Genel Bakış
Google Chat'teki alanlarda İş Akışı Otomasyonu aracılığıyla işlemler gerçekleştirin.
Açıklama
Orchestration uygulamaları, iş akışları kullanarak çeşitli sistemler ve uygulamalar arasında yayılan tekrarlanabilir görevleri ve eylemleri otomatikleştirmenize olanak tanır. Bu uygulama için desteklenen işlemlerin listesi şunları içerir:
Alan Yönetimi
Alanı Al
Alan Üyelerini Al
Mesajı Al
Mesaj Oluştur
Mesajı Güncelle
Mesajı Sil
Dosyayı Freshservice Biletine Aktar
Dosyayı Freshservice Bilet Notuna Aktar
Bilet Eklerini Drive'a Yükle
Kurulum Önkoşulları
Orchestration merkezine uygulamayı kurmak ve kimlik doğrulamak için kullanıcı (admin), aşağıdaki kimlik bilgilerini doldurması gerekmektedir:
Yapılandırmaları ayırt etmek için bir kullanıcı tarafından verilen özel bir ad olan Yapılandırma Adı
Hizmet Hesabı Kimlik Bilgileri
Yukarıdaki kimlik bilgisini almadan önce, kullanıcının Google hesabında botu yapılandırmış olması gerekmektedir.
Google Chat ile etkileşim için Orchestration uygulamasının bir bot oluşturması gerekmektedir.
Google chatbot'un kurulumuyla ilgili başlangıç adımları şunlardır:
Apps Script Başlangıç Sayfasına Git
Hangouts Chat Bot şablonuna tıklayın. Bu şablonu görmek için aşağı kaydırmanız gerekebilir. Üzerine tıklamak, Google Chat betiğini açacaktır.
Click Untitled project at the top left & name it (Save this name for further reference) and click Rename. This is also the name of your chatbot.
Yukarıdaki Apps Script şablonunu açarken doğru Google hesabına (admin hesabı) giriş yaptığınızdan emin olun. Mevcut hesap bazen farkında olmadan varsayılan hesabınıza geçebilir.
Şimdi çalışan bir bot kodunuz var. Kullanıcı (admin), bu Apps Script projesi için bir dağıtım kimliği oluşturmalıdır. Bu dağıtım kimliğine bir sonraki adımda kullanılabilmesi için ihtiyaç duyulacaktır.
Dağıtım Kimliği'ni almak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
1. Click Publish > Deploy from manifest
Dağıtımlar iletişim kutusunda "Get ID" üzerine tıklayın.
"Get ID" üzerine tıkladıktan sonra açılan pencereden, Dağıtım Kimliği için listelenen değeri kopyalayın ve not olarak kaydedin.
Not: Geliştirme sırasında basit testler için HEAD dağıtımını kullanabilirsiniz. Ancak HEAD dağıtımına sahip botlar, bir etki alanı üzerinde paylaşılamaz ve kullanıcılar, betiğinize okuma erişimine sahip olmadıkça erişemezler. Bu nedenle genel test ve dağıtım için sürümlenmiş bir dağıtım oluşturmanız gerekmektedir.
Şimdi Google projesini kurmaya ve Orchestration Merkezi için hizmet hesabı kimlik bilgilerini almak için hazırız.
Hizmet hesabı kimlik bilgilerini almak ve ayarlamak için 5 adıma ayrılabilir:
Yeni bir proje oluşturma veya mevcut bir proje seçme
Hizmet hesabı oluşturma ve hizmet hesabı kimlik bilgisini oluşturma
Oluşturulan JSON'dan hizmet hesabı kimlik bilgisini kopyalama
Google Chat API'sini etkinleştirme
Etkinleştirilmiş Google Chat API ve Bot'u yapılandırma
Şimdi, https://console.cloud.google.com/apis/dashboard adresine gidin.
Yeni bir proje oluşturmak veya mevcut bir projeyi seçmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
Aşağıda yeni bir proje oluşturmak veya mevcut bir projeyi açmak için kullanılan gif bulunmaktadır.
Bir hizmet hesabı oluşturma ve hizmet hesabı kimlik bilgilerini oluşturma:
Aşağıda, sonunda bir JSON dosyası oluşturacak olan GIF bulunmaktadır.
Hizmet hesabı kimlik bilgilerini kopyalama:
Oluşturulan JSON dosyasından tüm içeriği kopyalayın ve bu kopyalanan tüm içerik, Orchestration Merkezi'nde giriş olarak doldurmanız gereken hizmet hesabı kimlik bilginizdir. Aşağıda aynı işlem için bir GIF bulunmaktadır.
Not: Lütfen burada kopyalanan hizmet hesabı kimlik bilgisini saklayın, bu, Orchestration Merkezi'nde Google Chat'i kurarken kullanılacaktır.
Google Chat API'sini etkinleştirme
Aşağıda, Google Chat API'yi etkinleştirmek için olan GIF bulunmaktadır.
Google Chat API'sini etkinleştirilmiş olarak Bot'u yapılandırma
Aşağıda, Bot'un Google Chat API ile yapılandırılması için olan GIF ve ayrıca alanlara doldurulması gereken giriş değerlerinin açıklaması bulunmaktadır.
Bot adı alanına, önceki adımda tanımlanan sohbet botunun adını girin.
Avatar URL alanına, “https://goo.gl/yKKjbw” adresini girin.
Açıklama alanına, “Freshservice bot” yazın.
İşlev altında, Bot'un doğrudan mesajlarda çalışacağını seçin.
Bağlantı ayarları altında, Apps Script projesini seçin ve yapıştırın.
İzinler altında, Etki alanınızdaki belirli kişileri ve grupları seçin ve kendi e-posta adresinizi girin.
Bot'unuzu yapılandırmayı tamamladığınızda, Kaydet'e tıklayın.
Yapılandırmanın başarıyla ayarlandığını test etme:
Örnek çalıştır (Bu adım, botun Google Chat alanlarına, odalarına ve bireylere erişilebilir hale gelmesi için botun yayınlanması gerektiği için gereklidir. Başarılı bir şekilde yayınlandığında, bot Orchestration kullanılmaya hazır hale gelir).
Örneği çalıştırmak için aşağıdaki adımları izleyin:
Yeni bir bot ile doğrudan mesaj oluşturmak için 'Kişileri, odaları, botları bul' seçeneğine tıklayın (https://chat.google.com/) ve 'Freshservice Bot' yazın.
Yeni doğrudan mesajda 'merhaba' yazın.
3. Bot, sizi eklediğiniz için teşekkür eder ve hesabın tamamen kurulduğunu ve Freshservice Orchestration Merkezi'nden yönlendirilebileceğini yineler.
Kullanım Senaryoları
Google Chat Orchestration uygulamasını başarıyla kurduktan sonra, uygulamanın nasıl verimli bir şekilde kullanılabileceğini gösteren aşağıdaki örnek kullanım senaryosuna göz atın.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız