör sil
Bilet eklerini Drive'a yükle
Dosyayı bilete ekleyin
Dosyayı bilet notuna ekleyin
İzin Yönetimi
Kimlikle izin alın
İzin oluştur
İzni güncelle
İzni sil
Uygulama Kurulum Parametreleri
Müşteri E-Posta
Özel Anahtar
Özel Anahtar Kimliği
E-posta Kimliği (GSuite hesap e-posta adresi)
Dokümanları Freshservice biletlerinize bir not olarak veya doğrudan yeni bir bilet olarak eklemek için gereken iki parametre aşağıda listelenmiştir.
Freshservice Etki Alanı - Freshservice kiracınızın etki alanı. Örnek: demo.freshservice.com
Freshservice API Anahtarı - Freshservice kiracınıza giriş yapın. Profil simgesine tıklayın, ardından sağ taraf bölmesinde "Profil Ayarları"nı seçin, "API Anahtarınız"ın altında captcha'yı tamamlayın ve API anahtarınızı kopyalayın.
Kurulum Parametreleri Açıklaması:
Tüm uygulama kurulum parametreleri, Ön Koşul (A) adımında oluşturulan hizmet hesabı kimlik bilgilerinde (JSON) bulunmaktadır.
Önkoşullar
A. Bir Hizmet Hesabı Oluşturun:
Hizmet hesapları sayfasını açın.
Eğer istenirse bir proje seçin veya yeni bir proje oluşturun.
Create service account" düğmesine tıklayın.
Hizmet hesabı ayrıntıları altında, hizmet hesabının "Adı", "Kimlik" ve "Açıklama" alanlarını doldurun, ardından "Oluştur" düğmesine tıklayın.
İsteğe Bağlı: Hizmet hesabı izinleri altında, hizmet hesabına verilecek IAM rollerini seçin ve ardından "Devam" düğmesine tıklayın.
İsteğe Bağlı: Kullanıcıların bu hizmet hesabını kullanmasına ve yönetmesine izin verilen kullanıcıları veya grupları eklemek için, "Bu hizmet hesabına kullanıcıların erişimini ver" seçeneği altında kullanıcıları veya grupları ekleyin.
Hizmet hesabı oluşturulduktan sonra, hizmet hesabını açın, "Düzenle" ye tıklayın ve "Anahtarlar" altında "Anahtar Ekle" yi seçin, ardından "Yeni Anahtar Oluştur"u tıklayın.
8. Ardından "Alan Genel Yetkilendirme" ye tıklayın ve "G Suite Alan Genel Yetkilendirmeyi Etkinleştir" kutusunu işaretleyin.
Yeni genel/özel anahtar çiftiniz oluşturulur ve bilgisayarınıza indirilir; bu, özel anahtarın tek kopyası olarak hizmet eder. Onu güvenli bir şekilde saklamak sizin sorumluluğunuzdadır. Bu anahtar çiftini kaybederseniz yeni bir tane oluşturmanız gerekecektir.
B. API'yi Etkinleştir ve Hizmetler:
https://console.developers.google.com/ adresine gidin.
API'yi Etkinleştir ve Hizmetler'e tıklayın.
Google Drive API'yi arayın.
Google Drive API'yi etkinleştirin.
C. Google API için OAuth Kapsamını Atayın:
Yönetici konsoluna gidin. Yönetici konsolundan Ana Sayfa > Güvenlik > API kontrolleri'ne gidin.
Alan genel yetkilendirme altında, "Alan Genel Yetkilendirmeyi Yönet"e tıklayın.
"Alan Genel Yetkilendirmeyi Yönet" sayfasında, "Yeni Ekle"ye tıklayın.
Hizmet hesabının istemci kimliğini veya uygulamanın OAuth2 istemci kimliğini girin. OAuth Kapsamı altına, Ön Koşullar (D) bölümünde belirtildiği gibi uygulamanın erişebileceği her kapsamı ekleyin.
"Yetkilendir"'e tıklayın.
D. Oauth Kapsamları
Kullanım Senaryoları
Google Drive Orkestrasyon Uygulamasını başarıyla kurduğunuza göre, uygulamanın nasıl verimli bir şekilde kullanılabileceğini göstermek için aşağıdaki örnek kullanım senaryosuna göz atın.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız