Çalışma Saatlerinizi Yapılandırma

Şu tarihte değiştirildi Cum, 21 Tem, 2023 şunda: 5:14 AM


Çalışma saatleri, bir kuruluşun çalışma saatlerini tanımlar. Bir çağrı merkezi şirketi olarak, farklı saat dilimlerindeki müşterilerle ilgilenen farklı ekipleriniz olabilir. Freshdesk İletişim Merkezi ile, hesabınızdaki her bir telefon numarası için saat dilimine özel çalışma saatleri oluşturabilir ve bunları bir arama sırası veya diğer arama iş akışlarıyla (IVR, Agent Extension, Voicebot, vb.) ilişkilendirebilirsiniz. 


Örneğin, çalışma saatleriniz Pazartesi'den Cuma'ya 09:00 - 17:00 arasındaysa, numara özelliklerinizi, aramaların yalnızca iş saatlerinde alınmasını sağlayacak şekilde özelleştirebilirsiniz. Mesai saatleri dışında bir arama alındığında ne olacağına da siz karar verebilirsiniz. Bu şekilde hiçbir aramayı kaçırmazsınız.


Kullanıcı gereksinimleri : Yalnızca yöneticiler ve hesap yöneticileri çalışma saatlerini yapılandırabilir.


Bu makale aşağıdaki ayrıntıları sağlar:

  1. çalışma saatleri ekleme
  2. Çalışma Saatlerini Bölme
  3. tatil ekleniyor
  4. Numaralara çalışma saatleri atama

çalışma saatleri ekleme

  1. Freshdesk İletişim Merkezi hesabınızda oturum açın .

  2. Yönetici Ayarları > İş Saatleri'ne gidin Varsayılan olarak, her kullanıcı hesabının 7 gün 24 saat çalışma saati vardır.

  3. Çalışma Saatleri Ekle'ye tıklayın .

  4. Ad : İş saati adını girin.

  5. Saat Dilimi : Aramaları aldığınız bölgeye göre bir saat dilimi seçin. 

  6. Çalışma Saatleri : Çalışma saatlerinin üzerine gelin ve düzenle simgesine tıklayın. Varsayılan olarak, standart çalışma saatleri Pazartesi - Cuma, 08:00 - 17:00 saatleri arasında ayarlanmıştır.
    Haftanın saatini ve günlerini değiştirmeyi seçebilirsiniz. Örneğin, çalışma saatleriniz yalnızca Pazartesi - Perşembe arasındaysa, Cuma seçimini kaldırın ve ardından onay işaretine tıklayın.

  7. İş Saatleri Ekle : Şirketinizin çalışma saatlerine göre ek iş saatleri oluşturun. Örneğin, çalışma günleriniz Pazartesi - Cuma, 08:00-17:00 ve Cumartesi 09:00 - 13:00 saatleri ise, bu seçeneği kullanarak zamanlamalarınızı kolayca özelleştirebilirsiniz.

  8. Zaman Aralığı : İş saatlerinizi bölmek için bu seçeneği kullanın. Daha fazla ayrıntı için İş Saatlerini Bölme bölümüne bakın .

  9. Tatil Ekle : Tatil eklemek için bu seçeneği kullanın. Daha fazla ayrıntı için bkz. Tatil ekleme .

  10. Çalışma Saatleri Ekle'yi tıklayın Artık hesabınızdaki bir numaraya iş saatini atayabilirsiniz. Ayrıntılar için bkz. İş saatlerini numaralara atama

Çalışma Saatlerini Bölme

İş saatleri yapılandırması ile standart çalışma saatlerinizi bölebilir ve işteki normal molalar için zaman dilimleri ekleyebilirsiniz. Örneğin, yapılandırılmış çalışma saatleri içinde öğle yemeği saatleri veya kısa çay molaları ekleyebilirsiniz. Temsilciler eklendikten sonra bu süre içinde arama almazlar.

  1. Yönetici Ayarları > İş Saatleri'ne gidin Burada, hesabınızda yapılandırılmış çalışma saatlerinin listesini görebilirsiniz 
    Yeni çalışma saatleri oluşturmak istiyorsanız, yukarıdaki bölümdeki adımları izleyin .
  2. Çalışma saatlerinin üzerine gelin ve düzenle simgesine tıklayın. Zaman dilimi ekle'ye tıklayın .
    Tek bir gün içindeki her slot için başlangıç ve bitiş zamanlarını ekleyerek çalışma saatlerini bölebilirsiniz. Örneğin, Pazartesi-Cuma çalışma saatleriniz 8:00-17:00, 12:00'de bir saat yemek molası ve 4:00-4:30 arası çay molası ise, işinizi aşağıdaki gibi tüm günlere bölebilirsiniz:
  3. Değişiklikleri yaptıktan sonra onay işaretine tıklayın.


tatil ekleniyor

Bu özellik sayesinde iş saati ayarlarınızda tatil ekle ve ilan verebilirsiniz. Ek olarak, çalışma saatlerini beyan edilen tatillerde alınan aramaları işleme alacak şekilde yapılandırabilirsiniz.


Örneğin, tatillerde gelen aramaları denizaşırı bir ekibe yönlendirebilir veya sesli mesaj bırakmayı seçebilirsiniz ve temsilcileriniz normal çalışma saatlerine döndükten sonra takip edebilir. Daha fazla ayrıntı için bkz. Tatil Takvimi Ekleme .


Not : Tatil saati yapılandırması ve yönlendirmesi yalnızca Estate+ planında mevcuttur .

Numaralara çalışma saatleri atama

Çalışma saatlerini yapılandırdıktan sonra, bunları bir numarayla ilişkilendirebilir ve çalışma saatleri içinde ve dışında veya tatillerde gelen aramaları nasıl yönlendirmek istediğinize karar verebilirsiniz.

  1. Yönetici Ayarları > Sayılar'a gidin Hesabınızdaki numaraların listesini görebilirsiniz.
  2. Çalışma saatlerini yapılandırmak istediğiniz sayının üzerine gelin ve Düzenle simgesine tıklayın.
  3. Sayı özelliklerini görecek ve eylemler sekmesini çağıracaksınız. Arama İşlemleri sekmesine geçin.
  4. Çalışma Saatleri : Bu numaraya atamak istediğiniz çalışma saatlerini seçin. Yapılandırılmış herhangi bir çalışma saatiniz yoksa, yeni bir çalışma saati oluşturun . Varsayılan 7x24 iş saatini de seçebilirsiniz.
  5. Eylem (çalışma saatleri içinde) : Çalışma saatleri içinde çağrı aldığınızda gerçekleştirilecek eylemi seçin. Eylemlerin listesi için adım 8'e bakın.
  6. İşlem (çalışma saatleri dışında) : Çalışma saatleri dışında çağrı alırsanız yapılacak eylemi seçin. Eylemlerin listesi için adım 8'e bakın.
  7. İşlem (tatillerde) : Tatillerde çağrı alırsanız gerçekleştirilecek eylemi seçin. Eylemlerin listesi için 8. adıma bakın
  8. 5, 6 ve 7. adımlar için aşağıdaki eylemleri seçebilirsiniz:
    • Arama kuyruğuna gönder : Aramayı bir arama kuyruğuna yönlendirmek için bu seçeneği seçin. Hesabınızda bulunan listeden bir sıra seçebilir veya yeni bir çağrı kuyruğu oluşturabilirsiniz .
    • IVR Menüsüne Gönder : Aramayı bir IVR menüsüne yönlendirmek için bu seçeneği seçin. Hesabınızda bulunan listeden bir IVR adı seçebilir veya yeni bir IVR menüsü oluşturabilirsiniz .
    • Sesli Postaya Gönder : Müşterilerinize önceden kaydedilmiş bir sesli mesajı dinlemek için bu seçeneği seçin. Hesabınızda bulunan mesajlar listesinden seçim yapabilir veya yeni bir mesaj oluşturabilirsiniz .
    • Temsilci Uzantısına Gönder : Aramayı bir müşteri temsilcisi arama akışına yönlendirmek için bu seçeneği seçin. Hesabınızda bulunan listeden bir akış seçebilir veya yeni bir temsilci uzantısı akışı oluşturabilirsiniz .

    • Yönlendirme Otomasyonuna Gönder : Aramayı bir yönlendirme otomasyonu arama akışına yönlendirmek için bu seçeneği belirleyin. Hesabınızda bulunan listeden bir akış seçebilir veya yeni bir yönlendirme otomasyon çağrı akışı oluşturabilirsiniz .

    • Akıllı Yanıt Botuna Gönder : Aramayı bir sesli bota yönlendirmek için bu seçeneği seçin. Hesabınızda bulunan listeden bir Voicebot seçebilir veya yeni bir Voicebot akışı oluşturabilirsiniz .

    • Konuşma özellikli IVR'ye Gönder : Aramayı konuşma özellikli bir IVR akışına yönlendirmek için bu seçeneği belirleyin. Hesabınızda bulunan listeden bir akış seçebilir veya konuşma özellikli yeni bir IVR akışı oluşturabilirsiniz .

    • Kapatma : Herhangi bir işlem yapmak istemiyorsanız, aramayı kapatma mesajı ile kapatmayı seçebilirsiniz. Bu, çalışma saatlerinizin dışında veya tatillerde aramaları yapılandırmak için kullanılabilir.

  9. Değişiklikleri kaydet'i tıklayın .

Notlar : Mesai saatleri içinde ve dışında ve tatillerde yapabileceğiniz seçeneklerin/işlemlerin kullanılabilirliği, abonelik hesabınıza bağlıdır:

  • arama kuyruğuna gönder: Blossom +
  • sesli mesaja gönder: Blossom+
  • IVR'ye gönder: Garden+
  • acente uzantısına gönder: Garden+
  • yönlendirme otomasyonuna gönder: Estate+
  • akıllı yanıt botuna gönder: Orman
  • konuşma özellikli IVR'ye gönder: Orman

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız