Freshdesk yardım widget'ını kullanarak web sitenize veya ürününüze çözüm makaleleri ve bir iletişim formu yerleştirebilirsiniz. Müşterileriniz yardıma ihtiyaç duyduğunda çözüm makalelerinde arama yapmak veya destek bildirimi göndermek için widget'ı açabilirler. Yardım widget'ını nasıl kuracağınızı öğrenmek için bu videoyu izleyebilir veya yardım widget'ını ayarlama hakkında daha fazla bilgiyi buradan okuyabilirsiniz .
Freshdesk, bilgi tabanınızdaki belirli klasörlerin görünürlüğünü portalınızda oturum açmış kullanıcılar veya belirli şirketlerdeki kişiler için kısıtlamanıza olanak tanır. Bununla şunları yapabilirsiniz:
- Hassas bilgiler içeren çözüm makalelerinin herkese açık olarak görüntülenmesini önleyin
- Bir şirket hakkındaki bilgileri içeren çözüm makalelerini yalnızca o şirketteki kişilere gösterin
- Yalnızca premium müşterilerin belirli çözüm makalelerine erişmesine izin ver
Bir yardım widget'ı oluşturduğunuzda, bu widget'la ilişkilendirilecek çözüm makalesi kategorilerini seçebilirsiniz. Bu kategorilerde görünürlüğü kısıtlı klasörler varsa kullanıcılarınızın bu çözüm makalelerini görüntüleyebilmeleri için widget'ta kimlik doğrulaması yapılması gerekir.
1. Belirli kişiler için klasör görünürlüğünü kısıtlama
Bu ayarı, özelliklerini düzenleyerek herhangi bir klasöre (ve içindeki çözüm makalelerine) uygulayabilirsiniz. Bir klasörün (ve çözüm makalelerinin) aşağıdakiler tarafından görünür olmasını seçebilirsiniz:
- Tüm kullanıcılar
- Oturum açmış kullanıcılar
- Temsilciler
- Şirketler
- Botlar
Bir klasörün özelliklerini düzenlemek için Çözümler ekranına gidin, herhangi bir klasörü seçin ve klasörü düzenle simgesine tıklayın.
2. Yardım widget'ını ayarlama
- Yardım widget'ınız yoksa support@freshdesk.com adresine ulaşabilirsiniz . Yardım widget'ının nasıl kurulacağını öğrenmek için bu çözüm makalesine başvurabilir veya bu videoyu izleyebilirsiniz .
- Widget'ı ayarlarken çözüm makalelerini göstermeyi seçebilirsiniz.
- Etkinleştirildiğinde, hangi çözüm makalesi kategorilerinin görüntüleneceğini seçebilirsiniz.
3. Paylaşılan gizli anahtarla kullanıcıların kimliğinin doğrulanması
- Widget'ta müşterilerinizin kimliğini doğrulamak için öncelikle paylaşılan gizli anahtarınıza ihtiyacınız olacak. Paylaşılan gizli anahtarı Freshdesk hesabınızda Yönetici > Hesap > Güvenlik > Widget ayarları bölümünde bulabilirsiniz . İşte bir örnek:
- Kimlik doğrulama API'sini kullanmak için müşterinizin adını, e-postasını ve yükteki son kullanma tarihini kullanarak sunucu tarafında bir JWT belirteci oluşturun.
- Geçerlilik süresinin Unix Zaman Damgası Formatında belirtilmesi ve iki saatten fazla olmaması gerekir.
- Bu verinin, HS256 algoritması kullanılarak hesabınızın paylaşılan gizli anahtarıyla imzalanması gerekir.
JWT belirteci oluşturmanın ayrıntıları hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen API belgelerimizi okuyun .
JWT jetonu oluşturmak için örnek kod:
- Ruby ( ruby-jwt gem'e dayalı )
require 'jwt'payload = { name: authenticatedCustomerName, email: authenticatedCustomerEmail, exp: (Time.now + 2.hours).to_i}token = JWT.encode payload, widgetSharedSecretKey
- NodeJS ( jwt-simple paketini temel alır )
var jwt = require('jwt-simple');var payload = { name: authenticatedCustomerName, email: authenticatedCustomerEmail, exp: Date.now() + 7200};var token = jwt.encode(payload, widgetSharedSecretKey);
- Python ( pyjwt kütüphanesine dayalı )
import jwtfrom datetime import datetime, timedeltapayload = { "name": authenticatedCustomerName, "email": authenticatedCustomerEmail, "exp": int((datetime.now() + timedelta(hours=2)).timestamp())}token = jwt.encode(payload, widgetSharedSecretKey, algorithm='HS256')
4. Kimlik doğrulama API'sini kullanma
- Sunucu tarafınızda JWT belirtecini oluşturduğunuzda, bunu widget'ın JavaScript kimlik doğrulama API'sine parametre olarak aktarmanız gerekir. Bu, müşterilerinizin widget'a girmesine izin vererek, kısıtlı çözüm makalelerini veya iletişim formunu (oturum açmış kullanıcılarla da sınırlıysa) görüntülemelerine olanak tanıyacaktır.
- Ancak bu yetkilendirme, belirlediğiniz süreye bağlı olarak sona erer. Müşterileriniz için kusursuz bir deneyim sağlamak amacıyla jeton yenilemeyi otomatikleştirmek için bir geri arama işlevinden geçin. Geri arama işlevi, belirtecin süresi dolmadan önce otomatik olarak çağrılacaktır. Tarafınızdaki geri arama işlevinin şunları yapması gerekir:
- JWT jetonunu, yükteki müşterinin adını ve e-postasını kullanarak, aynı zamanda son kullanma süresini de belirterek yeniden oluşturun. Hesabın paylaşılan gizli anahtarıyla imzalanması gerekiyor.
- kimlik doğrulama API'sini yeniden oluşturulan jetonla çağırın
- Sunucu tarafında bir JWT belirteci oluşturmak için https://your-server.tld/your-auth-url adresine bir API çağrısı yapıyorsanız ve bu, şu verileri döndürürse:
{ freshworks_widget_auth_token: “eyJh.GUuY29tIiwibmF.RIjow”}
o zaman bu, kimlik doğrulama API'sini uygulamanızın nasıl görüneceğine dair bir örnektir:
FreshworksWidget('authenticate', { token: 'YOUR_JWT_TOKEN_HERE', callback: authenticateCallback});authenticateCallback = function() {fetch('https://your-server.tld/your-auth-url').then( function(data) { FreshworksWidget('authenticate', { token: data.freshworks_widget_auth_token }); })}
Bu örnekte, kimlik doğrulama API'si, JWT belirtecinin süresi dolduğunda kimlik doğrulamaCallback() işlevini çağırır.
5. Widget kodunu yerleştirip müşterinin kimliğini doğruladıktan sonra
- İletişim formu müşterinin ayrıntılarıyla (isim ve e-posta adresi) önceden doldurulacaktır.
- Oturum açan müşteri yalnızca erişim sahibi olduğu makaleleri görüntüleyebilir ve arayabilir.
- Yardım widget'ı, iletişim formunu ve çözüm makalelerini müşterinin tercih ettiği dilde yükleyecektir. Müşteri, Freshdesk portalınızda oturum açıp Profili düzenle > Dil seçeneğine giderek tercih ettiği dili ayarlayabilir . Bunu locale parametresiyle geçersiz kılabilirsiniz .
- Temsilci portalında, yardım widget'ında hangi müşterilerin bir makaleyi yararlı/yararsız olarak işaretlediğini görebileceksiniz.
6. Kullanıcılarınızın oturumlarını kapatmak
Müşteriler web sitenizdeki oturumu kapattığında, sizin de widget'taki oturumlarını kapatmanız gerekir. Bunu yapmak için oturum kapatma API'sinden yararlanabilirsiniz:
FreshworksWidget('logout')
Oturumu kapatma düğmesine tıklandığında kullanılan oturum kapatma API'sinin bir örneğini burada bulabilirsiniz:
function logoutWidget() { FreshworksWidget('logout')}Sign out
7. Paylaşılan gizli anahtarın sıfırlanması
- Paylaşılan gizli anahtarı Yönetici > Hesap > Güvenlik > Widget ayarları bölümünden sıfırlayabilirsiniz .
- Paylaşılan gizli anahtarınızı sıfırladığınızda, tüm oturumlar geçersiz hale gelecek ve widget'ta oturum açan tüm müşterilerin oturumu kapatılacaktır.
- Sıfırlamanın ardından, sunucu tarafınızda JWT belirtecini oluşturmak için yeni paylaşılan gizli anahtarı kullanmanız gerekecektir.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız