Çok Dilli Bilgi Tabanının Kurulması

Şu tarihte değiştirildi Cum, 2 Şbt şunda: 4:05 AM

Dünyanın dört bir yanından müşterileriniz olduğunda, çok dilli bir Bilgi tabanı, hepsini kolaylıkla desteklemenize yardımcı olabilir. Tek bir portalda birden fazla dilin mevcut olması sayesinde işbirliği yapmak kolaydır; ve dile özgü meta etiketler, ihtiyacınız olan içeriği saniyeler içinde bulmanıza yardımcı olur. Belirli bir makalenin belirli bir dilde güncellenmesi gerekiyorsa, temsilcilerinizin bir bakışta fark edebilmesi için makale buna uygun şekilde renk kodludur. Portalınız, müşterinin aradığını anında bulmasına yardımcı olmak için müşterinin tercih ettiği dili (oturum açma veya tarayıcı tercihlerine göre) otomatik olarak algılayabilir ve yükleyebilir.


 

Çok Dilli Bilgi Bankasının kurulumu için hızlı kılavuz


1. Adım: Çok Dilli desteği etkinleştirin

Çok Dilli bilgi tabanınızı kurmaya başlamadan önce, çok dilli desteği etkinleştirmeniz gerekecek.

  • Yönetici > Hesap > Yardım Masası Ayarları'na gidin .

  • Dilleri Yönet altında , Freshdesk hesabınızın Birincil dilini ayarlayın ve ardından açılır menüden Desteklenen diller seçeneğini belirleyin.


Not: Çok Dilli desteği etkinleştirdikten sonra Birincil dili değiştiremezsiniz. Geçmişte (herhangi bir dilde) oluşturduğunuz tüm çözüm makaleleri artık yalnızca Birincil dille eşlenecektir.


  • Çözüm makalenizi tamamen çevirip çevirmediğinize veya üzerinde çalışılıyor olmasına bağlı olarak, desteklenen belirli dilleri müşteri portalında görünür hale getirmeyi ve bazılarını da müşteri portalında gizlemeyi seçebilirsiniz ( İdeal olarak, şu anda yayında olan makaleleri görüntülemek istemezsiniz). Müşterilerinize yönelik devam eden çalışmalar). 

  • Varsayılan olarak seçtiğiniz her dil müşteri portalında gizlenir. Her dilin yanındaki göze tıklayarak görünürlüğünü değiştirebilirsiniz. Örneğin, portalınızın ana dili İngilizce'dir ve müşterilerinizi Fransızca, İspanyolca ve İtalyanca olarak da destekliyorsunuz. Diyelim ki yalnızca Fransızca ve İspanyolcaya çevrilmiş çözüm makaleleriniz var ancak İtalyanca Bilgi tabanınız henüz hazır değil. Bu durumda, desteklenen diliniz olarak İtalyanca'yı seçer, ancak çevrilmiş içeriğiniz yayınlanmaya hazır olana kadar bunu müşterilerinizden gizlersiniz.



  • Doğrulanmış müşteriler için destek portalı, profillerinde seçtikleri dilde görüntülenir. Ayrıca profillerinin yanındaki açılır menüyü tıklayarak portalı diğer dillerde de görüntüleyebilirler.


2. Adım: Birincil dilde yeni kategoriler, klasörler ve makaleler oluşturun

Artık Çok dilli bir bilgi tabanı oluşturmaya hazırsınız. Başlamak için, çözüm makaleleri için seçtiğiniz ana dilde bir kategori oluşturmanız gerekecektir.

  • Çözümler sekmesine gidin .

  • Yeni Makale altında Yeni Kategori'yi seçin Portal için seçtiğiniz birincil dili içeren bir açılır pencere açılacaktır. 

  • Yeni kategori için bir ad ve açıklama verin ve Kaydet'e tıklayın.



  • Bu kategorinin altına yeni bir klasör ekleyip çözüm yazıları eklemeye başlayabilirsiniz. Çözüm makalesinin nasıl oluşturulacağını ayrıntılı olarak öğrenmek için burayı tıklayın.


Not: Yalnızca ana dilde ana sürümünü oluşturduktan sonra, desteklenen portal dillerinizde (Fransızca, İtalyanca, İspanyolca deyin) çözüm makaleleri oluşturabilirsiniz.


3. Adım: Desteklenen diller için çözüm makaleleri oluşturun

  • Çözüm makalesini (taslak olarak kaydedilmiş veya portalda yayınlanmış) ana dilinizde, uygun etiketler ve meta bilgilerle oluşturduktan sonra, bu ana sürümün çevirilerini oluşturmaya devam edebilirsiniz.

  • Çevrilmiş içerik oluşturmak için çevirmek istediğiniz makaleye gidin ve Diller bölümünden ilgili dili seçin.

 

  • Bu sizi , çevrilmiş içeriğinizin taslağını hazırlayabileceğiniz ve yayınlayabileceğiniz seçilen dilin Yeni makale tuvaline götürecektir .

  • Yeni bir çevrilmiş çözüm makalesi oluştururken veya eski bir makaleyi güncellerken, editörün sağ üst köşesindeki Ana Sürümü Göster'i tıklatarak hızlı bir referans olarak ana sürümün geçerli taslağın yanında görüntülenmesini sağlayabilirsiniz .



Not: Ana içerik penceresini tercihinize göre yeniden boyutlandırabilirsiniz.


  • Ayrıca çözüm makalesi adı, klasör adı, kategori adı, etiketler gibi Makale Özellikleri ekleyebilir, yazarı değiştirebilir ve söz konusu dille ilgili meta bilgileri ekleyebilirsiniz. 


 

4. Adım: Çevrilmemiş makaleleri belirleyin ve gerekli içeriği oluşturun

  • Küresel Dil Seçici açılır menüsünden üzerinde çalışmak istediğiniz dili seçin .

  • Dili seçtikten sonra çevrilmemiş makalelere tek tuşla iki şekilde ulaşabilirsiniz: 

    • Hamburger menüsünden Çevrilmemiş makaleler listesi görünümünü seçebilirsiniz.



    • Ayrıca Global Dil Seçiciden üzerinde çalışmak istediğiniz dili seçtikten sonra görünen Makaleleri çevir butonuna da tıklayabilirsiniz .

 

 

  • Ana dilinizdeki çevrilmemiş makalelerin listesi açıldığında, içeriği yeni dilde eklemeye başlamak için ilgili makalenin üzerinde görünen Çevir düğmesine tıklayabilirsiniz .

 

Ayrıca, müşterinize gönderdiğiniz otomatik e-posta bildirimlerini anladıkları dilde almalarını sağlayacak şekilde kişiselleştirmenize yardımcı olacak dinamik e-posta bildirimleri de ayarlayabilirsiniz. Kurulum hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın .

Bu makale sizin için faydalı oldu mu?

Harika!

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Üzgünüz! Size yardımcı olamadık

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz

Bu makaleyi nasıl iyileştirebileceğimizi bize bildirin!

Nedenlerden en az birini seçin
CAPTCHA doğrulaması gereklidir.

Geri bildirim gönderildi

Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız