Özel nesnelerin işlevselliğini Freshdesk'teki destek portalınıza genişletebilirsiniz. Özel nesneleri müşteri portalında görünür hale getirerek müşterilerinizin bir kayıtla ilişkili bildirimleri artırmasına olanak tanıyın. Temsilciler, toplanan destek taleplerine göre kayıtları görüntüleyebilir/güncelleyebilir.
İÇİNDEKİLER
- Senaryo 1 - Arama alanını destek portalında görünür hale getirme
- Senaryo 2 - Bir kişiyi özel nesneyle ilişkilendirdiğinizde müşteri portalındaki arama alanı davranışı
- Senaryo 3 - Bir arama alanıyla birden fazla kişi ilişkilendirildiğinde varsayılan arama alanı ilişkisini değiştirme
Senaryo 1 - Arama alanını destek portalında görünür hale getirme
Diyelim ki internet üzerinden mobilya satışı yapan bir e-ticaret şirketisiniz. Müşteriler, destek ekibinizle destek talebi oluşturarak, arayarak veya sohbet başlatarak siparişleriyle ilgili sorunları bildirebilir/sipariş durumlarını kontrol edebilir.
'Sipariş Kimliği' arama alanı aracılığıyla Biletlerle ilişkilendirilen 'Siparişler' adlı özel bir nesneniz var.
Özel nesnelerde yapılan bu geliştirmeyle, bu arama alanını (Sipariş Kimliği) müşteri portalında görünür hale getirebilirsiniz. Bu şekilde müşteriler doğrudan Sipariş Kimliklerini belirtebilir ve biletleri yükseltebilirler. Bu, genellikle müşteri iletişim bilgilerine göre sipariş ayrıntılarını almak ve bunları destek bildiriminde manuel olarak güncellemek zorunda kalan acenteler için zaman kazandıracaktır.
Müşterilerin, müşteri portalı aracılığıyla onlara karşı destek talebinde bulunabilmesini sağlamak için özel nesneleri destek talepleriyle ilişkilendirmeniz gerekir.
Yukarıdaki senaryo için müşteri portalında özel nesnelerin nasıl etkinleştirileceğini görelim:
'Siparişler' adında özel bir nesne oluşturun.
Yönetici → Bilet alanlarına gidin
Bir arama alanı oluşturun ve buna 'Sipariş Kimliği' adını verin
'Müşteri Davranışı' altında, 'Portal destek sayfasında görünür' ve 'Formlarda ve destek bildirim sayfasında düzenlenebilir' kutularını işaretleyin.
Temsilciler ve müşteriler için Etiketi 'Sipariş Kimliği' olarak sağlayın. Bu, kullanım durumunuza göre özelleştirilebilir.
Alanı kaydedin.
Özel nesnelerin ve arama alanlarının nasıl oluşturulacağını anlamak için buna bakın.
Müşterileriniz verdikleri bir siparişle bilet yükseltmek istediklerinde web sitenize giderek bilet yükselteceklerdir. Belirli emirlerine göre doğrudan bir bildirimi bu şekilde yükseltebilirler:
'Bilet gönder'e tıklayın
Talep Eden kişinin adını, bilet konusunu ve açıklamasını girin
Biletini yükseltmek istediğiniz Sipariş Kimliğini sağlayın
Varsa ekleri sağlayın ve 'Gönder'i tıklayın
Artık müşterileriniz biletlerini kendi siparişleriyle ilişkilendirerek oluşturabilirler. Bu şekilde temsilciler sorunla ilgili tam bağlamla destek bildirimi üzerinde hareket edebilir ve bildirimi sipariş ayrıntılarıyla manuel olarak güncellemek için harcadıkları zamandan tasarruf edebilirler.
Bilet Freshdesk'teki temsilcilere şu şekilde gösterilecek:
Diyelim ki müşteriler, ticket oluşturduktan sonra sipariş bilgilerini tek ekranda görmek istiyor. Bunu yapmalarını şu şekilde sağlayabilirsiniz:
Yönetici → Portallar'a gidin ve 'Özelleştir'i tıklayın
'Temayı düzenle'yi tıklayın ve 'Sayfalar' sekmesine gidin
'Biletler'in altındaki 'Bilet görünümü'ne tıklayın
'Yer tutucu ekle'yi tıklayın
Açılır menüden 'Özel Nesneler'i seçin ve 'Siparişler'i tıklayın
Özel nesnenin kod pasajı otomatik olarak eklenecektir
Ayrıca müşteri portalında görünecek widget'ta görüntülenecek alanları da özelleştirebilirsiniz.
Diyelim ki gerçek özel nesnede 10 alanımız var ve siz müşteri portalında görünecek widget'ta yalnızca üç alanı görüntülemek istiyorsunuz.
Kod pasajında, alanlar etiketinin altında 'Sipariş Kimliği', 'Fiyat' ve 'Teslimat tarihi'ni seçebilirsiniz
Müşteri portalında yalnızca 5'e kadar özel nesne alanı görüntüleyebilirsiniz
Kaydet'e basın
Nane teması:
Marina teması:
Portal temasını yalnızca Freshdesk'teki aşağıdaki sayfalardan düzenleyebilirsiniz:
Bilet ayrıntıları
Arşiv ayrıntıları
Genel ayrıntılar
Genel ayrıntıları arşivle
Kod parçacığını nereye eklemeliyim?
Bu parçacığın yerleştirilmesi kullanıcının takdirine bırakılmıştır ve Portallar özelleştirme sayfasında herhangi bir yere yerleştirilebilir. Ancak kenar çubuğunda görünmesi için aşağıdakilerin kullanılması önerilir:
Widget'ların bilet alanlarının üstünde mi yoksa altında mı gösterilmesi gerektiğine bağlı olarak kod pasajını {% snippet ticket_details %} öncesine veya sonrasına yerleştirin.
Yeni temayı (marina) kullanıyorsanız, widget'ları ve ticket_details pasajını aşağıda gösterildiği gibi yeni bir div'e ekleyin:
{% custom_object_widget "Hotel" %} { "fields": ["Name","ticket","sample text","Number","Date"] } {% endcustom_object_widget %} {% snippet ticket_details %}
CSS özelleştirmesine aşağıdaki özel CSS'yi ekleyin :
.ticket-details-sidebar .fw-sidebar-wrapper { width: 100%;}
Senaryo 2 - İlgili kişi özel nesneyle ilişkilendirildiğinde müşteri portalındaki arama alanı davranışı
Mevcut özel nesne kayıtlarını belirli bir kişiyle ilişkilendirebilirsiniz. Bir müşteri oturum açtığında ve müşteri portalı aracılığıyla destek bildirimi oluşturmaya çalıştığında, arama alanı yalnızca kendisine bağlı olan kayıtları görüntüler.
Yukarıdaki örnekte Sarah James'in online mağazanızdan bir masa takımı sipariş ettiğini varsayalım. Aşağıdaki adımları izleyerek Sarah James'i belirli bir kayıtla ilişkilendirebilirsiniz:
Özel nesneniz 'Siparişler'e gidin
Sarah James'le ilişkilendirmek istediğiniz siparişe tıklayın
Kaydı düzenle'ye tıklayın
'Müşteri adı' alanının altında Sarah James'i seçin
Kaydet'e basın
Bu kayıt artık Sarah James ile ilişkilidir. Diyelim ki Sarah James'in siparişiyle ilgili bir sorunu var ve para iadesi talep etmek istiyor. Bunu yapmak için web sitenizde oturum açmaları yeterlidir ve arama alanı yalnızca kendileriyle ilişkili siparişleri görüntüler. Bu şekilde, Sipariş Kimliklerini ve diğer gerekli ayrıntıları bulmak için harcadıkları zamandan tasarruf edebilirler.
Senaryo 3 - Bir arama alanıyla birden fazla kişi ilişkilendirildiğinde varsayılan arama alanı ilişkisini değiştirme
Freshdesk'te üç yerel nesne vardır: Biletler, Kişiler ve Şirketler. Özel nesneler bunlardan biriyle veya tamamıyla ilişkilendirilebilir.
Bir restoranda yapılan masa rezervasyonlarını temsil eden 'Rezervasyonlar' adı verilen özel bir nesneye sahip olduğumuz bir senaryoyu ele alalım. Bu özel nesne, biletler ve kişilerle ilişkilidir. Diyelim ki bu restoranın masasında aynı anda sadece 5 kişi oturuyor. Bu nesne için masaya oturacak her müşteriye işaret edecek beş arama alanı oluşturabiliriz. Arama alanını 'müşteri 1', 'müşteri 2' vb. olarak adlandırabiliriz.
Artık, Sarah James beş kişilik bir masa rezerve ettiğinde, her arama alanı bir ilgili kişiyle ilişkilendirilir ve 'müşteri 1' Sarah James, 'müşteri 2' Bob Tree vb. olacaktır. Diyelim ki rezervasyonlarıyla ilgili sorun yaşıyorlar ve Sarah James web siteniz üzerinden giriş yapıp destek talebi oluşturuyor. Bu senaryoda Freshdesk, Sarah ile ilişkili rezervasyon numarasını otomatik olarak getirecektir. Bob Tree aynı rezervasyon için bilet yükselttiğinde arama alanı sonuçları göstermeyecektir. Bir özel nesneyle ilişkili birden fazla arama alanı olduğunda Freshdesk, onu otomatik olarak oluşturulan ilk kişiyle ilişkilendirir.
Birincil kişinin otomatik ilişkilendirmesini değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin:
Yönetici → Portallar'a gidin ve 'Özelleştir'i tıklayın
'Temayı düzenle'yi tıklayın ve 'Sayfalar' sekmesine gidin
'Yer tutucu ekle'yi tıklayın
'Bilet gönder'/'Bilet görünümü'nün sonuna aşağıdaki komut dosyasını ekleyin
burada "helpdesk_ticket_custom_field_cf_hotel_u_11010411827", bilet alanı öğesinin kimliğidir ve "iletişim", CO şemasındaki ilgili kişi ilişkilendirme alanının "Acenteler için etiketi"dir.
Arama bileti alanı öğesinin kimliğini almak için arama dizesini kullanmanız gerekir. Arama alanı kimliğini almak için aşağıdaki adımları izleyin.
Nane teması için:
Freshdesk'te sağ üst köşedeki profil simgenize tıklayın
'Müşteri portalına git'e tıklayın
Biletler sekmesine gidin ve 'Yeni destek bileti'ne tıklayın
Kişi ilişkilendirmesini değiştirmek istediğiniz arama alanına sağ tıklayın ve 'İncele'ye tıklayın
Öğeler sekmesine gidin
Cmd-f(mac) veya ctrl-f (windows) tuşlarına basın, aşağıdaki arama dizesini yapıştırın ve Enter tuşuna basın
Üst düzey arama bileti alanları için –> arama dizesi [data-lookup-field="true"] şeklindedir
Bölümlerin içindeki bilet arama alanları için –> arama dizesi [data-section-lookup-field="true"] şeklindedir
Sayfada bulunan arama alanı HTML öğelerinin bir listesini alacaksınız
Her alan öğesinin aşağıda gösterildiği gibi bir değer kimliği olacaktır; yukarıdaki komut dosyasında kullanmanız gereken kimlik budur
Marina teması için:
Freshdesk'te sağ üst köşedeki profil simgenize tıklayın
'Müşteri portalına git'e tıklayın
'Bilet gönder'e tıklayın
Kişi ilişkilendirmesini değiştirmek istediğiniz arama alanına sağ tıklayın ve 'İncele'ye tıklayın
Öğeler sekmesine gidin
Cmd-f(mac) veya ctrl-f (windows) tuşlarına basın, aşağıdaki arama dizesini yapıştırın ve Enter tuşuna basın
Üst düzey arama bileti alanları için –> arama dizesi [data-lookup-field="true"] şeklindedir
Bölümlerin içindeki bilet arama alanları için –> arama dizesi [data-lookup-field="true"] şeklindedir
Sayfada bulunan arama alanı HTML öğelerinin bir listesini alacaksınız
Her alan öğesinin aşağıda gösterildiği gibi bir değer kimliği olacaktır; yukarıdaki komut dosyasında kullanmanız gereken kimlik budur
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız