Kullanıcılarınızı görüntüleyin, arayın, filtreleyin ve segmentlere ayırın
Freshchat'ta Kişiler sekmesine gittiğinizde bunu göreceksiniz. Bu sizin kullanıcı listenizdir - Freshchat messenger'ı kullanarak sizinle şimdiye kadar sohbet etmiş ziyaretçiler ve müşteriler. Bu sayfa, tüm kullanıcılarınızı görüntüler ve sizinle en son ne kadar yakın zamanda etkileşimde bulunduklarına göre sıralar.
Önceden tanımlanmış segmentler
Sol tarafta segmentlerinizi göreceksiniz. Freshchat önceden tanımlanmış beş bölümle birlikte gelir, bunları paylaşılan kategori altında görebilirsiniz.
- Tüm kullanıcılar
- Eski kullanıcılar
- Eski kullanıcılar
- Yeni kullanıcılar
- Son zamanlarda aktif kullanıcılar
Ayrıca herhangi bir kritere göre özel kullanıcı segmentleri oluşturabilir, böylece onlara hedeflenmiş mesajlar gönderebilirsiniz. Örneğin, bir deneme kullanıcıları segmenti oluşturabilir ve onlara yerleşik mesajlar gönderebilir veya sıcak müşteri adayları, sadık müşteriler veya başka herhangi bir şey segmentleri oluşturabilirsiniz.
Kişisel ve Paylaşılan Segmentler
Freshchat'teki rolünüzün Hesap Sahibi / Yönetici olması koşuluyla, yalnızca sizin tarafınızdan görülebilecek / erişilebilecek kişisel segmentler oluşturabilir veya diğer ekipler (gruplar) veya aracılarla kullanıcı segmentleri oluşturabilir ve paylaşabilirsiniz.
Segment nedir
Segment, oluşturduğunuz filtre koşulları (kurallar) tarafından tanımlanan bir kullanıcı grubudur. Kullanıcılar, bu koşullarla her eşleştiklerinde otomatik olarak bir segmente eklenir.
Uzman ipucu: Kampanya mesajları göndermek istediğiniz her kullanıcı grubu için bir segment oluşturun. Freshchat'in en güçlü özelliklerinden biri, segmentleri kullanarak hedefli kampanya mesajları gönderme yeteneğidir .
Bir segment nasıl oluşturulur
"Yeni Segment" i tıklayın.
Filtre koşullarınızı (kuralları) tanımlayın. Koşulların 'tümü' veya 'herhangi biri' ile eşleşen kullanıcıları filtreleyebilirsiniz. C yala Uygula.
Uzman ipucu: Daha gelişmiş segmentler oluşturmak için 've' ile 'veya' filtrelerini birleştirebilirsiniz. Bu, segmentleri daha esnek ve güçlü hale getirir.
Ayarladığınız koşullara göre bir kullanıcı listesi görüntülenecektir. Segmentinize bir ad vererek(Deneme sürümü kullanıcıları gibi kolaybirşey) ve bir açıklama ekleyerekkaydedin. Kişisel kullanım için kaydedebilir veya belirli ekiplerle veya tüm temsilcilerle paylaşabilirsiniz (rolünüz Freshchat'ta Hesap Sahibi / Yönetici ise).
Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi filtre seçeneğine tıklayarak da istediğiniz zaman filtre koşullarınızı değiştirebilirsiniz.
Bir segment nasıl düzenlenir veya silinir
Bu kolay. Segmente gidin ve segment adının yanındaki dişli simgesine tıklayın.
Not | Segmentleri düzenlemek veya silmek için tam izinlere sahip bir Hesap Sahibi / Yönetici olmanız gerekir. |
Bir mesaj göndermek
Buradan kullanıcılara mesaj da gönderebilirsiniz. Tek tek kullanıcılara mesaj gönderebilir veya toplu mesaj göndermek için bir kullanıcı listesi seçebilirsiniz. Mesajınızı göndermek istediğiniz Konuyu seçin, mesajınızı ekleyin ve gönder tuşuna basın.
'Yeni Segment' düğmesinin altındaki arama çubuğunu kullanarak segmentleri arayabilirsiniz.
Kişi verilerini dışa aktar
Belirli segmente gidin ve sağ üst köşedeki "Bu verileri e-postayla gönder" i tıklayın. E-posta kimliğinize kullanıcı verilerini içeren bir csv dosyası alacaksınız.
Kullanıcı ayrıntılarını görüntüleyin
Bir kullanıcıya tıklayın. Onların profiline yönlendirileceksiniz. Burada, sol tarafta, e-posta kimliği, telefon numarası gibi kullanıcı ayrıntılarını ve ayrıca kullanıcınızın farklı Konulardaki geçmiş görüşmelerini görebilirsiniz.Özel kullanıcı özellikleri ekleyebilir ve Freshchat'e gönderebilirsiniz. Bu aynı zamanda profillerinde de gösterilecek. Buradan bir mesaj bile gönderebilirsiniz.
Sağ tarafta, etkinlik zaman çizelgesini (kullanıcının web sitenizde / uygulamanızda gezinmesi), mevcut biletleri (entegrasyonları etkinleştirdiyseniz) ve Freshchat Gelen Kutunuzda göreceğinize benzer diğer bağlamsal bilgileri görebileceksiniz .
Dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar
Artık aşağıdaki işlemleri doğrudan Kişiler sayfasından yapabilirsiniz,
- Kişisel segmentler oluşturun veya kullanıcı segmentleri oluşturun ve diğer ekipler veya temsilcilerle paylaşın
- Hangi görüşmelerin aktif olduğunu görün
- Kişilerin sayfasından bir sohbeti yeniden açın
- Doğrudan kişilerin sayfasından farklı bir ekip üyesine veya ekibe sohbet atayın
- Bir müşterinin ilgilenmediği Konuların listesine bakın
- Kullanıcı bilgileri bölümünü yeniden düzenleyin
- Kullanıcı adını ve e-postayı düzenleme izni artık Roller ve İzinler özelliğinin bir parçasıdır, bu nedenle yalnızca kullanıcı ayrıntılarını düzenleme izni olan aracılar bunu yapabilir
Oluşturulacak bazı yararlı segmentler
Oluşturduğunuz segmentler ürününüze veya hizmetinize özel olmalıdır. İşte size fikir verecek bazı örnekler.
Deneme sürümü kullanıcıları
Bunlar, dönüştürmek istediğiniz insanlardır. Onlara sıcak bir karşılama mesajı göndermek veya hedeflenen uygulama içi mesajlar aracılığıyla özelliklerinizi nasıl kullanacaklarını göstermek isteyebilirsiniz.
Sadık müşteriler
Referanslar istemek için sadık müşterilerden oluşan bir liste oluşturmak veya yeni özelliklerinizin beta testini yapmak isteyebilirsiniz.
Premium kullanıcılar
Bunlar, en yüksek ödeme yapan müşterileriniz veya belirli bir özelliği en çok kullananlar olabilir. Savunucularınız olabilirler. Bu kişilerin önceliklendirmesi ve mümkün olan en iyi hizmeti vermesi için bir segment oluşturabilirsiniz.
Ülkeye özgü
Hedefli kampanyalar yürütmek için kullanıcıları geldikleri ülkeye veya tarayıcı dillerine göre bölümlere ayırabilir veya bölgelerinde gerçekleşecek olan yaklaşan bir kullanıcı konferansı hakkında bir duyuru yapabilir veya yalnızca planlanmış bir kesinti süresi hakkında bilgilendirebilirsiniz.
Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Harika!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Üzgünüz! Size yardımcı olamadık
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Geri bildirim gönderildi
Çabanızı takdir ediyoruz ve makaleyi düzeltmeye çalışacağız