Genel Bakış
Google Sheets'i İş Akışı Otomasyonu ile kullanarak işlemler gerçekleştirin.
Açıklama
Orchestration uygulamaları, iş akışları kullanarak farklı sistemler ve uygulamalar arasında uzanan tekrarlanabilir görevleri ve eylemleri otomatikleştirmenizi sağlar. Bu uygulama için desteklenen eylemler şunları içerir:
Çalışma Sayfası Yönetimi
Çalışma Sayfası Oluştur
Yeni Satır Ekle
Yeni Satır Ekle (Sonuna)
Yeni Sütun Ekle (Sonuna)
Çalışma Sayfası Satır Değerlerini Güncelle
Çalışma Sayfası Sütun Değerlerini Güncelle
Çalışma Sayfası Değerlerini Temizle
Sayfayı Kopyala
Sayfayı Sil
Bir Satırı Sil
Bir Sütunu Sil
Birden Fazla Satırı Sil
Birden Fazla Sütunu Sil
Çalışma Sayfası Yönetimi
Çalışma Sayfasını Al
Önkoşullar
Uygulamayı kurmak ve kimlik doğrulamasını yapmak için aşağıdaki girdileri sağlamanız gerekmektedir:
1. Müşteri E-Posstası
2. Özel Anahtar
3. Özel Anahtar Kimliği
4. E-posta Kimliği (Gsuite hesap e-posta adresi)
Adım 1: Hizmet Hesabı Oluşturma
Google API Konsolu'nda bir Hizmet Hesabı projesi oluşturun.
Yeni bir proje oluşturun (veya mevcut birini seçin)
"Hizmet hesabı oluştur" üzerine tıklayın.
Hizmet hesabı detayları altında, hizmet hesabı için bir isim, kimlik (ID) ve açıklama yazın, ardından "Oluştur"u tıklayın.
Under Service account permissions, select the IAM roles as 'Project Owner' to grant to the service account, then click Continue.
İsteğe bağlı: Bu hizmet hesabına erişim izni vermek istediğiniz kullanıcıları veya grupları eklemek için "Kullanıcılara bu hizmet hesabına erişim izni ver" altına kullanıcıları veya grupları ekleyin.
Hizmet hesabı oluşturulduktan sonra, hizmet hesabını açın, "Düzenle" üzerine tıklayın, ardından "Anahtarlar" altında "Anahtar Ekle"yi tıklayın ve "Yeni Anahtar Oluştur"u tıklayın.
Anahtar türünün JSON olarak ayarlı olduğundan emin olun ve ardından "Oluştur"u tıklayın.
"Kapat" > "Kaydet"i tıklayın.
Ardından "Alan Genel Yetkilendirme" seçeneğine tıklayın ve "G Suite Alan Genel Yetkilendirme'yi Etkinleştir" kutusunu işaretleyin.
İndirilen JSON anahtarını kaydedin.
Yeni genel/özel anahtar çiftiniz oluşturuldu ve bilgisayarınıza indirildi. Bu, özel anahtarın tek kopyası olarak hizmet eder ve güvenli bir şekilde saklama sorumluluğu size aittir. Bu anahtar çiftini kaybederseniz, yeni bir tane oluşturmanız gerekecektir.
Not: Müşteri E-postası, Özel Anahtar ve Özel Anahtar Kimliği, indirilen Hizmet Hesabı JSON dosyasından elde edilir.
Adım 2: Google Sheets API'yi Etkinleştirme
API Konsolu'nda projenizi açın. "API'LERİ VE HİZMETLERİ ETKİNLEŞTİR" üzerine tıklayın.
API listesinde, Google Sheets API'yi arayın ve tıklayın.
Google Sheets API'yi etkinleştirmek için "ETKİNLEŞTİR"i tıklayın.
Adım 3: Google Sheets API için OAUTH Kapsamlarını Atama
Yönetici konsoluna gitmek için https://admin.google.com/ adresine gidin. Yönetici konsolundan, Ana Sayfa > Güvenlik > API Kontrolleri'ne gidin.
"Alan Genel Yetkilendirme" altında, "Alan Genel Yetkilendirme" tıklayın.
"Alan Genel Yetkilendirme Yönet" sayfasında, "Yeni Ekle"yi tıklayın.
Hizmet hesabının istemci kimliğini veya uygulamanın OAuth2 istemci kimliğini girin.
OAuth Kapsamı altında, uygulamanın erişebileceği her kapsamı ekleyin.
"Yetkilendir"i tıklayın.
Yukarıdaki adımları kullanarak aşağıdaki OAuth kapsamlarını sağlayın.
1. https://www.googleapis.com/auth/drive
2. https://www.googleapis.com/auth/drive.file
3. https://www.googleapis.com/auth/spreadsheets
4. https://www.googleapis.com/auth/drive.readonly
5. https://www.googleapis.com/auth/spreadsheets.readonly
Kullanım Senaryosu
Google Sheets orkestrasyon uygulamasını başarılı bir şekilde kurduktan sonra, uygulamanın nasıl verimli bir şekilde kullanılabileceğini göstermek için aşağıdaki örnek kullanım senaryosuna göz atın.
- Google Sheets Orchestration Uygulaması için Örnek Kullanım Senaryosu - Personel Referansı
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız