CRM Hesabınızı anlayın

Şu tarihte değiştirildi Çrş, 26 Tem, 2023 şunda: 9:08 AM

Temel CRM Terminolojileri:


Herhangi bir iş ortamında, Olası Satışlar, Anlaşmalar, Kampanyalar, Faturalar vb. Terimler vardır. Zoho CRM'de kullanılan bu tür terimlerin ve tanımlarının listesi aşağıdadır.


MÜŞTERİ ADAYLARI

Müşteri adayları, işletmenizdeki niteliksiz kişiler veya satış fırsatlarıdır. Ticari fuarlar, seminerler, reklamlar ve diğer pazarlama kampanyalarından derlenen bireyler veya kuruluşların temsilcileri hakkında toplanan ham ayrıntılardır. Bir potansiyel müşteri, satış temsilcileri tarafından takip sürecinden geçer ve kalifiye olduklarında, Zoho CRM'de bir hesaba, ilgili kişiye ve anlaşmaya (fırsata) dönüştürülürler.

KİŞİLER
İlgili kişiler, bir kuruluşta şirketinizin iş fırsatları peşinde koşan ticari iletişim kurduğu kişilerdir. Bu ilgili kişilerden bazıları, bir şirketteki farklı departmanlara veya aynı şirketteki birden çok kişiye ait olabilir. CRM ilgili kişileri genellikle uygun müşteri adaylarından dönüştürülür, mevcut bir listeden içe aktarılır veya ilişkili şirketle olan iş ilişkisine göre ayrı ayrı eklenir.
TAHMİNLER
Tahminler, akıllı iş kararları vermek ve gelecekteki satışları tahmin etmek için gereken gerçeklere dayalı içgörülerdir. Kuruluşunuzdaki satış sürecini izlemek ve ince ayar yapmak için gerçek zamanlı işinizin kişiselleştirilmiş bir görünümünü sağlarlar.
FİYAT KİTAPLARI:
Fiyat Defterleri, bir ürünü müşteriye satmak için kararlaştırılan fiyattır. Kararlaştırılan şartlara bağlı olarak, fiyatlar farklı müşteriler için bile değişebilir. Fiyat defterlerinde, ürün için üreticinin belirlediği birim fiyat ve satıcı fiyatı olan liste fiyatı kote edilebilir. Ayrıca indirim aralıkları tanımlanabilir.
ALINTILAR:
Fiyat teklifleri, müşteriler ve satıcılar arasında, talep edilen ürünü belirlenen süre içinde, üzerinde anlaşmaya varılan fiyattan teslim etmek için yapılan yasal anlaşmalardır. Teklif, tek bir tıklamayla Satış Siparişine veya Faturaya dönüştürülebilir. Teklif detaylarına göre şablonlar da oluşturulabilir ve müşteriye gönderilebilir.
SATIN ALMA SİPARİŞLERİ
Satın Alma Siparişleri, satıcılardan ürün veya hizmet tedarik etmek için yasal olarak bağlayıcı sipariş verme belgeleridir. Her ürün, yeni bir satınalma siparişinin oluşturulmasını tetiklemek için farklı bir yeniden sipariş düzeyine sahip olabilir.
MODÜL
Zoho CRM'de veriler benzerliklerine göre gruplara veya bölümlere ayrılır. Benzer verilere sahip her bölüme "modül" denir. Örneğin, Potansiyel Müşteriler, tüm iş potansiyel müşterilerinizin ayrıntılarını içeren bir modüldür. Kişiler, Hesaplar, Anlaşmalar, Teklifler vb. diğer modül örnekleridir. Zoho CRM'de modüller iki ana türdendir - varsayılan modüller ve özel (veya kullanıcı tarafından oluşturulan) modüller.
HESAPLAR:

Hesaplar, iş anlaşmalarınız olan bir şirket içindeki şirketler veya departmanlardır. Zoho CRM'de, tek veya birden fazla kişi bir hesapla ilişkilendirilebilir. Tipik bir B2B senaryosunda (bir işletme başka bir işletmeye ürün veya hizmet satıyor) hesaplar, önemli şirket bilgilerinin izlenmesinde önemli bir rol oynar.

FIRSATLAR:
Anlaşmalar, organizasyonlar (B2B) veya kişilerle (B2C) yapılan ve organizasyonunuz için gerçek gelir sağlayan iş anlaşmalarıdır. Gerçekte bir anlaşmaya varmadan, kaybedilmeden veya kazanılmadan önce Prospecting, Qualification, Needs Analysis, Value Proposition vb. gibi farklı satış aşamalarından geçer. İşletmenize ilgi gösteren olası satışlar, doğrudan potansiyel satışı temsil eden fırsatlara dönüştürülebilir.
KAMPANYALAR:

Zoho CRM'deki kampanyalar, pazarlama kampanyalarının toplam maliyetini düzenlemek ve kaydetmek için bir platform sağlar. Çeşitli aşamaları işaretlemeye, hedeflenen kişileri içe aktarmaya, kampanyayla ilgili tüm görevleri, olayları ve çağrıları ilişkilendirmeye yardımcı olur. Ayrıca, bireysel bir müşterinin parçası olduğu tüm pazarlama kampanyalarının ayrıntılı bir görünümünü verir.
SATICILAR:
Satıcılar, kuruluşunuzun ürün ve hizmetleri tedarik ettiği şirketler, bireyler veya yüklenicilerdir. Zoho CRM'de depolanan satıcı ayrıntıları, gelecekteki ürün tedariki için satıcılar veya tedarikçiler hakkında daha iyi görünürlük sağlayabilir.
SATIŞ SİPARİŞLERİ:
Satış Siparişleri, müşteri tekliflerinize dayalı olarak bir satın alma siparişi gönderdikten sonra oluşturulan satışların teyididir. Teklif, tek bir tıklamayla Satış Siparişine dönüştürülebilir.
FATURALAR

Faturalar, satıcı tarafından mal veya hizmetlerle birlikte müşterilere ödeme almak amacıyla düzenlenen faturalardır. Teklif, tek bir tıklamayla Satış Siparişine veya Faturaya dönüştürülebilir.

KAYIT:

"Kayıt", bir modülde yapılan herhangi bir girişe verilen genel addır. Örneğin, potansiyel müşteriler modülünde on müşteri adayı varsa her müşteri adayı bir kayıttır. Kişiler modülünde 10 kişi varsa, her kişi bir kayıttır vb.


Hızlı Ekran Turu:


CRM ekranınızı daha iyi tanımak için bir ekran turu yapın.


Ana Sayfa Sekmesi:


Zoho CRM hesabınızı açtığınızda karşınıza çıkan ilk ekran ana sayfadır. Burada, CRM faaliyetlerinizin ilerleyişine hızlı bir göz atabilirsiniz. Farklı modüllerden bileşenler içeren bir panodur ve hangi bileşenin dahil edileceğini belirterek giriş sekmesini özelleştirebilirsiniz.





Modül Görünümü:




1) Liste Görünümleri


2) Farklı Görünüm türleri - Liste, Kanban ve Kanvas.


3) Daha fazla seçenek - Modüle bağlı olarak toplu işlemler, Otomatik Yanıtlayıcılar vb.


4) Gelişmiş Filtreler


5) Seçilen modüldeki kayıtların listesi


Ayarlar Sayfası:





Başlık sekmesinde bulunan Kurulum simgesini tıklayarak CRM hesabınızın ayarlarını yapılandırabilirsiniz. Zoho CRM, Genel ayarlar, Kullanıcılar ve Kontrol, Kanallar, Özelleştirme, Otomasyon, Veri Yönetimi, Pazar Yeri ve Geliştirici Alanı yapılandırmak için kurulum seçeneklerini içerir. Başlangıç olarak, kişisel bilgilerinizi ve şirketinizin ayrıntılarını doldurmanıza olanak tanıyan Genel ayarları başlangıçta yapılandırabilirsiniz. Genel ayarlara erişmek için Kurulum > Genel'e gidin.






       


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız