- Ortalama İşleme Süresi (AHT) Nedir?
- AHT neden faydalıdır?
- AHT nasıl kurulur?
- AHT nasıl çalışır?
- Zaman Günlükleri ve AHT nasıl kullanılır?
Ortalama İşleme Süresi (AHT) Nedir?
Ortalama İşleme Süresi, acentelerin biletler için harcadığı zamandır. Biletler sayfasında bulunan AHT seçeneği, bir temsilcinin kendisine atanan bileti her ziyaretinde otomatik olarak başlayan ve sayfayı tekrar ziyaret ettiğinde devam eden bir kronometre olarak çalışır.
Bir bileti birden fazla acente yönetiyorsa, her acentenin harcadığı süreyi görebilir, böylece tüm acentelerin harcadığı toplam süreyi tam olarak görebilirsiniz.
AHT neden faydalıdır?
AHT ile zaman hesaplaması anlık ve otomatik olduğundan zaman takibi her zaman doğru ve hatasız olur. Daha yüksek bir AHT, ekibinizin üretkenliğinde bir düşüş, daha düşük müşteri memnuniyeti, verimsiz eğitim veya süreç vb. anlamına gelebilir. Bu nedenle, ortalama işlem sürenizi her zaman düşük tutmak önemlidir.
AHT'nin farklı Freshdesk kullanıcılarının destek taleplerini yönetmesine nasıl yardımcı olduğu aşağıda açıklanmıştır:
- Yöneticiler : Ekibinizin üretkenliğini izleyin ve ekiplerinizin performansını tam olarak görün, çağrı yükünü analiz edin, personel alımınızı planlayın ve iş gücünüzü verimli bir şekilde yönetin.
- Süpervizör : Her temsilcinin bir destek talebi için harcadığı süreyi hızlı bir şekilde inceleyin. Çözülmesi daha uzun süren destek taleplerini belirleyin ve üretkenliği artırmak için destek sunun.
- Temsilci : Manüel çabayı azaltın ve zaman kaydı konusunda endişelenmeden bildirimleri çözmeye odaklanın.
Ayrıca takımınızın performansına ilişkin öngörüler elde etmek için AHT raporunu kullanabilirsiniz .
AHT nasıl kurulur?
Ayrıntılar için bkz. Ortalama İşleme Süresini Yapılandırma.
AHT nasıl çalışır?
AHT'yi etkinleştirirseniz , bir temsilci kendisine atanmış bir bileti açtığında kronometre otomatik olarak başlar . Temsilci biletten uzaklaştığında kronometre duraklar ve bilete döndüğünde kaldığı yerden devam eder. AHT aşağıdaki senaryolarda geçici olarak duraklatılır:
- Temsilci sol gezinme çubuğundaki herhangi bir seçeneğe tıklayarak biletten uzaklaşır
- Aracı tarayıcıyı simge durumuna küçültür
- Temsilci bilet sekmesini/tarayıcıyı kapatır
- Temsilci başka bir sekmeyi tıkladığında
- Temsilci bileti görüntülerken oturumu kapatıyor
- Temsilci sayfayı yeniler
- Aracı tarayıcıya farklı bir URL girer
- Temsilci herhangi bir tarayıcı okunu tıklar (önceki, sonraki seçenekler)
- Temsilci arama çubuğunu kullanır ve arama sonuçlarını görüntüler
- Temsilci oturumu kapatıyor
Örnek :
AHT'nin nasıl çalıştığını görmek için bir senaryo görelim.
Senaryo | AHT kronometre davranışı |
Ajan Ben bilete saat 11:00'de bakıyor | Kronometre 00h:00m:00s'de başlar |
Ben saat 11:30'da bilet sayfasından ayrıldı | Kronometre 00:30m:00s'de duraklıyor |
Ben saat 11:40'ta bileti tekrar ziyaret ediyor | Kronometre 00:30m:00s'de devam eder |
Ben, bileti saat 11:50'de Merwin adlı başka bir temsilciye yeniden atar. | Ben için kronometre 00:40m:00s'de duruyor |
Merwin bileti saat 14.00'te açıyor | Otomatik olarak izlenen toplam süre : 00sa:40dk:01s Merwin için Kronometre : 00sa:00dk:01s Ben için Kronometre : 00sa:40dk:00s |
Merwin bilet üzerinde zaman harcıyor ve bileti 14:30'da kapatıyor | Otomatik olarak izlenen toplam süre: 01sa:10dk:00s Merwin için Kronometre: 00h:30m:00s Ben için Kronometre: 00h:40m:00s |
Ajan Ben'e bir bilet atandığını düşünün. Ben'in bileti gördüğü anda AHT otomatik olarak saat 0'da (00sa:00dk:00s) başlar.
Diyelim ki 30 dakika sonra Ben bilet sayfasından uzaklaşıyor ve kronometreyi (00h:30m:00s) duraklatıyor.
Ben bilete döndüğünde kronometre 00:30:00'dan devam eder.
Bu durum bilet kapatılana kadar devam eder. Yani bu örnekte şu anda bu biletin AHT'si 00sa:30dk'dır.
Bir bilet yeniden atandığında ne olur?
Biletin başka bir acenteye yeniden atanması durumunda, yeniden atanan acente için kronometre 0'dan başlar. Ancak izlenen toplam süre, önceki acentenin harcadığı süreyi içerir ve biletin kronometresi, önceki acentenin kaldığı yerden devam eder.
Aşağıdaki örnekte Ben bu bilet için 40 dakika harcadı ve onu başka bir temsilci olan Merwin'e atadı. Merwin yeniden atanan bilete baktığında kronometre onun için 0'dan başlar; ancak izlenen toplam süreye Ben'in harcadığı süre de dahildir.
Zaman Günlükleri ve AHT nasıl kullanılır?
Zaman takibine yönelik alternatif bir yaklaşım, Biletler sayfasında bulunan Zaman günlükleri özelliğidir. AHT'den farklı olarak zaman günlükleri, zaman takibi için zamanlayıcıyı manuel olarak başlatmanızı ve durdurmanızı gerektirir. Ancak bir bilete harcanan toplam süreyi verimli bir şekilde takip etmek için hem zaman günlüklerini hem de AHT'yi kullanabilirsiniz.
Not: AHT'yi etkinleştirirseniz Zaman Günlükleri özelliği altındaki başlatma/durdurma zamanlayıcısı devre dışı bırakılır.
Örnek
Bir müşterinin şirketinizin geri ödeme politikasını bilmek istediğini varsayalım.
Bu soruyu yanıtlamak için başka bir uygulamadaki şirketinizin politikasını kontrol etmeniz veya Freshdesk'teki çözüm makalelerine başvurmanız gerekebilir.
Yani biletten her hareket ettiğinizde AHT otomatik olarak duraklar; bu da AHT'nin cevabı bulmak için harcadığınız zamanı kapsamadığı anlamına gelir. Bu durumda, biletin çözümlenmesi için harcanan hesaplanmamış zamanı yakalamak için zaman günlüklerini kullanabilirsiniz.
Bir süpervizör veya yönetici olarak bu, her temsilcinin bir destek talebi üzerinde nasıl zaman harcadığına dair tam bir görünürlük elde etmenize, zamanlarını neyin harcadığını anlamanıza ve destek taleplerini daha hızlı çözme konusunda onlara rehberlik etmenize olanak tanır.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız