Freshchat'tan müşterilerinize e-posta gönderin
E-posta kampanyaları için mevcut araçlar, kullanıcıların gerçekleştirdiği farklı eylemler için karmaşık karar ağaçları ve sonsuz döngüler oluşturmanızı gerektirir. Bu süreç karmaşık ve karmaşıktır. E-posta Kampanyaları özelliğimizle, sadece mesajları / e-postaları oluşturmanız ve onları tetikleyen kuralları tanımlamanız yeterlidir ve Freshchat sizin için gerisini halleder.
Freshchat'te Planlanmış ve Tetiklenmiş E-postalar olmak üzere iki tür E-posta gönderebilirsiniz.
Not | Blossom ve üzeri planlarda Acquisition and Engagement eklentisinin bir parçası olarak mevcuttur . |
Önemli Not
Sınır: E-posta Kampanyaları, Blossom planından her Freshchat hesabı için aylık 10.000 e-posta sınırı ile gelir. E-posta kampanyaları sayfasında, aşağıda gösterildiği gibi sol alt köşede bir kullanım göstergesi ve e-posta sayısı otomatik olarak yenilenene kadar kalan gün sayısını görebilirsiniz.
Bu sınırı aşarsanız, ek her 1000 e-posta için 0,50 ABD doları ücretlendirilirsiniz.
Deneme müşterisi iseniz, ayda 100 e-posta ile sınırlı olacaksınız.
Planlanmış E-postalar
Planlanmış E-postalar uygulama içi mesajlara benzer, bu tür e-postaları belirli bir kullanıcı grubuna bir kez gönderebilirsiniz.
Örneğin, bir duyuru yapmak, aylık haber bültenleri göndermek, web semineri davetleri vb. İçin Planlanmış e-postalar gönderebilirsiniz. Bunlar, bir kullanıcı segmentine gönderebileceğiniz tek seferlik e-postalardır.
Planlanmış bir E-posta Oluşturun
Sol menü çubuğundaki Kampanyalar simgesini tıklayın, ardından Yeni Kampanya> Planlanmış E-posta'yı seçin.
Doğru kitleyi hedefleyin
E-postanın kimin için olduğunu tanımlayın. E-posta kampanyanıza bir isim verin ve hedef kitle kurallarını belirleyin. Önceden segmentlere ayrılmış bir hedef kitle arasından seçim yapabilir veya filtre koşullarını belirleyerek yeni bir segment oluşturabilirsiniz.
E-postanızı yazın
Bir sonraki adım, e-postanızı yazmak, ancak önce planlanmış e-postanız için bir şablon seçmektir. Sade, Kişisel, Şirket, Duyuru seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz.
Sonra, ilginç ve alakalı bir konu satırı verin ve e-postanızı yazın. Metin alanının altındaki ilgili simgelere tıklayarak mesajınızı biçimlendirebilir, emojiler ekleyebilir, resimler ve köprüler ekleyebilirsiniz. Hatta sosyal adreslerinizi ve şirket adresinizi e-posta altbilgisine ekleyebilirsiniz.
Uzman ipucu: Daha ilginç hale getirmek için konu satırınıza emojiler ekleyin. Ama fazla yapmadığınızdan emin olun. Bir veya iki emoji ile sınırlayın.
E-postanızı doğru temsilciden gönderin
Ekranın sağ tarafında e-posta seçeneklerinin bir listesini görebilirsiniz. E-posta şablonunu buradan 'Bir şablon seçin' açılır menüsünü tıklayarak istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. E-postanın gönderileceği bir temsilci ve yanıt alacak bir temsilci seçin. Takip eden müşteri sorgularını yanıtlamak için en uygun ekip arkadaşını seçtiğinizden emin olun. E-posta kampanyasını başlatmadan önce size veya temsilcilerinize test e-postaları göndermeyi deneyin.
E-postanızı planlayın
Müşterilerinize onlar için en iyi zamanda ulaşmasını sağlamak için planlanmış herhangi bir e-postanın teslim zamanını ayarlayabilirsiniz. Bu, işletmenizin / ürününüzün türüne ve gönderdiğiniz e-postanın türüne bağlıdır. Örneğin, müşterilerinize duyurular veya yeni ürün güncellemeleri göndermek istiyorsanız, e-postaları büyük olasılıkla hafta içi, mesai saatleri içinde karşılayacaklardır.
Artık e-postanızı başlatmaya hazırsınız.
Planlanan tarih / saatten önce planlanmış e-postaları devre dışı bırakabilirsiniz.
E-posta performansınızı ölçün
Tetiklenen E-postalar sayfasından durumu, gönderilen, açılma ve tıklama oranlarını takip edebilirsiniz.
Tetiklenen E-postalar
Müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize kim olduklarına, nereden geldiklerine ve web sitenizde / uygulamanızda ne yaptıklarına göre tetiklenen e-postalar gönderebilirsiniz. Tetiklenen e-posta kampanyası, siz onu devre dışı bırakana kadar süresiz olarak çalışır. Bu nedenle, yalnızca belirli bir süre içinde göndermek istiyorsanız, tetiklenen bir e-postayı başlatmadan önce bir durdurma tarihi belirleyin.
Tetiklenen Bir E-posta Oluşturun
Sol menü çubuğundaki Kampanyalar simgesini tıklayın, ardından Yeni Kampanya> Tetiklenen E-posta'yı seçin.
Doğru hedef kitleyi seçin
E-postanın kimin için olduğunu tanımlayın. E-posta kampanyanıza bir isim verin ve hedef kitle kurallarını belirleyin.
E-postanızı yazın
Bir sonraki adım, e-postanızı yazmak, ancak önce tetiklenen e-postanız için bir şablon seçmektir. Sade, Kişisel, Şirket, Duyuru seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz.
Sonra, ilginç ve alakalı bir konu satırı verin ve e-postanızı yazın. Metin alanının altındaki ilgili simgelere tıklayarak mesajınızı biçimlendirebilir, emoji ekleyebilir, resim ve köprü ekleyebilirsiniz. İşletme logonuzu e-posta başlığında düzenleyebilir veya değiştirebilir ve altbilgi alanına şirket adresinizi ekleyebilirsiniz.
Uzman ipucu : Daha ilginç hale getirmek için konu satırınıza emojiler ekleyin. Ama fazla yapmadığınızdan emin olun. Bir veya iki emoji ile sınırlayın.
E-postanızı doğru temsilciden gönderin
Ekranın sağ tarafında e-posta seçeneklerinin bir listesini görebilirsiniz. E-posta şablonunu buradan 'Bir şablon seçin' açılır menüsünü tıklayarak istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. E-postanın gönderileceği bir temsilci ve yanıt alacak bir temsilci seçin.
Takip eden müşteri sorgularını yanıtlamak için en uygun ekip arkadaşını seçtiğinizden emin olun.
E-posta kampanyasını başlatmadan önce size veya temsilcilerinize test e-postaları göndermeyi deneyin.
Not | Ayrıca, Hesap Ayarları altındaki E-posta Yapılandırması bölümünde iş e-posta kimliğiniz (Freshchat hesabınızın bir parçası olmayan) gibi genel bir e-posta adresi yapılandırabilirsiniz. |
E-postanıza bir başlangıç ve bitiş tarihi ayarlayın
E-postanız için bir başlangıç ve bitiş tarihi ayarlayabilirsiniz. Bu e-postaları sınırlı bir süre içinde göndermek istiyorsanız her iki tarihi de ayarlayın. Tetiklenen e-posta kampanyasının süresiz olarak çalışmasını istiyorsanız, bir bitiş tarihi belirlemeden bir başlangıç tarihi ayarlamanız yeterlidir. Bu, gönderdiğiniz e-postanın türüne ve e-postanın amacına bağlıdır.
Örneğin, biniş yolculuğunuzun bir parçası olarak bir karşılama e-postası sonsuza kadar çalışabilir. Yeni bir kullanıcı her kaydolduğunda ve bu e-posta yolculuğuna girdiğinde, karşılama e-postası onlara gönderilecektir. Ancak, örneğin abonelik planınızda sınırlı süreli bir teklif gibi bir duyuru yapmak istiyorsanız, tetiklenen e-postanız için bir durdurma tarihi belirlemeniz gerekir.
Artık e-postanızı başlatmaya hazırsınız.
Tetiklenen e-postaları klonlayabilir, düzenleyebilir ve devre dışı bırakabilirsiniz.
E-posta performansınızı ölçün
Tetiklenen E-postalar sayfasından durumu, gönderilen, açılma ve tıklama oranlarını takip edebilirsiniz.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız