Zoho CRM'de, rolleri kullanarak kuruluş çapında hiyerarşi kurabilirsiniz. Daha yüksek bir hiyerarşideki kullanıcılar her zaman daha düşük bir hiyerarşideki tüm kayıtlara erişebilir. Örneğin, bir satış müdürü tüm satış temsilcilerinin kayıtlarına erişebilirken, satış temsilcileri yalnızca kendi kayıtlarına erişebilir.
Rolleri Anlamak İçin Kilit Noktalar:
* CEO rolüne sahip kullanıcılar, kuruluşunuzdaki tüm veritabanına erişebilir.
* Rol hiyerarşisindeki yöneticiler, kayıt türü için "Okuma" veya "Düzenleme" izinlerine sahip değillerse, astlarının kayıtlarını görüntüleyemez veya düzenleyemezler.
* Daha yüksek bir role sahip kullanıcılar, hiyerarşilerinin altındaki diğer kullanıcıların verilerine erişebilir. Örneğin: bir Satış Müdürü,
* Varsayılan olarak, aynı role sahip kullanıcılar birbirlerinin verilerine erişemez. Örneğin, VP Engineering, aynı hiyerarşide olmalarına rağmen VP Marketing verilerine erişemez ve bunun tersi de geçerlidir.
* Varsayılan olarak, hiyerarşinin en üstündeki kullanıcılar, özel paylaşım kuralları aracılığıyla alt kullanıcılarına paylaşılan verileri görüntüleyemez. Ancak, veri paylaşım kuralı oluştururken Amirlere İzin Verildi seçeneğini kullanarak yöneticilere erişim haklarını etkinleştirebilirsiniz.
* Verileri akranlarla paylaş seçeneğini kullanarak, aynı role sahip kullanıcılar arasında veri paylaşımını etkinleştirebilirsiniz.
* Notlar, ekler eklemek veya e-posta göndermek için birincil kayda okuma veya okuma/yazma erişimi olmalıdır.
https://www.youtube.com/watch?v=Xa1TCSmAU_s
Kullanılabilirlik:
Profilde rolleri yönet iznine sahip kullanıcılar bu özelliğe erişebilir.
Özellik kullanılabilirliğini ve sınırlarını kontrol edin
Bir organizasyon hiyerarşisi modeline göz atın:
Roller Oluştuırma:
Varsayılan olarak, Zoho CRM ücretli hesabınız için CEO ve yönetici rolleri etkindir. Ek olarak, kuruluş hiyerarşinizdeki konumlarına ve Zoho CRM sürümünüzün türüne göre kullanıcılar için farklı türde roller oluşturabilirsiniz.
NOT:
Yönetici profiline sahip bir kullanıcı, kendisine atanan role bakılmaksızın tüm verilere erişebilir.
Yeni Roller Oluşturmak İçin:
Ayarlar > Kullanıcılar ve Kontrol > Güvenlik Kontrolü > Roller
Rolller bölümünden yeni rol butonuna tıklayınız.
Yeni rol sayfasında aşağıdakileri yapın:
* Rol adını girin. Aynı ada sahip bir rol eklemeyin.
* Şuradaki amirin rolünü rapor edilen kişiler aramasından seçin.
Üst rolünü seçmezseniz, yeni rol CEO rolü altında oluşturulur.
* Akranlara erişim haklarını etkinleştirmek istiyorsanız verileri aynı seviyedekilerle paylaş onay kutusunu seçin.
* Rol için açıklamayı giriniz.
* Kaydet butonuna tıklayınız
NOT:
Yalnızca Zoho CRM hesabınızda birden fazla kullanıcı varsa rol oluşturabilirsiniz.
Kullanıcılara Roller Atama:
Rolleri oluşturduktan sonra, bunları kuruluşunuzdaki kullanıcılara atayabilirsiniz.
Kullanıcılara roller atamak için:
1) Ayarlar > Kullanıcılar ve Kontrol > Kullanıcılara gidin.
2) Kullanıcılar sayfasında, belirli bir <Kullanıcı adı> öğesini tıklayın.
3) Kullanıcının ayrıntılar sayfasında düzenle simgesini tıklayın.
4) Kullanıcıyı düzenle sayfasında, açılır listeden belirli bir rol seçin.
5) Kaydet butonuna tıklayın.
Rolleri Düzenleme:
Kullanıcı rollerini kuruluşunuzun hiyerarşisindeki değişikliklere göre değiştirebilirsiniz. Rollerin değiştirilmesinin bir parçası olarak aşağıdakileri gerçekleştirebilirsiniz:
* Rolü yeniden adlandırın.
* Üstün rolünü değiştir.
* Veri paylaşma ayarını değiştirin.
Rol adları değiştirilirken tüm veri paylaşım kuralları otomatik olarak güncellenecektir. Böylece veri paylaşım kurallarını hesaplamanıza veya kullanıcı bilgilerini güncellemenize gerek kalmaz.
Bir Rolü Düzenlemek İçin:
1) Ayarlar > Kullanıcılar ve Kontrol > Roller
2) Roller listesinden rol adını tıklayın.
3) Rol ayrıntıları sayfasında düzenleyi tıklayın.
4) Kaydet butonuna tıklayın.
Rolleri Silme:
1) Ayarlar > Kullanıcılar ve Kontrol > Roller
2) Roller sayfasından rol adını tıklayın.
3) Rol ayrıntıları sayfasından sil butonuna tıklayın.
4) Rolü sil sayfasında, alt rolleri seçilen role aktarmak için mevcut bir rolü tıklayın.
5) Aktar ve sil butonuna tıklayın.
Artık rol ve alt roller yeni role aktarılır ve farklı bir organizasyon hiyerarşisi oluşturulur.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız