Bir yönetici olarak, üretim hesabınızdaki otomasyon kurallarında ve yapılandırmalarda değişiklik yapmak zor olabilir. Ancak, yeni yollar denemekten veya hizmet masanızda kurulu mevcut yapılandırmaları iyileştirmekten alıkonulmak istemezsiniz. İşte bu yüzden Freshservice'e Sandbox'ı getiriyoruz.
Sandbox ile, iş akışlarını ve yapılandırmaları Freshservice hesabınıza (diğer bir deyişle üretim hesabınıza) senkronize etmeden önce test etmek için kullanıma hazır bir ortam oluşturabilirsiniz. Sandbox, Freshservice hesabınızın bir yansıması olsa da, destek talepleri, müşteri verileri veya kişiler kopyalanmayacaktır.
Not: 4 Ocak 2023'ten sonra oluşturulan sanal alan için bu çözüm makalesine bakın.
Çalışma alanında sandbox hakkında bilgi edinmek için bu çözüm makalesine bakın.
Sandbox hesabınıza kopyalanan modüller nelerdir?
Çalışma Saatleri, Departmanlar ve departman alanları, Talep Eden Alanları, Roller ve İzinler, Temsilciler, Gruplar, CAB, Konumlar, Form Alanları (Biletler/Sorunlar/Değişiklikler/Yayınlar), Hizmet Kataloğu, SLA politikaları, İş Akışı Otomatörleri, Değişiklik yaşam döngüsü, Varlık Otomasyonları (Varlık türleri ve alanları, ürün, satıcı ve etki alanının silinmesi mümkün değildir), İş Kuralları, Özel Nesneler.
Sandbox hesabınıza kopyalanmayan modüller nelerdir?
Bilet verileri, Bilet listesi görünümleri, Portallar - logo, favicon, özelleştirme, Oyunlaştırma, Uygulamalar ve entegrasyonlar, SSO ve SSL ayarları, Varlık Verileri, Bilgi Tabanı.
Sandbox hesabınızı nasıl kurarsınız?
Yönetici -> Hesap Ayarı ->Sandbox'a gidin.
Hesabınızda birden fazla çalışma alanı varsa:
Genel iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Genel Ayarlar > Hesap Ayarı > Sandbox'a gidin
Çalışma alanı düzeyinde iş akışlarını değiştirmek için Yönetici > Çalışma Alanı Ayarları > {Çalışma Alanı Adı} > Hesap Ayarı > Sandbox'a gidin.
Önemli Not:
Çalışma alanı yöneticileri, çalışma alanları için geçerli olan genel ve yerel iş akışlarının listesini görüntüleyebilir.
Çalışma alanı düzeyindeki iş akışlarının genel iş akışına göre öncelikli olmasını sağlamak için önce genel iş akışları, ardından çalışma alanı düzeyindeki iş akışları yürütülür.
Örneğin, genel bir iş akışı, konuya/açıklamaya göre destek taleplerini doğru çalışma alanına yönlendirecek şekilde yapılandırılabilir.
Sandbox Ayrıntıları sekmesinde, Sandbox Oluştur'a tıklayın ve Sandbox hesabı oluşturulduktan sonra yöneticiler e-posta yoluyla bilgilendirilecektir. Bu, hizmet masası yapılandırmanıza bağlı olarak biraz zaman alacaktır.
Sandbox hesabınıza yeni bir sekmede giriş yapmak için Sandbox'ı Aç'a tıklayın. Burada,yapılandırmaları Freshservice hesabınıza senkronize etmeden önce test edebilirsiniz.
Not: Ekranın üst kısmındaki banner Sandbox hesabınızda olup olmadığınızı gösterecektir. Ayrıca, Sandbox hesabınızın URL'si şu şekilde görünecektir: https://companyname-fs-sandbox.com.
Değişiklikleri Sandbox'tan Freshservice hesabıma nasıl senkronize edebilirim?
Sandbox'taki yapılandırmaları test ettikten sonra, Sandbox hesabınıza gidin, Yardım Masası Üretkenliği'nde Yönetici -> Sandbox'a gidin
Sandbox hesabınızda yapılan tüm değişiklikleri almak için Değişiklikleri Görüntüle'ye tıklayın.
- Ardından, oluşturulan tüm değişikliklerin senkronize edilmeden önce değişiklik listesine dahil edildiğinden emin olmak için Değişiklik Listesini Yeniden Oluştur -> Yeniden Oluştur'a tıklayabilirsiniz.
Herhangi bir hata olması durumunda, bunlar sandbox hesabınızda Çakışmalar olarak görünecektir.
Bir çakışmayı çözmek için, Senkronizasyon kaynağı seç sütunundan Ürün hesabı (diğer adıyla Freshservice hesabı) değerini veya Sandbox hesabı değerini seçip Çakışmaları Çöz'e tıklayabilirsiniz.
Not: Test senkronizasyonundan önce Değişiklik Listesini Yeniden Oluştur seçeneğine tıklarsanız, çözülen tüm çakışmalarınız geri alınacaktır.
Çakışmalar çözüldükten sonra, devam edebilir ve senkronizasyon sırasında herhangi bir hata olmadığından emin olmak için Senkronizasyonu Test Et'e tıklayabilirsiniz.
Hem Sandbox hesabınızda hem de Freshservice hesabınızda aynı adla yinelenen varlıklar oluşturulursa, bunlar Sandbox hesabınızda Uyarı olarak gösterilecektir.
Bir uyarıyı ele almak için,
Yinelenen varlığın adını Sandbox hesabınızda veya Freshservice hesabınızda manuel olarak değiştirebilirsiniz.
Şimdi Senkronize Et ile devam edebilirsiniz (bu, Sandbox hesabınızdaki tüzel kişinin adını otomatik olarak atacaktır)
Test senkronizasyonu başarılı olduğunda, değişikliklerinizi Freshservice hesabına senkronize etmek için Şimdi senkronize et seçeneğine tıklayabilirsiniz ve sandbox hesabınız otomatik olarak yok edilecektir.
Tüm çakışmalar ve uyarılar çözüldükten sonra senkronizasyonunuz başarısız olduysa lütfen support@freshservice.com adresine ulaşın.
Not: Oluşturulan sandbox hesabı 180 gün içinde otomatik olarak yok edilecektir.
İpuçları:
1. Sandbox etkinken sizin veya diğer yöneticilerin üretim ortamında herhangi bir değişiklik yapmadığından emin olun.
2. Değişiklikleri her zaman yeniden oluşturun: çakışma hatalrını düzelttikten sonra sanal alan hesabındaki son verilerle.
3. Tüm yöneici değişiklerinin kopyalanması için değişikliklerinizi üretim hesabınızla senkronize etmeden önce diğer yöneticilere tüm değişiklikleri yapmayı bitirdiğinden emin olun.
4. Sandbox hesabınızı kısa süreler için canlı tutun. Bu, iki hesabınız arasında farklılıkların birikmesini önler. 5. Sandbox'tan üretim hesabına senkronizasyonunuzu yoğun olmayan saatlerde planlayın.
Bir çakışma ne zaman ortaya çıkar?
Sandbox hesaplarınızdaki çakışmalar, Sandbox hesabı oluşturulduktan sonra hem Sandbox hesabınızda hem de Freshservice hesabınızda aynı anda değişiklik yapıldığında ortaya çıkan hatalardır.
Sandbox hesabı oluşturulduktan sonra hangi değişikliklerin çakışmalara yol açtığına dair bazı senaryolar aşağıda verilmiştir
Sandbox hesabı oluşturulduktan sonra çakışmalara yol açmayan değişiklikler
Bir çakışmayı çözmek için, Senkronizasyon kaynağı seç sütunundan Ürün hesabı (diğer adıyla Freshservice hesabı) değerini veya Sandbox hesabı değerini seçebilir ve Çakışmaları Çöz'e tıklayabilirsiniz
Bir uyarı ne zaman oluşur?
Sandbox'ınız oluşturulduktan sonra hem Sandbox hesabınızda hem de Freshservice hesabınızda aynı adla yinelenen varlıklar oluşturulursa, bunlar Sandbox hesabınızda Uyarı olarak gösterilir.
Bir uyarıyı ele almak için,
Yinelenen varlığın adını Sandbox hesabınızdaki veya Freshservice hesabınızdaki adla manuel olarak değiştirebilirsiniz.
Veya Şimdi Senkronize Et ile devam edebilirsiniz (bu, Sandbox hesabınızdaki tüzel kişinin adını otomatik olarak atacaktır)
Tüm senkronizasyon geçmişini nerede görüntüleyebilirim?
Freshservice hesabınızda Yönetici -> Sandbox -> Senkronizasyon Geçmişi sekmesine gidebilir ve belirli bir tarih için senkronizasyon geçmişini kontrol edebilirsiniz.
Değişiklikleri senkronize etmeden Sandbox hesabımı nasıl devre dışı bırakabilirim?
Yöneticiler olarak, değişiklikleri her zaman Freshservice hesabınızla senkronize etmek istemeyebilirsiniz. Bu durumda, Freshservice hesabınızdan Yönetici -> Sandbox -> Sandbox'ı Yok Et seçeneğine giderek oluşturulan Sandbox'ı doğrudan yok edebilirsiniz.
Sandbox'ta atlanan değişiklikler nelerdir?
Temsilci/ CAB/Kullanıcı/Grup/Konum/Departman/Hizmet öğesi/Hizmet kategorisinin silinmesi gibi birkaç durum değişiklik listesinde yer almaz ve bu tür kilit varlıkların silinmesi Freshservice hesabınızdaki mevcut destek talepleri üzerinde büyük bir etkiye sahip olacağından Freshservice hesabınızla senkronize edilmez.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız