Not: Özel bir posta kutunuz varsa DKIM geçerli değildir.
E-posta iletişim yöntemi olarak varsayılan Freshdesk sunucusunu kullanıyorsanız etki alanı doğrulaması zorunlu bir kontroldür. Etki alanı doğrulaması gerçekleştirmek için artık DKIM'yi (Etki Alanı Anahtarı Tanımlanmış Posta) destekliyoruz, dolayısıyla DMARC (Etki Alanı Tabanlı, İleti Kimlik Doğrulaması, Raporlama ve Uyumluluk) uyumluyuz; bu, DKIM kayıtları içinde SPF denetimini de içeriyor ve kuruluşunuzun iletişimi doğrulayabilmesini sağlıyor. siz ve müşterileriniz arasında.
DKIM, ileti kaynağının gerçekliğini doğrulamak için aktarım sırasında iletiye eklenen bir imza oluşturur. Bu imza, kuruluşun kayıtlı alan adı ile ilişkilidir. Hedefe ulaşıldığında, mesajın imzası doğrulanmışsa postanın kaynağı da doğrulanır. Dolayısıyla hiç kimse kuruluşunuzun kimliğine bürünen e-postalar gönderemez ve Freshdesk tarafından sizin adınıza gönderilen destek e-postaları spam olarak işaretlenmez. DKIM ayrıca gelen e-postaların Freshdesk'te de geçerli olduğunu doğrular.
Freshdesk'te DKIM kurulumuna yönelik hızlı bir kılavuz
DKIM'yi kurmak için öncelikle DNS kayıtlarınızı Freshdesk etki alanı anahtarıyla güncellemeniz gerekir; böylece bu anahtar bulunabilir ve imzaları doğrulamak için kullanılabilir. Kullanıcı arayüzü ve terminoloji farklı alan adı kayıt şirketlerinde değişebilir ancak temel kurulum aşağı yukarı aynı kalacaktır. Destek e-postalarınızın sahte olduğunu doğrulamak için aşağıdaki prosedürü izleyin:
- Freshdesk hesabınızda yönetici olarak oturum açın.
- Yönetici > Destek Kanalları > E-posta Ayarları > Gelişmiş Ayarlar > DKIM'yi Yapılandır seçeneğine gidin .
- DNS sunucunuzun/etki alanı sağlayıcınızın hesabında yayınlamak için sistem tarafından oluşturulan ayarları (4 CNAME kaydı) kopyalayın. Bu, alan adı başına tek seferlik bir yapılandırma adımıdır.
Not: Aynı kayıtları başka uygulamalar için de yapılandırdıysanız lütfen Freshdesk Desteğine ulaşmaktan çekinmeyin. GoDaddy kullanıyorsanız Freshdesk içindeki kayıtları doğrulamadan önce alan adını ("Ana Bilgisayar Değeri" altında) kaldırın. Ayrıca yeni rekorlar elde etmek için ara sıra aracı olarak Freshdesk hesabınıza erişmemiz gerekecek.
DNS kayıtlarınızı Freshdesk alan adı anahtarıyla güncellemek için (Alan adı kayıt sitenizde):
- Alan adınızı kaydetmek için kullanılan kimlik bilgileriyle alan adı kayıt kuruluşunuzun kontrol paneline giriş yapın.
- DNS kayıtlarını değiştirmek için DNS Yönet, Ad Sunucusu Yönetimi, DNS Yönetimi veya Gelişmiş Ayarlar adlı seçeneği bulun ve tıklayın .
- CNAME kaydı oluşturma seçeneğini arayın.
- Yardım masanızdan kopyaladığınız değerleri yeni CNAME kaydına ekleyin.
- Birden fazla alan söz konusu olduğunda yukarıdaki adımların her alan için ayrı ayrı tekrarlanması gerekir. Örneğin: support@tripto.com ve billing@tripto.com yalnızca tek bir kurulum gerektirir ancak support@tripto.com ve billing@holidayto.com her iki e-posta için kurulumun ayrı ayrı tekrarlanmasını gerektirir.
- Kurulumu tamamladıktan sonra Freshdesk'te doğrulamanız gerekir. Yönetici → E-posta → Gelişmiş Ayarlar → DKIM'yi Yapılandır altında, alan adı ayarlarını genişletin ve DNS ayarlarının doğru şekilde yayınlandığından emin olmak için Doğrula'ya tıklayın .
Not: Doğrulama için yayılmada bir gecikme (maksimum 48 saat) olabilir. Doğrulandıktan sonra sistem, Yöneticiye belirli bir alan adı için DNS ayarlarının doğrulandığını belirten bir e-posta gönderecektir.
Doğrulamadan sonra (Freshdesk'te):
- DKIM belirli bir alan adı için doğrulandıktan sonra, DNS ayarlarına yönelik bir onay işareti/çarpı durumu gösterecektir.
- Arka uçta doğrulama tamamlandığında hesap yöneticisine bir e-posta gönderilir . Yapılandırdığınız her alan adı için bir e-posta gönderilir.
- DKIM ayarlarınızı kaldırmak için her alan adına karşı Kaldır'ı tıklayın ; bu, söz konusu alan adına ait CNAME kayıtlarını kaldıracaktır.
- Her durumda, DKIM için yeni kayıtlar/alan adları eklemek isterseniz, Freshdesk URL'niz ve plan ayrıntılarınızla birlikte support@freshdesk.com adresinden bize yazmaktan çekinmeyin.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız