"GSuite Uygulaması (Orchestration+ SaaS) Kurulum Kılavuzu"

Şu tarihte değiştirildi Prş, 28 Arl, 2023 şunda: 1:36 AM

Genel Bakış

Freshservice'te G Suite kullanıcıları, grupları ve rolleri üzerinde işlemler gerçekleştirin ve tüm OAuth uygulamalarını izleyin.


Açıklama

GSuite uygulaması, Freshservice içinde tekrarlanabilir işlemleri otomatikleştirmenize ve aynı zamanda SaaS Yönetimi için doğru kullanım bilgilerini izlemenize yardımcı olur. Bu uygulama için desteklenen işlemler listesi şunları içerir: 


Kullanıcı Yönetimi

  1. Kullanıcyı getir

  2. Kullanıyı oluştur

  3. Kullanıyı güncelle

  4. Kullanıyı sil

  5. Kullanıcıyı geri al 

  6. Kullanıcıyı süper yönetici yap 

  7. Şifresi sıfırla

  8. Şema al


Rol Yönetimi

  1. Kullanıcıya rol ata

  2. Rol atama bilgisi al

  3. Rol Atama Sil 


           Grup Yönetimi

  1. Grup Detaylarını Getir 

  2. Grup oluştur

  3. Grubu güncelle

  4. Grubu sil

  5. Grup üyesini getir

  6. Üyeyi gruba ata

  7. Grup üyesini güncelle

  8. Grup üyesini sil

  9. Grup üye kontrolü

  10. Üyeyi Birden Fazla Gruba Ata 

  11. Tüm Gruplardan Üyeyi Kaldır 

  12. Grup Ayarlarını Güncelle 


ASP Yönetimi

  1. Tüm Uygulama Özel Şifrelerini Sil 


             Mobile Cihaz Yönetimi

  1. Bir Kullanıcının Tüm Mobil Cihazlarını Sil 

    

             Takvim Erişim Kontrolü Yönetimi

  1. Erişim Kontrol Kuralı Oluştur 

  2. Erişim Kontrol Kuralını Sil 

  3. Tüm Gelecekteki Takvim Etkinliklerini Sil 


             Drive İzin Yönetimi

  1. Tüm Dosyaların Sahipliğini Devret 


              E-PostaYönetimi

                      1.  Delege oluştur

                      2.  Delegeyi sil

                      3. Otomatik yanıtı etkinleştir

                      4.E-posta otomatik yönlendirmeyi güncelle

                      5. Yönlendirme adresi oluştur 


          Veri Transferi

                     1. Kullanıcı verilerini transfer et 


          Cihaz Yönetimi

                     1.Kullanıcı cihazını sil 

Orchestration 

Orchestration uygulamaları, Freshservice İş Akışları ile belirli eylemleri gerçekleştirerek farklı sistemler arasında yayılan tekrarlanabilir bir dizi işlemi otomatikleştirmenizi sağlar. GSuite uygulaması ile aşağıdaki işlemleri gerçekleştirebilirsiniz: 

  • Kullanıcı Yönetimi

  • Grup Yönetimi

  • Rol Yönetimi

Saas Yönetimi

Freshservice'nin SaaS yönetimi için doğrudan entegrasyonları, doğru ve güvenilir kullanıcı ve kullanım verileri keşfi sağlar. GSuite ile entegre olarak şunları görüntülemek mümkündür: 

  • GSuite ürünlerinin planı, tüketimi ve kullanım verileri. 

  • Çalışanların GSuite kullanarak kimlik doğruladığı uygulamaları keşfetme ve izleme. 

Bu entegrasyon için SaaS Yönetimi Eklentisi gereklidir. Daha fazla detay burada bulunabilir. 

SaaS Yönetimi için bu entegrasyonu kullanmak için şunları yapın: 

  • SaaS Keşfi anahtarını açın ve Freshservice Etki Alanı Adı ile Ajan API Anahtarını sağlayın. 
    Not: SaaS Keşfi hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın. 
  • Doğrulamak için Verify'e tıklayın. 
  • Doğrulama başarılı olduğunda, Install'e tıklayarak kurulumu tamamlayın. 
  • Not: İlk senkronizasyon veri yükünüze bağlı olarak birkaç saat sürebilir. 


Önkoşullar

Uygulamayı kurmak ve kimlik doğrulamak için aşağıdaki girişleri sağlamanız gerekmektedir: 

  1. Yapılandırma Adı

  2. Özel Anahtar

  3. Özl Anahtar Kimliği

  4. İstemci  E-Postası

  5. E-Posta (GSuite hesap e-posta adresi) 



Adım 1: Bir Hizmet Hesabı Oluşturun 

Google API Konsolu'nda bir Hizmet Hesabı projesi kurun.

  1. Yeni bir proje oluşturun (veya mevcut birini seçin). 



  1. "Create service account" üzerine tıklayın.



  1. Admin SDK API'yi etkinleştirmek için "ENABLE" (ETKİNLEŞTİR) üzerine tıklayın.


Not: Yukarıdaki talimatları tekrarlayarak Google Drive API, Google Calendar API, Group Settings API, Cloud Identity API ve Gmail API'yi etkinleştirin. 


Adım 3: Admin SDK API için OAUTH Kapsamlarını Atama

  1. Yönetici konsoluna gidin. Yönetici konsolundan, Ana Sayfa > Güvenlik > API kontrolleri yolunu izleyin.



  1. Domain-wide delegation altında, "Manage Domain Wide Delegation" (Alan Genel Delege Yönetimi'ni Yönet) üzerine tıklayın.





  1. "Manage domain-wide delegation" (Alan Genel Delege Yönetimi'ni Yönet) sayfasında, "Add new" (Yeni ekle) üzerine tıklayın.



  1. Servis hesabının istemci kimliğini veya uygulamanın OAuth2 istemci kimliğini girin. 

  2. OAuth Kapsamı altında, uygulamanın erişebileceği her kapsamı ekleyin. 

  3. Authorize" (Yetkilendir) üzerine tıklayın. 





Bu uygulama için SaaS yönetimini etkinleştirmek istiyorsanız, aşağıdaki OAuth kapsamlarının dahil edilmesi gerekmektedir: 

1. https://www.googleapis.com/auth/admin.reports.audit.readonly

2. https://www.googleapis.com/auth/admin.reports.usage.readonly

3. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user.security

4. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user.readonly

5. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user


Sadece Orchestration yeteneklerini etkinleştirmek istiyorsanız, aşağıdaki OAuth kapsamlarını dahil etmelisiniz: 

1. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.group

2. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.group.member

3. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.group.readonly

4. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user

5. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user.readonly

6. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.user.security

7. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.group.member.readonly

8. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.rolemanagement.readonly

9. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.rolemanagement

10. https://www.googleapis.com/auth/apps.groups.settings

11. https://www.googleapis.com/auth/admin.directory.device.mobile

12. https://www.googleapis.com/auth/calendar

13. https://www.googleapis.com/auth/drive

14. https://www.googleapis.com/auth/drive.file

15. https://www.googleapis.com/auth/gmail.settings.sharing

16. https://www.googleapis.com/auth/gmail.settings.basic

17. https://www.googleapis.com/auth/cloud-identity.devices

18. https://www.googleapis.com/auth/admin.datatransfer


Adım 4: GSuite Entegrasyon Sayfasındaki ayrıntıları aşağıdaki gibi girin:

  1. Özel Anahtar (Private Key), Özel Anahtar Kimliği (Private Key ID) ve İstemci E-postası (Client email) bilgileri daha önce indirilen dosyadan alınabilir. Tüm anahtarın, "-----BEGIN PRIVATE KEY-----", "\n-----END PRIVATE KEY-----\n" ve tüm satır aralıkları "\n" dahil olmak üzere Freshservice konsoluna kopyalandığından emin olun.
  2. Alan bilgisi, SaaS keşfini etkinleştirmek istediğiniz alanın adıdır. Alanı "www" olmadan eklediğinizden emin olun. 
  3. E-posta, hizmet hesabının yönetici e-posta adresidir. 
  4. Etiket, entegrasyon için bir referans kimliğidir. (Örnek: G Suite keşfi)

Kullanım Durumları

GSuite Orchestration uygulamasını başarıyla kurduğunuz şimdi, uygulamanın nasıl verimli bir şekilde kullanılabileceğini gösteren örnek kullanım durumuna bir göz atalım. 










Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız